Katalogowanie stron internetowych – przewodnik

by Mama Marketing, 31 października 2016

Katalogowanie stron internetowych w erze cyklicznych aktualizacji algorytmów wyszukiwarek ma obecnie inne znaczenie, niż to miało miejsce jeszcze chociażby 2-3 lata temu. Jako, że mam w ofercie usługę dodawania stron internetowych do wybranych katalogów i proponuję linki z nich pochodzące w wybranych pakietach poniżej również w odniesieniu do swojej oferty przedstawiam przewodnik po temacie katalogowania stron.

W słusznie minionych czasach, gdy podstawą zdobywania wysokiej pozycji w wyszukiwarce było dodanie strony do możliwie dużej ilości między innymi katalogów stron zyskiem dla posiadacza strony www lub sklepu internetowego z obecności szczególnie w topowych katalogach była wysoka pozycja w wyszukiwarce i dodatkowy ruch z katalogów.

Obecnie tylko dodawanie stron do katalogów internetowych może w większości przypadków (szczególnie dla nowych witryn) narobić więcej szkód, niż pożytku. Nie spotkałam się z miarodajnymi danym na temat tego, żeby wyłącznie przy pomocy linków pochodzących z katalogów stron uzyskano chociażby znaczną i stałą poprawę pozycji w wyszukiwarce, nie wspominając już o tym, żeby same linki  z katalogów cokolwiek wypozycjonowały. Prócz tego nie ma mowy, by dziś pozyskać wartościowy ruch z katalogów stron, jeśli zamieszczamy w nich standardowe wizytówki. Katalogi stron internetowych przeważnie odwiedzają boty indeksujące i osoby, które poprawiają już dodane wpisy. Dużo rzadziej są to ludzie, którzy szukają np. konkretnej firmy.

Nie znaczy to jednak, żeby z linków pochodzących z katalogów stron rezygnować całkowicie pod warunkiem, że wizytówki zostały umieszczone z rozwagą w niezmiennie najlepszych katalogach typu katalog.onet.pl, katalog.wp.pl, katalog.di.com.pl i kilku innych. Zyskiem z wizytówki zamieszczonej w tych bazach będzie dodatkowy link o dobrych parametrach w profilu linków katalogowanej witryny. Z mniej znanych katalogów jest jeszcze kilka tych, w których warto pozostawić odnośnik do swojej witryny. Każdorazowo warto rozważyć wyróżnienie swojej wizytówki, bo choć do katalogów zagląda coraz mniej osób to próba przekierowania ruchu na swoją witrynę może czasem zaskoczyć.

Rodzaje katalogów i niezmiernie wartościowe spisy stron

W sieci można napotkać kilka typów katalogów i są to:

  • Katalogi miejskie, w których wpis mogą dodać wyłącznie sprzedawcy i usługodawcy z określonego regionu.
  • Katalogi branżowe np. medyczne, budowlane, motoryzacyjne, firmowe, transportowe, ślubne i turystyczne.
  • Katalogi SEO na skryptach WPkat, Donmini lub SEOkatalog, które można poznać chociażby po minimalnej ilości danych firmy w wizytówkach i z których najczęściej katalogowana witryna otrzymuje tzw. Trust Rank.

Niezmiennie wartościowe spisy stron należą do największych portali internetowych typu onet.pl, wp.pl, interia.pl, di.com.pl, gazeta.pl i innych, które są częścią zazwyczaj dużego portalu. Prawdopodobnie właśnie z uwagi na to, że te katalogi stron www i sklepów internetowych są częścią agresywnie rozwijanych serwisów linki z nich pochodzące po wielu aktualizacjach algorytmu nie szkodzą na pozycje katalogowanej strony.

Samodzielne katalogowanie stron – o czym pamiętać i jak wybrać dobry katalog stron

Zawsze, gdy zapada decyzja o dodaniu firmowej strony www lub sklepu internetowego do katalogów wpierw warto wybrać najlepsze miejsca. Bez analizy technicznej głównym kryterium oceny katalogu powinny być jego ogólne oględziny. Jeśli jest on częścią np. dużego portalu, który jest bardzo często aktualizowany, a sam katalog systematycznie moderowany i mamy szansę, choć na chwilę by wizytówka firmy pojawiła się, chociaż na pierwszych stronach kategorii to warto do takiej bazy zgłosić swoją witrynę.

W prosty sposób, wpisując w okno przeglądarki formułę site:www.nazwakatalogu.pl, po której wciśnięty zostaje enter można sprawdzić czy wizytówki dodane do katalogu jak i sam katalog znajduje się w indeksie wyszukiwarki. Jeśli po tej czynności uzyskamy obszerną listę podstron katalogu na czele ze stroną główną to wiadomo, że jest on obecny we wspomnianym indeksie. W przypadku braku informacji lub gdy tych wyników jest niewiele katalog lepiej pominąć. Wykorzystując np. bezpłatną opcję MajesticSEO można sprawdzić popularny parametr Trust Flow (idealnie, jeśli jest większy, niewiele niższy lub równy drugiemu parametrowi Citation Flow), który jest wartym uwagi parametrem tego systemu.

katalog-onet-majestic

Pomocny w ocenie domeny katalogu, do którego chcemy dodać witrynę jest również darmowy SEOMoz Linkscape, w którym parametry Domain i Page Authority powinny być możliwie najwyższe, natomiast wartość SPAM SCORE jak najniższa.

seomoz-katalog-onet

Wizytówka w katalogu firm lub sklepów internetowych powinna być możliwie rozbudowana. Ważne, by tytuł w wizytówce był przemyślany, a opis firmowej oferty zawsze unikalny. To niezwykle istotne, by opis oferty był zawsze inny, ponieważ dublowanie opisów dość często powoduje, że wizytówka nie znajduje się w wynikach wyszukiwania, a zysk z jej umieszczenia jest w zasadzie żaden. Dodający witrynę do katalogu nie powinien przesadzać z ilością słów kluczowych/tagów (idealnie, jeśli nie będzie ich więcej, niż 5). Z ilością nowo tworzonych wizytówek nie należy przesadzać. Idealnie, jeśli w ciągu jednego dnia nie zostanie utworzonych więcej, niż 10 wizytówek firmy z linkiem do strony www.

Katalogowanie stron i sklepów internetowych w mojej ofercie

 

Linki z wybranych katalogów lub stron ogłoszeniowych pozyskuję w celu uzupełnienia profilu linków witryny. W przypadku zainteresowania tą ofertą zachęcam do kontaktu.

7 Komentarzy


    • Magda
      Odpowiedz Anuluj
    • Listopad 2, 2016

    Dziękuję za te informacje. Był czas, kiedy zasugerowana jakimiś radami wyczytanymi w Sieci próbowałam dodać mój blog do przeróżnych katalogów. Efekt był praktycznie żaden.W sumie to nie wiem czy dlatego, że udało mi się dodać do w sumie niewielkiej liczby katalogów, bo robiłam to samodzielnie i za każdym razem starała się wymyślić coś innego w opisie czy katalogi nie były dobre. Dałam sobie spokój i może dobrze, bo okazuje się, że mogłam sobie tym sposobem nawet i zaszkodzić. Generalnie, to z pozycjonowaniem jestem na bakier, ale to, co mam na razie mojemu blogowi wystarcza :-)

    • Mama Marketing
      Odpowiedz Anuluj
    • Listopad 2, 2016

    Cieszę się, że opisane tu informacje są dla Pani przydatne. Prawdopodobnie wtedy, gdy dodawała Pani stronę do katalogów to wpisy nie przechodziły moderacji lub czas oczekiwania na nią był bardzo długi. Póki co działania przez Panią prowadzone idą w dobrą stronę. Życzę powodzenia :)

    • Zgred
      Odpowiedz Anuluj
    • Listopad 2, 2016

    Katalogami nie zawojuje się pozycji.

      • Optymist
        Odpowiedz Anuluj
      • Listopad 3, 2016

      Trzeba rozgraniczyć co to znaczy, że się nie zawojuje ? można podnieść stronę i mieć sensowne pozycje na mniej oblegane frazy, a dla mniejszych firm to już jest zawojowanie.

      • Mama Marketing
        Odpowiedz Anuluj
      • Listopad 3, 2016

      W pełni się zgadzam ;)

      @Optymist podnoszenie pozycji np. z 50 na 30 to nadal brak ruchu, który też potrzebują nawet mniejsze firmy.

    • Tomasz
      Odpowiedz Anuluj
    • Grudzień 11, 2016

    Linki z katalogów nie są chyba linkami jakościowymi. Nie szkoda czasu na katalogowanie?

      • Mama Marketing
        Odpowiedz Anuluj
      • Grudzień 12, 2016

      Wciąż jest grupa katalogów typu katalog.onet.pl, katalog.wp.pl i kilka innych, do których warto dodać wpis na temat firmy chociażby w celu urozmaicenia profilu linków.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany Pola wymagane są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*