Content is King – tytuł eseju Billa Gatesa od dłuższego czasu stanowi motto marketerów. Zresztą nic w tym dziwnego. Niejedno case study potwierdziło, że odpowiednia treść strony internetowej, zarówno firmowej jak i e-commerce, jest w stanie przyciągnąć leady, które z czasem zmieniają się w klientów. Artykuły na blogu, opisy produktów, ale także materiały video czy infografiki są w stanie realnie zwiększyć przychody firmy. Dlaczego?

Treść w służbie wyszukiwarek

Początki funkcjonowania wyszukiwarek i pozycjonowania stron internetowych wyglądały zupełnie inaczej, niż dzisiaj. Jeszcze kilka lat temu firmy tworzyły podstrony nasycone słowami kluczowymi, by dzięki SEO (search engine optimization) zwiększyć swoją widoczność w wyszukiwarce. Dziś jest to tak samo istotne, jednak może być osiągnięte innymi sposobami. Przede wszystkim dlatego, że Google wyraźnie zmieniło zasady gry. Obecnie firma nagradza strony, które tworzone są dla odbiorcy, nie zaś dla algorytmów. Mówiąc wprost – warto tworzyć treści przeznaczone dla naszych klientów, dopracowywać je, odpowiadać na potencjalne pytania, pisać tak, by wspomagać decyzje zakupowe. Korzystając przy tym z SEO copywritingu, używając fraz, na które chcemy się pozycjonować, możemy liczyć na przychylność Google i wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. To zaś oznacza, że nasza firma będzie miała szansę pozyskać większą ilość leadów.

Od leadu do klienta

Użytkownik trafiający na naszą stronę może spędzić na niej 5 sekund bądź 15 minut. Tylko od nas zależy, który z tych scenariuszy będzie częstszy i, co najważniejsze, czy użytkownik stanie się leadem (zostawi na stronie swoje dane), który przerodzi się w klienta. Marketing treści i SEO copywriting mają na celu zatrzymanie potencjalnego klienta na stronie. Dzieje się tak za pomocą elementów takich jak:

  • Opisy – w sposób obrazowy opowiadają o produkcie, wyróżniają go na tle konkurencji, a jednocześnie stanowią odpowiednie miejsce do zamieszczenia słów kluczowych.
  • Blog – zamieszczanie dłuższych tekstów branżowych ma na celu przede wszystkim zwiększenie zaufania do marki. Dzięki nim firma jawi się jako specjalista w danej dziedzinie, który chętnie dzieli się swoją wiedzą. Edukowanie użytkownika to jeden z podstawowych elementów tak zwanego lejka sprzedażowego. Dodatkowo na bloga firmowego, dzięki wynikom wyszukiwania, trafią osoby bezpośrednio zainteresowane naszą branżą. Zmniejsza to przypadkowość leada.
  • FAQ – odpowiadając na podstawowe pytania klientów tworzymy stronę przejrzystą i dostosowaną do ich potrzeb. Dokładnie taką, jakiej oczekuje od nas Google.

Wyedukowany, zainteresowany i ufający marce lead ma większą szanse, by stać się klientem, który z dużym prawdopodobieństwem do nas wróci. Między innymi dzięki działaniom content marketingu i SEO copywritingu.

Firmy budowlane mają szereg możliwości, aby zaprezentować swoją ofertę w Internecie, a także poza nim. Dbałość o promocję jest bardzo ważna, ponieważ konkurencja na rynku jest w tej branży całkiem spora. Warto wykorzystywać dostępne opcje ukierunkowane na zainteresowanie potencjalnego klienta. Jakie działania warto wziąć pod uwagę?

Banery na stronach internetowych

Umieszczanie swoich banerów w obrębie innych stron internetowych może okazać się bardzo korzystną praktyką. Ważne jest tutaj jednak to, aby dokładnie przeanalizować potencjał określonych witryn w kontekście promowania firmy budowlanej. Warto zainteresować się popularnymi portalami branżowymi, gdyż to właśnie tam mogą zaglądać osoby zainteresowane usługami w zakresie remontów i tym podobnych zadań. Pokrewieństwo tematyczne serwisu jest tutaj bardzo ważne. Trudno bowiem wymagać, aby w przypadkowym serwisie znalazł się ktoś, kto szuka wsparcia w tematyce budowy.

Content marketing i pozycjonowanie

Ciekawą opcją może być również uruchomienie bloga firmowego, a także zadbanie o wysokiej jakości treści na stronie internetowej. Oprócz dopracowanych opisów usług i chwytliwych haseł dobrze jest też publikować artykuły branżowe. Można w nich umieszczać aktualności z dziedziny budownictwa, czy remontów. Takie teksty umożliwiają nie tylko pokazanie się od profesjonalnej i kompetentnej strony, ale również umieszczanie słów kluczowych, które z kolei mogą wpływać na widoczność firmy w wyszukiwarkach internetowych. To z kolei może mieć spore przełożenie na ruch w witrynie, czyli liczbę odwiedzających. Z perspektywy pozycjonowania dobre rozwiązanie mogą stanowić też artykuły sponsorowane umieszczane na różnego rodzaju portalach.

Potencjał mediów społecznościowych

Dobrą praktyką może być obecność w mediach społecznościowych. Treści publikowane w ramach aktywności na portalach społecznościowych dedykowane powinny być jednak nie tylko reklamie usług, ale również poradom. W ten sposób przedsiębiorstwo ma okazję do tego, aby stopniowo zbudować wokół siebie grono osób zainteresowanych tego rodzaju wpisami. Warto też wchodzić w interakcje z odbiorcami treści, czyli, na przykład, odpowiadać na ich pytania. Taka forma reklamy może przynieść korzyści zarówno promocyjne, jak i wizerunkowe.

Oprócz działań skupionych na wirtualnej przestrzeni firma budowlana ma też możliwość tradycyjnych form reklamy. Ulotki, czy akcje promocyjne mogą okazać się skuteczne. Z pewnością warto zastanowić się nad tym, jak skonstruować swoją strategię marketingową.

Dla większości ludzi na naszej planecie podstawowym narzędziem do wyszukiwania informacji w internecie jest Google, czasem jeszcze znajdzie się miejsce dla Bing’a. Z dobrodziejstw wyszukiwarek korzystam również ja i wielu specjalistów SEO/SEM. Aby oszczędzać czas i umożliwiać otrzymywanie bardziej dopasowanych do naszych potrzeb wyników wyszukiwania obie wyszukiwarki wspierają wykorzystywanie tzw. zaawansowanych operatorów wyszukiwania. Jak ich używać?

Często wykorzystywane operatory wyszukiwania

Samych operatorów wyszukiwania jest bardzo dużo, warto jednak zapamiętać, chociaż kilka z nich. Często wykorzystywane operatory wyszukiwania to:

  • „” wszystko, co znajduje się w cudzysłowie, będzie musiało występować jako jedna fraza, dokładnie w tej samej formie. Bardzo przydatny operator, gdy szukamy stron zawierających dokładnie takie frazy, jak wpisaliśmy, a także dokładnego produktu, o konkretnej marce i modelu. Dla SEO niezwykle przydatne zwłaszcza przy wyszukiwaniu faz kluczowych, o których zagospodarowanie warto powalczyć, a także np. przy wymyślaniu faz kluczowych z tzw. long tail,
  • –  czyli „myślnik” pozwala wykluczyć pewne słowa z wyszukiwanej fazy. Bardzo skuteczne, jeśli szukamy frazy podobnej do frazy o bardzo wysokiej popularności. Bardzo trudno przebić się przez najczęściej otrzymywane rezultaty. Przykład: „piwo -bezalkoholowe”,
  • * gwiazdką możemy zastąpić zapomniany/nieznany fragment frazy, zarówno na początku, w trakcie, jak i na końcu szukanej frazy, przydaje się, jeśli zapomnieliśmy, czego szukamy, ale pamiętamy, chociaż część nazwy, albo chcemy wyszukać inne warianty frazy, pomocne również przy wyszukiwaniu subdomen, powiązanych ze znaną domeną,
  • + plus, nieco analogicznie do „myślnika” lub „minusa” podpowiada silnikom wyszukiwarki, że to, co znajduje się za nim, jest dla nas szczególnie ważne, co powinno znaleźć odbicie w wynikach. Prosty przykład – wpisujemy jakieś turystyczne miejsce +wycieczka,
  • related: to bardzo przydatny operator, który pokaże nam strony o podobnej tematyce czy treści do strony, której nazwę wpiszemy po dwukropku. Szczególnie przydatny do poszukiwania wiedzy o jakichś dziedzinach, ale również do analizy pod kątem SEO,
  • site: chyba jeden z najszerzej wykorzystywanych operatorów – pozwala przeszukiwać zawartość konkretnej strony internetowej, przykład Brexit site:onet.pl, użyty bez poprzedzającej go frazy spowoduje wyświetlenie zindeksowanych adresów w danej subdomenie.

Wykorzystanie zaawansowanych operatorów wyszukiwania pomaga nie tylko otrzymywać lepsze wyniki, sprawniej optymalizować słowa kluczowe, ale również przeskanować własną stronę pod kątem bezpieczeństwa i informacji, do jakich może uzyskać dostęp osoba postronna. Dlatego zachęcam do zagłębienia się nad tym zagadnieniem.

Podejmując decyzję o powierzeniu określonego zlecenia podmiotowi zewnętrznemu, można rozpatrzeć dwie opcje – skorzystanie z usług agencji lub wykorzystanie doświadczenia freelancera. Która z opcji będzie lepsza? Na to nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

Najczęściej zlecane zadania podmiotom zewnętrznym obejmują zwykle jednorazowe prace, takie jak projektowanie info grafiki, ale także bardziej złożone, jak np. prowadzenie kampanii marketingowych, tworzenie opisów i kategorii dla branży e-commerce itp. Jeśli zlecenie jest naprawdę spore i pilne, warto rozważyć zatrudnienie agencji, która zatrudnia większą liczbę pracowników. Tylko najlepsi freelancerzy są w stanie sprostać wymagającym zadaniom terminowo.

Współpraca z freelancerem

Współpraca z „wolnym strzelcem” ma swoje zalety i wady. Pierwszą z zalet jest większa elastyczność i łatwiejsza komunikacja. Można w łatwy i bezpośredni sposób przekazać mu wszystkie ważne informacje odnośnie do projektu. Ponadto, łatwiej jest ustalić zadowalającą obie strony stawkę i umówić się co do formy wynagrodzenia i terminu wykonania zlecenia. Na wstępie warto również spytać o możliwość wystawienia faktury VAT. Część freelancerów nie prowadzi własnej działalności, więc wystawienie faktury może być problematyczne. Na szczęście istnieje kilka alternatywnych rozwiązań na jej wystawienie bez konieczności zakładania własnej działalności. Mam tu na myśli rozliczenie przez Usme.eu

Współpraca z agencją

W przypadku dużych projektów i prowadzenia całokształtu spraw związanych np. z kampanią reklamową, lepszym i pewniejszym rozwiązaniem może okazać się zatrudnienie agencji. Skupia ona wielu pracowników, którzy mogą równolegle pracować nad projektem. Minusem takiego rozwiązania może być brak spójności wcześniej przedstawionych, przykładowych realizacji nad otrzymaną – po prostu wcześniej zajmował się tym inny pracownik, więc styl i charakter np. tekstu lub artykułu może być inny. Zazwyczaj, ale nie zawsze, koszty zatrudnienia agencji są wyższe od wynagrodzenia freelancera. Ta forma współpracy opatrzona jest zwykle dość szczegółową umową, która zabezpiecza interesy agencji, która nie jest zazwyczaj tak elastyczna, jak freelancer. Warto dokładnie przeczytać jej zapisy, zanim zdecyduje się na przekazanie projektu do realizacji.

Dostęp do profesjonalnych narzędzi

Warto zauważyć często spotykaną różnicę między dostępem do profesjonalnych narzędzi i programów. Agencje posiadają zwykle wykupioną licencję na profesjonalne oprogramowanie, które w przypadku np. SEO ma kluczowe znaczenie, wpływające na skuteczność tekstów w Internecie. Wolni strzelcy często wykorzystują ogólnodostępne, darmowe programy i narzędzia lub oczekują na dostarczenie pewnych elementów projektu przez klienta np. listę słów kluczowych. Brak dostępu do kluczowych danych może położyć projekt.

Efektywność, terminowość czy może bezpośredni i szybki kontakt ze zleceniobiorcą?

Na zakończenie warto, bym wspomniała o efektywności, terminowości i kontakcie ze zleceniobiorcą. W dwóch pierwszych przypadkach – efektywność i terminowość, wiem, że bywa różnie. Zbyt duża ilość projektów i nieprzewidziane zdarzenia losowe najczęściej rzutują na jakość wykonywanej pracy. O ile w przypadku współpracy z agencją można w umowie szczegółowo określić zakres prac i sposób raportowania to trudno wymagać tego od freelancera. Na korzyść wolnego strzelca można przypisać kontakt. Często można z nim przedyskutować istotne kwestie także po 16, gdy jest po prostu na to czas.

System reklamowy Google AdWords dostępny jest dla użytkowników już od 2000 roku. Przez cały ten czas został bardzo rozwinięty. Obecnie znany jest pod nazwą Google Ads. Każdy użytkownik internetu może bezpłatnie założyć sobie konto w tej usłudze. Najbardziej zainteresowani możliwością tworzenia reklam są przedsiębiorcy. Reklamy tworzone w ramach konta Google Ads mogą wyświetlać się w różnych miejscach, w zależności od rodzaju stworzonej kampanii. Jest to więc jedno z narzędzi reklamowych, za pomocą którego można tworzyć kampanie promujące firmową witrynę.

Kampanie reklamowe w Google ADS — ale jakie? 

Skoro wiesz już, że Google Ads służy do tworzenia i wyświetlania reklam to teraz warto skupić się na tym, jakiego rodzaju są to reklamy. Możliwe do stworzenia kampanie reklamowe dotyczą:

  • Sieci wyszukiwania- w tym przypadku reklamy wyświetlają się w wyszukiwarce obok organicznych wyników wyszukiwania. Ten typ kampanii jest odpowiedni w momencie, kiedy najmocniej zależy nam na dotarciu do użytkowników, którzy wchodzą do wyszukiwarki z zamiarem znalezienia konkretnej usługi lub też produktu.
  • Sieci reklamowej- sieć reklamowa to zweryfikowane strony partnerskie Google. Są wśród nich popularne portale o zasięgu ogólnopolskim, strony branżowe lub witryny należące do znanych czasopism. W sieci reklamowej można wyświetlać jednakowo reklamy tekstowe w formie niewielkich boksów, ale też reklamy graficzne w różnych rozmiarach. Celem kreacji wyświetlanych w sieci reklamowej Google Ads jest najczęściej uświadamianie użytkowników o istnieniu firmy oraz jej ofercie. Tego rodzaju kampania jest idealna do budowania świadomości marki. Warto pamiętać, że reklamy w sieci reklamowej Google Ads klikają użytkownicy, którzy niekoniecznie czegoś potrzebują i mają zamiar to kupić — to mogą być po prostu osoby, które klikają reklamę z ciekawości, gdyż wyświetliła im się ona z boku artykułu, który właśnie czytają. W sieci reklamowej możliwe jest targetowanie reklamy i wyświetlanie określonego rodzaju przekazu użytkownikom o konkretnych cechach demograficznych lub też zainteresowaniach.
  • Reklamy w serwisie You Tube– zazwyczaj są to reklamy wideo wyświetlane w ramach transmisji strumieniowej wideo. Mogą one wyświetlać się przed odtworzeniem danego filmu lub w jego trakcie, ale też np. w formie 6-sekundowego materiału w przerywniku — tutaj dostępnych jest kilka opcji. Ten rodzaj reklamy również będzie odpowiedni do budowania świadomości marki, a także pozwoli na dotarcie do sporej ilości użytkowników.
  • Kampanie remarketingowe- są to kampanie, w których zbiera się pliki cookies użytkowników odwiedzających naszą stronę internetową, a następnie wraca się do tych samych użytkowników z reklamą produktów lub usług oferowanych na stronie (szacuje się, że ponad 30% użytkowników potrzebuje minimum 3 wizyt na stronie sprzedawcy, aby zakupić dany towar).
  • Kampanie produktowe- reklamy w Zakupach Google z wykorzystaniem Google Merchant Center dedykowane w szczególności sklepom internetowym, które chcą promować konkretne produkty wśród użytkowników.
  • Kampanie promujące aplikacje mobilne- kampanie, które mają na celu promowanie aplikacji, które można bezpośrednio pobrać ze sklepu Google Play.

google ads

W jaki sposób dopasować rodzaj kampanii do potrzeb firmy? 

Przede wszystkim trzeba zadać sobie pytanie, co do tego:

– Jaki jest cel reklamowy i co chcesz osiągnąć? Czy zależy Ci na zbudowaniu świadomości marki, a może chcesz dotrzeć do konkretnych użytkowników, którzy wiedzą czego chcą, wchodzą i to kupują?

– Co chcesz reklamować? Czy jest to strona internetowa z ofertą, kategoria produktowa w sklepie internetowym, a może aplikacja mobilna?

– Jaki ma być zasięg reklamy? Czy zależy Ci na całej Polsce, a może na konkretnym województwie? Google Ads umożliwia w wielu rodzajach kampanii określenie zasięgu reklam, czyli terenu, na jakim mają się wyświetlać.

– Jaki budżet chcesz przeznaczyć na reklamę miesięcznie.

W jaki sposób rozliczane są kampanie? 

Z pewnością warto o tym wspomnieć, gdyż niejako jest to cecha charakterystyczna tego systemu reklamowego. Najpopularniejszym sposobem rozliczeń w Google Ads jest płatność za kliknięcie. W szczególnych typach kampanii jest również opcja rozliczeń za wyświetlenia lub konwersje (wykonaną przez użytkownika czynność na stronie, która zostanie przez reklamodawcę zdefiniowana jako pożądana, np. wyświetlenie strony z podziękowaniem za złożenie zamówienia).

Najczęściej jednak osoby, które decydują się na Google Ads robią to właśnie ze względu na model płatności „za efekty”, a więc Cost per Click. Warto też wiedzieć o tym, że kolejność wyświetlanych reklam nie jest przypadkowa. W dużej mierze wpływa na to system aukcyjny, czyli „kto da więcej” za wyświetlenie reklamy na dane słowo kluczowe. W systemie można zdefiniować, ile maksymalnie jest się w stanie zapłacić za jedno kliknięcie. O miejscu na liście reklam decyduje także wynik jakości, na który między innymi składa się to, jak reklama jest dopasowana do tego, czego szuka użytkownik.

Nie warto zajmować się tworzeniem kampanii samodzielnie. Na rynku znaleźć można wielu specjalistów, którzy zajmują się ich tworzeniem. Wystarczy skontaktować się z jednym z nich i mniej więcej określić, gdzie chce się reklamować i co osiągnąć. Otrzymanie oferty, w której specjalista np. określi słowa kluczowe, na jakie może wyświetlać się strona oraz zaproponuje budżet miesięczny jest zazwyczaj bezpłatne.

Podejmując współpracę z agencją warto zwrócić uwagę na dodatkowe koszty. To zazwyczaj opłata miesięczna za prowadzone działania reklamowe, a dokładniej — ile pobiera agencja za prowadzenie kampanii, a ile co miesiąc wpływa do Google. Zazwyczaj agencja określa stałą, miesięczną kwotę za obsługę i stanowi ona pewien procent kwoty budżetu reklamowego. Cena za obsługę wzrasta wraz z budżetem, wielkością kampanii, a także dodatkowymi kwestiami, a więc na przykład w związku z tym, że kampania jest eksportowa.

Na co można liczyć w ramach prowadzenia kampanii i jej obsługi? 

Szczegóły oferty zawarte są w regulaminie świadczenia takiej usługi. Zazwyczaj jednak powinna to być usługa stworzenia takiej kampanii, a następnie opieki nad nią. Bardzo często agencje oferują wgląd do konta, a także przesyłanie tygodniowych lub miesięcznych raportów. Z punktu widzenia optymalizacji kampanii zawsze warto sprawdzać, na jakie słowa kluczowe wpisywali użytkownicy do wyszukiwarki, którzy potem odwiedzili firmową stronę. Pomaga to zdefiniować wykluczające słowa kluczowe, dzięki którym kliknięcia nie idą na marne. Warto też merytorycznie podejść do tekstów reklamowych, szczególnie jeśli reklamujemy bardzo wąską grupę produktów lub usług, a zdecydowaliśmy się na bardziej ogólne słowa kluczowe.

Dlaczego warto skorzystać z systemu Google Ads? 

Z pewnością dlatego, że nie wyda się więcej niż to, co wpłacone jest na indywidualne konto Google Ads (rozliczenie przedpłatowe). Dodatkowo — w każdej chwili można przerwać kampanię. System rozliczeń jest bardzo korzystny, możliwości tworzenia różnych reklam są ogromne, a dodatkowo bardzo łatwo zmierzyć efektywność kampanii poprzez podpięcie dodatkowej analityki np. Google Analytics, wdrożenie śledzenia konwersji czy też analizę popularności strony na podstawie pojawiających się o niej wzmianek w sieci.

Zainteresowała Cię reklama w Google Ads? Na stronie ofertowej — pozyskiwanie klientów z internetu znajdziesz moją ofertę. O tworzeniu nowych lub optymalizacji obecnych kampanii reklamowych możemy porozmawiać telefonicznie — telefon kontaktowy 607-308-754.

Promocja z wykorzystaniem artykułów sponsorowanych przybiera obecnie rozmaite postacie i jest dosyć popularna. Zasadniczo taki rodzaj marketingu nazywa się reklamą natywną, ze względu na to, że zazwyczaj nie chodzi tutaj o dosłowne, bezpośrednie i bardzo wymowne podkreślanie treści reklamowej, a raczej o subtelną sugestię ukierunkowaną na osiągnięcie określonego celu — często jest nim odwiedzenie przez czytelnika konkretnego linku. Takie podejście do tematu może być bardzo skuteczne, gdyż odbiorcy komunikatów handlowych mogą nieraz jednocześnie zapoznać się z przydatnymi dla nich informacjami.

Chcesz zlecić opublikowanie artykułu sponsorowanego lub interesuje Cię stworzenie strategii, której artykuły sponsorowane będą częścią? Odwiedź podstronę content marketing korzyści oferta. Tam znajdziesz moją ofertę oraz informacje dotyczące ewentualnej współpracy.

Jakie są cechy dobrego artykułu sponsorowanego?

Stworzenie dobrego tekstu sponsorowanego wymaga wyczucia, a także umiejętności. Ważne jest to, aby artykuł był napisany poprawnym, przyjaznym dla czytelnika, a także atrakcyjnym w odbiorze językiem. Trzeba przyciągnąć uwagę odbiorcy w nienachalny, a czasem nawet wyszukany sposób. Należy zadbać o to, aby w treściach nie pojawiały się literówki, błędy ortograficzne oraz interpunkcyjne, czy też niezręczności stylistyczne. Wówczas tekst sprawia wrażenie profesjonalnego, co może być zachęcające dla czytelnika.

Oprócz tego główną rolę w artykule sponsorowanym odgrywa treść. Tekst powinien być merytoryczny i wartościowy — dobrze, aby był on pomocny oraz zawierał interesujące, przydatne informacje. Zaniedbanie tego czynnika może spowodować, że wrażenie odbiorcy nie będzie pozytywne, a poza tym, pisząc cokolwiek, aby tylko zapełnić stronę, raczej trudno jest przyciągnąć uwagę. Przestawiane zagadnienia warto opracować w sposób dokładny i rzetelny, a jednocześnie ciekawy. Można wykorzystać do tego przystępny język, jeśli tłumaczymy bardziej skomplikowane kwestie.

artykuł sponsorowany

Równie ważny jest link, który zazwyczaj zostaje umieszczony w artykule sponsorowanym. Powinien on być wpleciony naturalnie w treść tekstu i odpowiednio się prezentować. Ponadto warto zwrócić uwagę na to, aby w okolicach linku nie akcentować zbyt natrętnie promocyjnej funkcji publikacji. Można posiłkować się delikatną sugestią i subtelną zachętą.

Ile kosztuje artykuł sponsorowany?

Koszt publikacji tego rodzaju tekstu zależy od dwóch czynników. Pierwszym z nich jest to, czy mamy gotowy artykuł, czy też dopiero musi zostać on napisany. Wówczas bowiem dodatkowo trzeba zainwestować w pracę twórcy około 300 zł netto. Drugą kwestię stanowi miejsce opublikowania treści. Dostępne oferty są bardzo zróżnicowane pod względem cenowym, a zaczynać się mogą już od 500 zł netto. Maksymalne stawki mogą wynieść jednak nawet ponad kilka tysięcy złotych. Zależy to głównie od tego, jaką popularnością cieszy się serwis, w którym chcemy się zaprezentować, choć nie zawsze jest to naczelne kryterium. Stawkę ustala właściciel witryny, wobec tego to on decyduje, jaki koszt trzeba ponieść, aby opublikować artykuł sponsorowany właśnie u niego na stronie.

Publikacja tekstu sponsorowanego a korzyści.

Posiłkowanie się artykułami sponsorowanymi w strategii marketingowej może przynieść spore korzyści. Jeżeli zdecydujesz się na publikację w renomowanym i popularnym serwisie, uwagę może zwrócić na ofertę Twojej firmy naprawdę wiele osób. Mechanizm działania może być wówczas pod pewnymi względami podobny do tradycyjnych metod reklamy — duża widownia zobaczy treść i jeżeli podąży za ofertą, jest szansa, że skorzysta z niej wiele osób. Dlatego właśnie ważne jest to, aby artykuł sponsorowany był napisany w umiejętny sposób. Również na mniejszych portalach taki tekst ma potencjał, aby zrobić swoje — wówczas jednak grupa docelowa może być nie tak liczna.

Kolejną kwestią jest wpływ artykułów sponsorowanych na pozycjonowanie. Link building jest po optymalizacji off site podstawową metodą zwiększania widoczności linkowanej strony w wynikach wyszukiwania. Nawet jeżeli link umieszczony jest na blogu, czy portalu o niewielkim zasięgu, to korzyści związane z pozycjonowaniem wciąż mogą mieć zastosowanie — w tym przypadku nie chodzi bowiem o widownię.

Tekst sponsorowany może również niekiedy pomóc w aspekcie wizerunkowym przedsiębiorstwa — wartościowe, czyli przydatne treści, przedstawione w ciekawy sposób nieraz przekładają się na to, jak postrzegana przez czytelnika jest firma.

Wybór miejsca publikacji.

To, gdzie opublikowany jest artykuł sponsorowany, zależne jest przede wszystkim od dostępnego budżetu oraz założonych celów. Jeżeli celem jest pozycjonowanie strony, wówczas nie trzeba koniecznie zwracać zbyt wielkiej uwagi na ilość odsłon wybieranych stron. Ważne jest jednak, aby były one uznawane za wartościowe według algorytmów indeksowania. Natomiast jeżeli nastawieni jesteśmy na bardziej spektakularną metodę promocji, wówczas warto poszukać naprawdę popularnych miejsc w sieci — choć może się to wiązać również ze znacznym zwiększeniem poniesionych kosztów.

buzz marketing

Buzz marketing — roznoszenie informacji, przekazywanie wiadomości, plotkowanie, wzbudzanie zainteresowania. Cele kampanii buzz maretingowej dopasowywane są najczęściej do założeń strategii marketingowej. Najczęściej to sugerowanie odpowiedniego produktu lub usługi. Efektem tej formy marketingu może być większa rozpoznawalności marki czy produktu oraz sprzedaż.

Na jakich płaszczyznach można skutecznie przeprowadzić buzz marketing?

Duże znaczenie ma aktywność na portalach społecznościowych. To jest wyjściowe miejsce, w którym często inicjuje się kontakt, zaszczepia ciekawość, podrzuca informację, zdjęcie lub filmik.
Drugim miejscem, gdzie można skutecznie pomóc internaucie, są branżowe fora tematyczne. Aktywne zabieranie głosu i przekonujący przekaz to gwarancja wzbudzenia zdrowego zainteresowania.
Duże znaczenie w buzz marketingu ma konsekwentne prowadzenie bloga tematycznego i pozyskiwanie wiernych czytelników. Profesjonalne dzielenie się wiedzą i rzeczowy, praktyczny opis produktów, usług, to wzbudzanie zaufania przyszłych klientów.
Technikami bardziej zaawansowanego buzz marketingu jest organizacja eventów branżowych, zaistnienie w mediach poprzez udzielanie wywiadów i komentowanie wydarzeń i nowości dotyczących branży.

Co decyduje o skuteczności buzz marketingu?

Buzz marketing jest wciąż bardzo dobrze przyjmowany, gdyż dobrze przeprowadzony sprawia bardzo wiarygodne wrażenie. Internauci są bardziej skłonni uwierzyć rekomendacjom swoich znajomych czy bloggerów. Przekazywanie informacji o produkcie przez rzeczywistych użytkowników danego przedmiotu jest najbardziej miarodajne według odbiorców. Buzz marketing musi być jednak dobrze wyważony, gdyż przesycenie informacjami może powodować efekt odmienny od założonego.

Zły buzz marketing.

Podejmujący się działań buzz marketingowych muszą być skuteczni, ale nie nachalni. Chcąc nasycić grupy lub fora informacjami o produkcie, łatwo popaść w skrajność i doprowadzić do odrzutu niedoszłych klientów. Szum, jaki należy stworzyć wokół marki musi być zdrowy i spontaniczny, ludzie powinni chcieć dyskutować o produkcie/firmie, a nie tylko natykać się na niego przy każdym włączeniu forum albo Facebooka. Podejmowane czynności promocyjne powinny być nośne, a nawet czasami mogą być kontrowersyjne, ale w żadnym razie natrętne i sztuczne.

Także przedstawianie produktu w samych superlatywach może być podejrzane dla obserwatorów. Działanie polegające na usuwaniu mniej korzystnych wpisów może zostać łatwo zdemaskowane. Należy wyraźnie podkreślić, że buzz marketing nie polega na spamowaniu na szeroką skalę. Płytki spam jest szybko rozszyfrowywany i bardzo szkodzi akcji promocyjnej.

Buzz marketing powinien opierać się na obmyślonej strategii i działaniu krok po kroku. Zaspamowanie skrzynek mailowych nie będzie dobrym pomysłem. Także zarejestrowanie się na forum tylko po to, by zacząć narzucać użytkownikom swoją markę jest błędem. Nie warto udawać specjalistów, którymi się nie jest, ani konsumentów, jeżeli jest się producentem. Buzz marketing powinien opierać się na moralnych działaniach i unikać krytykowania produktów konkurencyjnych.

Ścieżki buzz marketingu.

Buzz marketing jest dość nieprzewidywalną formą promocji. Wymaga stałego monitoringu. Rozpoczynając życie plotki warto starać się skonstruować dobry przekaz i pomóc produktowi. Moc przekazu informacji jest we współczesnym świecie ogromna. Powoduje to ogromną skuteczność szeptanej reklamy. Pod warunkiem przemyślanych i odpowiednio przeprowadzonych działań.

Temat zaplecza SEO/pozycjonerskiego odmieniono już przez wszystkie przypadki. Mimo to podejmę go, skupiając się tylko na najistotniejszych dla mnie szczegółach, które przybliżają do sukcesu.

Przy okazji wspomnę wam o ciekawej alternatywnie dla znanego większości visual composer-a. Chodzi o Elementor — ciekawy system, który również umożliwia ekspresowe tworzenie nieco  szybszych stron. Elementor to serce szablonu Monstroid2 z Templatemonster.pl, który testowałam.

Co to jest zaplecze SEO?

Tym, którzy nie wiedzą, co to jest zaplecze SEO — pozycjonerskie, wyjaśniam, że to przygotowana na potrzeby pozycjonowania strona internetowa lub wiele stron internetowych, które są odpowiednio przygotowane i z których linkowana jest pozycjonowana witryna. Celowo zastosowałam duże uproszczenie, ponieważ nie jest moim celem ponowne opisywanie tego, jak tworzyć i rozwijać zaplecze oraz ile to kosztuje. Skupię się tylko na przybliżeniu wam tego, co mim zdaniem jest ważne, żeby strona zapleczowa spełniała swoją funkcję i zarabiała na siebie.

Dobre zaplecze

Jeżeli kiedykolwiek zdecydujesz się na zlecenie budowy zaplecza, to poświęć chwilę na przygotowanie planu jego budowy i rozwoju.

  1. Twoje strony zapleczowe możesz uruchamiać na domenach z historią. Pamiętaj jednak o ich weryfikacji. Jest kilka systemów, które umożliwiają ich szybkie odnajdowanie. Możesz korzystać z giełd domen.
  2. Zadbaj o to, by wszystkie twoje posiadały zróżnicowane adresy IP, ale unikaj raczej hostingów SEO. Koszty ograniczysz, korzystając z dobrych systemów umożliwiających zakupienie i wykorzystywanie wielu adresów IP.
  3. Różnicuj, ale bez przesady. Mam tu na myśli skrypty, szablony i inne czynniki.
  4. Zadbaj o dobre linkowanie zaplecza.
  5. Pamiętaj o użytkownikach internetu. Bez względu na to, dla jakiej branży zlecisz budowę zaplecza, zadbaj o to, by dostarczyć użytkownikom jakościowy content. Ruch, który pozyskasz z dobrze przygotowanego zaplecza bez problemu zmonetyzujesz. Jakościowe strony zapleczowe wymagają mniej pracy.
  6. Buduj mniej — dobrych stron.

zaplecze widocznosc

Strona zapleczowa

Dobra strona zapleczowa, która ma pełnić swoją funkcję, musi dobrze wyglądać i być odpowiednio przygotowana. Warto do jej stworzenia korzystać ze sprawdzonych rozwiązań. Za przykład może posłużyć WordPress „ubrany” w szablon premium i uzbrojony tylko w konieczne wtyczki. Jedna z ostatnich stron, w której przygotowaniu uczestniczyłam, stworzona została właśnie na bazie znanego wszystkim WordPress-a.

Skorzystaliśmy wtedy z możliwości zakupu szablonu Monstroid2 na preferencyjnych warunkach z templatemonster.pl. Proces zakupu nie trwa długo. Bawiły nas błędy w tłumaczeniu polskiej wersji językowej tej strony.

W chwilę po zakupie dostaliśmy szablon do pobrania. Nieco poirytowało nas kilka zbędnych maili, które przyszły po zakupie. Rekompensowała to chęć pomocy w zakresie instalacji szablonu ze strony ludzi prowadzących ten marketplace. Fajna opcja to też automatyzacja procesu instalacji szablonu za pośrednictwem wtyczki. Zdecydowaliśmy się jednak zająć tym osobiście i zainstalowaliśmy go ręcznie. To, jak zainstalować szablon opisano prosto w dokumentacji. Mimo że jest ona w języku angielskim, to ze wszystkim przez masę obrazków powinna poradzić sobie osoba nieznająca tego języka.

Przez to, że w kolejnym zdecydowaliśmy się na wykorzystanie demo szablonu przyszły problemy. Ograniczenia po stronie serwera, który zdawał się już niczym nieograniczony, zobligowały nas do zwiększenia niektórych parametrów. Modyfikacja pliku .htaccess rozwiązała problem.

Miłym zaskoczeniem był dla nas porządek po imporcie demo. Zazwyczaj załadowanie danych wiązało się z koniecznością usuwania śmieci. W tym wypadku jest zupełnie inaczej. Na bazie podstawowego demo szybciej skonfigurowaliśmy docelową witrynę. Strona po odpowiedniej konfiguracji działa szybko. To prawdopodobnie zasługa Elementora, dzięki któremu równie sprawnie, a może i nawet szybciej można tworzyć atrakcyjne zaplecze SEO, które spełnia swoją funkcję i zarabia na siebie.

 

Jaki jest cel reklamy internetowej, którą prowadzisz lub której prowadzenie zlecasz? Czy realizowana reklama internetowa przynosi efekty? Czy witryna, na którą kierujesz ruch, jest dobrze przygotowana?

Jeśli Twoją odpowiedzią jest 3xTAK, to gratuluję. Jeżeli każda wydana przez Ciebie na reklamę internetową złotówka zarabia na siebie, to nie musisz czytać tego wpisu dalej. Niżej napisałam o tym, co robić, żeby efektywność reklamy internetowej była lepsza.

Cele działań reklamowych.

Nie ważne, z jakich form marketingu internetowego korzystasz. Każde działanie promocyjne powinno wywołać określoną reakcję. Musisz też znać ryzyko. Dla przykładu, jeśli zleciłeś:

  1. Pozycjonowanie strony to celem tego działania musi być wzrost liczby użytkowników z wyszukiwarki Google, którzy będą zainteresowani ofertą Twojej firmy i skorzystają z niej. Żeby do tego doszło, musisz mieć zoptymalizowaną witrynę, która nie sprawi problemu żadnemu użytkownikowi. W dużym uproszczeniu sklep internetowy lub strona www Twojej firmy musi być dostosowana na wielu płaszczyznach po to, by wyświetlała się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania dla najczęściej klikanych fraz. Na żadnym etapie nie zapominaj o użytkownikach wyszukiwarki. Witryna Twojej firmy musi być dla nich wiarygodna (certyfikat SSL, opinie, informacje prawne w zasięgu wzroku itd.). Klient z wyszukiwarki, jak każdy inny musi móc dokonać zakupu i płatności szybko. Ważne, byś zadbał o maksymalne uproszczenie tych czynności. Jak już wspomniałam, celem pozycjonowania musi być wzrost liczby użytkowników odwiedzających Twoją stronę z poziomu wyszukiwarki internetowej. Osiągniesz go, w zależności od wielu czynników po kilku tygodniach lub kilku miesiącach. W tym czasie Ty i firma pozycjonująca musicie mieć pewność, że wybrane słowa kluczowe są wyszukiwane i klikane przez użytkowników wyszukiwarki. Potrzebna jest wcześniejsza analiza potencjału słów kluczowych za pośrednictwem rozwiązania typu Kwfinder, modułu w Senuto, czy Semstorm. Widoczność pozycjonowanej witryny rośnie (w sprawdzeniu tego pomoże Senuto, Semstorm lub Semrush). Wzrasta też ruch, który sprawdzisz w Google Analytics (wiersz Organic Search, który znajdziesz, klikając z menu po lewej stronie kolejno Pozyskiwanie —> Cały ruch—>Kanały). Pamiętaj, że pozycjonowanie strony to proces ciągły. Powinieneś na ten temat zdobyć przynajmniej podstawowe informacje. Jeśli nie masz pewności co do doboru słów kluczowych, nie dostajesz raportów, nie wiesz, skąd pochodzą linki kierujące do Twojej witryny, nie widzisz wzrostu ruchu i sprzedaży, a minęło już przynajmniej kilka tygodni, to prawdopodobnie coś poszło nie tak. Nie przekreślaj jeszcze firmy pozycjonującej. Znajdź grupę SEO np. na Facebooku i poproś o weryfikację działań z zewnątrz tamtejszą społeczność. Kilka opinii z zewnątrz pomoże Ci zrozumieć, co się dzieje.
  2. Marketing szeptany – celem tego działania jest zazwyczaj wzrost liczby użytkowników przechodzących na Twoją witrynę z mediów społecznościowych lub konkretnych forów. Skuteczność marketingu szeptanego sprawdzisz najszybciej dzięki Google Analytics. Nagłe wzrosty ruchu w wierszu Referral lub Social (Google Analytics –>Pozyskiwanie —> Cały ruch—>Kanały) to dla Ciebie wiadomość, że w pierwszym przypadku na Twoją witrynę trafiają użytkownicy konkretnych forów, a w drugim przypadku są to osoby korzystające np. z Facebooka. Ważne! Jeśli nie korzystasz z systemu Google Analytics, to zadbaj koniecznie o jego uruchomienie i poprawną konfigurację przed rozpoczęciem działań. Pamiętaj, że efektem dobrej kampanii marketingu szeptanego przy założeniu, że celem był wzrost rozpoznawalności marki, może być większa liczba wyszukań oferty/brandu przez wyszukiwarkę internetową. Zdarza mi się obserwować wpływ realizowanych kampanii na wzrost ruchu sporo po ich zakończeniu, gdy osoby szukające produktów trafiały na moje wpisy. Dostarczona Ci analiza skuteczności przeprowadzonej kampanii nie jest więc ostateczna. Musisz być świadomy tego, że marketing szeptany niesie za sobą ryzyko. Przeczytasz na ten temat we wpisach opublikowanych na moim blogu. W dużym skrócie problemem dla Ciebie może być słaba jakość prowadzonych działań. Zdarza się, ze szeptacze produkują spam, nie znając nawet firmy i jej oferty. Przyczyną jest często niewielki budżet kampanii. Takie działanie mija się z celem i zasadami dobrze prowadzonego marketingu szeptanego. Tworzona przez nich treść ląduje często w przypadkowych wątkach, których nikt nie czyta. Z takich usług korzystają czasem specjaliści SEO, którzy tanim kosztem kupują linki kierujące do Twojej strony. Zapamiętaj koniecznie, że zbyt pochlebne wzmianki o ofercie Twojej firmy na przypadkowych stronach rzutują na zaufanie do niej. Z kolei linki ze słabej jakości witryn mogą w przyszłości spowodować utratę ruchu z organicznych wyników wyszukiwania.
  3. Płatne reklamy w Google Ads lub Facebook Ads – ich celem jest zazwyczaj generowanie sprzedaży. Kreacje reklamowe za pośrednictwem tych systemów można stworzyć stosunkowo szybko. Wymagają one jednak systematycznej optymalizacji. Kampanie sponsorowane nierzadko należą do bardziej kosztownych form reklamy internetowej ze względu na dużą konkurencję i stawki licytacji. Osiągnięcie celu jest przez to utrudnione. Promocja przez Google Ads lub za pośrednictwem systemu reklamowego Facebooka wymaga przygotowania i musi być kierowana na dobrze przygotowaną witrynę. Pisałam na ten temat już w pierwszej części wpisu.

Planowanie reklamy internetowej.

Jeśli chcesz promować ofertę firmy w internecie, to zadbaj koniecznie o odpowiednio wysoki budżet reklamowy, sensowną strategię marketingową i planowanie realizacji każdego etapu działań. Wlicz w plany ryzyko porażki. Jeśli nie rozumiesz zapisów w przedstawionym dokumencie, pytaj do skutku. Jeśli bez zrozumienia istoty działań zaufasz handlowcowi, to dużo ryzykujesz. Być może uda się osiągnąć zakładane cele. Przy długoterminowej umowie abonamentowej i dodatkowym braku zrozumienia tego, na co się decydujesz wysoce prawdopodobne, jest to, że jednak stracisz.

Koszty, audyty i analizy w odniesieniu do reklamy internetowej.

Jako przedsiębiorca znasz najlepiej koszty swojej działalności. Wiesz doskonale, jaki przychód musisz osiągnąć, żeby starczyło na pokrycie kosztów i codzienne życie. Nie zapominaj o tych wyliczeniach, przygotowując budżet na działania reklamowe i określając cele reklamy internetowej. Pamiętaj o tym, że zbyt małe nakłady na reklamę nie przyniosą szybko oczekiwanych przychodów. Jeśli jesteś skłonny poczekać na efekty np. pozycjonowania lub nie możesz zaakceptować ryzyka z nim związanego to postaw na inne formy reklamy internetowej i przedyskutuj to z przedstawicielem agencji reklamowej.

Równie ważne lub nawet ważniejsze od planowania są bieżące audyty, działania optymalizacyjne i analizy. Co warto sprawdzać i poprawiać? Udoskonalaj swoją witrynę. Pomyśl o skorzystaniu z takich rozwiązań jak Hotjar, Yandex Metrica lub podobnych. Analizuj to, co dzieje się w zakresie promocji oraz ruch na witrynie. Umiejętne wykorzystanie analityki internetowej pozwoli Ci zarabiać więcej i jednocześnie ciąć koszty. Jeżeli nie masz pojęcia o analityce internetowej lub nie chcesz się tym zajmować, to koniecznie zadbaj o wsparcie dobrego specjalisty. Jeśli masz do mnie jakieś pytania w związku z reklamą internetową, to wyślij do mnie wiadomość za pośrednictwem dostępnego na stronie formularza kontaktowego.

Themeforest i Template Monster to dwa warte uwagi markety internetowe, za których pośrednictwem można kupić dobry szablon (motyw, template) do sklepu internetowego lub strony internetowej. W którym z tych marketów zakup gotowego szablonu sklepu internetowego wypadnie korzystniej i jak go wybrać? Podpowiadam.

Themeforest – podstawowe informacje

Właścicielem dostępnego pod adresem themeforest.net marketu jest Australijska firma Envato. W markecie Themeforest znaleźć można szablony do popularnych skryptów CMS typu Wordpress, Drupal, czy Joomla dla stron internetowych. Dostępne tam są również szablony do sklepów internetowych na skryptach typu PrestaShop, Woocommerce, Magento i innych. Z ciekawszych rozwiązań, które dostępne są na Themeforest, wymienię jeszcze przeróżne moduły do większości wyżej wymienionych skryptów, gotowe strony typu Landing Page i kreacje mailingowe.

Decydując się na założenie konta w systemie należącym do firmy Envato, użytkownik automatycznie uzyskuje dostęp do następujących platform sprzedażowych: codecanyon.net, videohive.net, audiojungle.net, graphicriver.net, photodune.net i 3docean.net. Za ich pośrednictwem może kupić np. zdjęcia, grafiki, pliki wideo lub audio.

Kilka słów na temat transakcji. Osoby, które decydują się na zakupy za pośrednictwem Themeforest na firmę, muszą posiadać i podać Europejski numer NIP (z przedrostkiem PL). Dzięki temu należny VAT rozliczany jest przez nie w kraju zakupu. W każdym pozostałym przypadku kwota bazowa powiększana jest o podatek VAT, czyli 23%. Wszystkie zakupy rozliczane są w dolarach amerykańskich. Zapłata za nie pobierana jest bezpośrednio z karty lub konta PayPal. Do każdej transakcji doliczane są 2 dolary prowizji. Płatności kartą wiązać się mogą z dodatkowymi opłatami po stronie banku za tzw. przewalutowanie. Tym, którzy nie wiedzą, jak poprawnie rozliczyć zakupy na Themeforest podpowiadam, że chodzi o tzw. import usług. Resztę wytłumaczy każda księgowa.

Jak wybrać dobry szablon z Themeforest?

Pierwszy krok po uruchomieniu witryny wiązać się musi z odnalezieniem odpowiedniej kategorii:

themeforest

Osoby szukające szablonu do swojej witryny interesować będzie zazwyczaj kategoria WordPress, CMS lub eCommerce. Po wybraniu odpowiedniej kategorii użytkownik ma do wyboru skorzystanie z wyszukiwarki (tylko w języku angielskim), zaawansowanego filtra lub ręczne przeszukiwanie zasobów. Standardowym kryterium wyboru szablonu z TF jest oczywiście jego wygląd i funkcjonalność. Prócz tego użytkownik, który zastanawia się nad tym, jaki szablon z Themeforest wybrać, powinien zwrócić uwagę na:

  • jego kompatybilność z wybraną wersją skryptu (np. WordPress w wersji 4.9.x);
  • jego dostosowanie do urządzeń mobilnych, czyli tzw. responsywność;
  • listę funkcjonalności i możliwości rozbudowy (np. możliwość uruchomienia sklepu na WordPress-ie dzięki wtyczce Woocommerce);
  • datę ostatniej aktualizacji i proces rozwoju szablonu;
  • opinie innych użytkowników zarówno o sprzedawcy jak i szablonie;
  • możliwość uruchomienia demo szablonu na własnej domenie;
  • możliwość wykorzystania grafik lub wideo dostępnych w szablonie;
  • kwestie licencji modułów dołączonych do szablonów (zazwyczaj uzupełniają licencję szablonu);
  • dostępność dokumentacji;
  • deklarowany czas odpowiedzi supportu (standardowe wsparcie do 48h jest aktywne przez pierwsze 6 miesięcy od zakupu i można je odpłatnie przedłużyć).

Szablony do stron i sklepów internetowych tworzone są zazwyczaj w języku angielskim. W tym samym języku odbywa się też komunikacja z ich twórcami. Ilość rozwiązań z tłumaczeniem w języku polskim jest mocno ograniczona. Warto pamiętać o tym, by zachowywać kopie kupionych szablonów także po aktualizacji. Zdarza się, że wydawcy lub właściciele marketu decydują się na ich usunięcie ze sprzedaży. Nie powinno to jednak zrażać. Szablony z Themeforest są tańsze i zazwyczaj dobrze przygotowane. W ich dokumentacji opisany jest stosunkowo jasno proces tłumaczenia poszczególnych elementów i pozostałej konfiguracji oraz aktualizacji. Pomocny do wykonywania tłumaczeń jest bezpłatny program Poedit.

Template Monster – podstawowe informacje

Template Monster – https://www.templatemonster.com/pl/ to konkurencyjny względem TF market sprzedażowy, którego właścicielem jest firma Jetimpex z USA. Niewątpliwym plusem tego systemu może być jego polskojęzyczna wersja językowa oraz możliwość rozliczania transakcji w złotówkach. Market Template Monster zrzesza wydawców z całego świata, w związku z czym, podobnie jak na Themeforest jest tam dostępnych wiele szablonów tworzonych od początku do końca w języku angielskim.

Osoby, które porównają obydwa markety, bez wątpienia zauważą wiele podobieństw. Tyczy się to głównie sposobu wyszukiwania motywów i realizacji transakcji.

template monster

Dobry szablon strony internetowej lub sklepu internetowego z Template Monster

Market Template Monster umożliwia każdemu użytkownikowi znalezienie dobrego motywu przy pomocy wyszukiwarki (także w języku polskim), zaawansowanych filtrów lub poprzez ręczne przeszukiwanie zasobów. Osoby, które zdecydują się na zakup szablonu witryny z Template Monster, muszą kierować się dokładnie tymi samymi kryteriami, które wskazałam w akapicie dotyczącym tego, jak wybrać szablon z Themeforest.

Osobiście uważam, że szablony do stron i sklepów internetowych z Template Monster warto dokładniej sprawdzić przed zakupem. Zdarzyło mi się (rzadziej na Themeforest) natrafić w tym markecie na niedopracowane witryny. Prócz tego przez szablon z Template Monster, którego autor długo nie aktualizował, ratowałam witrynę (tylko raz) po udanym ataku. Kwestie bezpieczeństwa są więc niezwykle istotne.

Jeżeli po przeczytaniu tego wpisu nadal masz problem z wyborem lub zakupem szablonu z Themeforest lub Template Monster to chętnie pomogę. Możesz skontaktować się ze mną za pośrednictwem dostępnego tutaj formularza kontaktowego. Jeśli chcesz, to przeczytaj mój wpis o tym, jak założyć sklep internetowy albo ile kosztuje założenie sklepu internetowego i jego utrzymanie.