Katalogowanie stron internetowych przewodnik

Katalogowanie stron internetowych przewodnik w erze cyklicznych aktualizacji algorytmów wyszukiwarek ma obecnie inne znaczenie, niż dawniej. Przez to, że sama wykonuję katalogowanie stron to pokusiłam się o napisanie małego przewodnika dla każdego, kto zastanawia się nad zleceniem katalogowania.

Obecnie dodawanie stron do katalogów internetowych może w większości przypadków (szczególnie dla nowych witryn) narobić więcej szkód, niż pożytku. Nie spotkałam się z miarodajnymi danym na temat tego, żeby wyłącznie przy pomocy backlinków z katalogów stron uzyskano stałą poprawę pozycji w wyszukiwarce. Tylko linki z katalogów w profilu linków nie poprawią pozycji katalogowanej strony. Katalogi nie są źródłem ruchu. W zasadzie odwiedzają je już tylko boty indeksujące i osoby, które poprawiają dodane wpisy. Większość katalogów stron oferuje słabej jakości link zwrotny. Jest on bezużyteczny. Często szkodliwy.

Nie znaczy to jednak, żeby z linków pochodzących z katalogów stron rezygnować całkowicie. Ważne, żeby wizytówki zostały umieszczone z rozwagą w stale moderowanych katalogach stron lub bazach firm. Zyskiem z wizytówki zamieszczonej w pewnych miejscach będzie dodatkowy link o dobrych parametrach w profilu linków katalogowanej witryny.

Rodzaje katalogów i niezmiernie wartościowe spisy stron

W sieci można napotkać kilka typów katalogów i są to:

  • Katalogi miejskie w których wpis mogą dodać wyłącznie sprzedawcy i usługodawcy z określonego regionu.
  • Katalogi branżowe np. medyczne, budowlane, motoryzacyjne, firmowe, transportowe, ślubne i turystyczne.
  • Katalogi SEO na skryptach WPkat, Donmini lub SEOkatalog, które można poznać chociażby po minimalnej ilości danych firmy w wizytówkach i z których najczęściej katalogowana witryna otrzymuje tzw. Trust Rank.

Niezmiennie wartościowe bazy stron i firm należą do największych portali internetowych typu wp.pl, interia.pl, di.com.pl. Przez to, że te katalogi stron są częścią dużych portali, to linki z nich pochodzące mają pozytywny wpływ na linkowaną stronę.

Samodzielne katalogowanie stron internetowych przewodnik- o czym pamiętać i jak wybrać dobry katalog stron

Zawsze wtedy, gdy zapada decyzja o dodaniu firmowej strony www lub sklepu internetowego do katalogów wpierw warto wybrać najlepsze miejsca. Bez analizy technicznej głównym kryterium oceny katalogu powinny być jego ogólne oględziny. Systematyczna moderacja, ogólne otoczenie i miejsce wizytówki oraz parametr linku to podstawowe czynniki na które warto zwrócić uwagę.

Ważne, żeby sprawdzić jak indeksują się wpisy z katalogu. Można to zrobić za pomocą funkcji site:www.nazwakatalogu.pl. Jeśli na liście wyników jest strona główna i wiele podstron włącznie z ostatnimi wpisami to znaczy, że nie ma problemu z indeksacją. W przypadku braku informacji lub gdy tych wyników jest niewiele katalog lepiej pominąć. Wykorzystując np. bezpłatną opcję MajesticSEO można sprawdzić popularny parametr Trust Flow (idealnie, jeśli jest większy, niewiele niższy lub równy drugiemu parametrowi Citation Flow), który jest wartym uwagi parametrem tego systemu.

Pomocny w ocenie domeny katalogu, do którego chcemy dodać witrynę jest również darmowy SEOMoz Linkscape, w którym parametry Domain i Page Authority powinny być możliwie najwyższe, natomiast wartość SPAM SCORE jak najniższa.

katalogowanie stron internetowych przewodnik

Wizytówka w katalogu firm lub sklepów internetowych powinna być możliwie rozbudowana. Ważne, by tytuł w wizytówce był przemyślany, a opis firmowej oferty zawsze unikalny. To niezwykle istotne żeby opis oferty był zawsze inny, ponieważ dublowanie opisów dość często powoduje, że wizytówka nie znajduje się w wynikach wyszukiwania, a zysk z jej umieszczenia jest w zasadzie żaden. Dodający witrynę do katalogu nie powinien przesadzać z ilością słów kluczowych/tagów (idealnie, jeśli nie będzie ich więcej, niż 5). Z ilością nowo tworzonych wizytówek nie należy przesadzać.

Katalogowanie stron internetowych przewodnik po mojej ofercie

Linki z wybranych katalogów, wizytówek NAP lub stron ogłoszeniowych pozyskuję w celu uzupełnienia profilu linków witryny. W przypadku zainteresowania tą ofertą proszę o kontakt lub zakup pakietu z SEO sklepu.

7 comments

  • Magda

    Magda

    Reply

    Dziękuję za te informacje. Był czas, kiedy zasugerowana jakimiś radami wyczytanymi w Sieci próbowałam dodać mój blog do przeróżnych katalogów. Efekt był praktycznie żaden.W sumie to nie wiem czy dlatego, że udało mi się dodać do w sumie niewielkiej liczby katalogów, bo robiłam to samodzielnie i za każdym razem starała się wymyślić coś innego w opisie czy katalogi nie były dobre. Dałam sobie spokój i może dobrze, bo okazuje się, że mogłam sobie tym sposobem nawet i zaszkodzić. Generalnie, to z pozycjonowaniem jestem na bakier, ale to, co mam na razie mojemu blogowi wystarcza 🙂

  • Mama Marketing

    Mama Marketing

    Reply

    Cieszę się, że opisane tu informacje są dla Pani przydatne. Prawdopodobnie wtedy, gdy dodawała Pani stronę do katalogów to wpisy nie przechodziły moderacji lub czas oczekiwania na nią był bardzo długi. Póki co działania przez Panią prowadzone idą w dobrą stronę. Życzę powodzenia 🙂

  • Zgred

    Zgred

    Reply

    Katalogami nie zawojuje się pozycji.

    • Optymist

      Optymist

      Reply

      Trzeba rozgraniczyć co to znaczy, że się nie zawojuje ? można podnieść stronę i mieć sensowne pozycje na mniej oblegane frazy, a dla mniejszych firm to już jest zawojowanie.

    • Mama Marketing

      Mama Marketing

      Reply

      W pełni się zgadzam 😉

      @Optymist podnoszenie pozycji np. z 50 na 30 to nadal brak ruchu, który też potrzebują nawet mniejsze firmy.

  • Tomasz

    Tomasz

    Reply

    Linki z katalogów nie są chyba linkami jakościowymi. Nie szkoda czasu na katalogowanie?

    • Mama Marketing

      Mama Marketing

      Reply

      Wciąż jest grupa katalogów typu katalog.onet.pl, katalog.wp.pl i kilka innych, do których warto dodać wpis na temat firmy chociażby w celu urozmaicenia profilu linków.

Zostaw komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany. Pola wymagane *
Możesz użyć tych tagów i atrybutów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>