Link building – czym jest i dlaczego warto inwestować w linkowanie?

Tym, którzy nie wiedzą, co to jest link building, śpieszę z tłumaczeniem. Link building to zdobywanie wartościowych linków (linkowanie) z zewnętrznych stron. Celem linkowania jest stworzenie profilu linków, który przyczyni się do poprawy widoczności witryny w wynikach wyszukiwania po jej wcześniejszej optymalizacji.

Jak już wspomniałam link building to proces uzupełniający optymalizację. Linkowanie to jeden z najważniejszych elementów pozycjonowania, czyli poprawiania widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Dlaczego warto inwestować w dobre linki?

Dobrze podlinkowana witryna jest lepiej widoczna w wyszukiwarce i częściej odwiedzana przez szukających za jej pośrednictwem użytkowników informacji. Większa liczba odwiedzin strony internetowej lub sklepu internetowego naturalnie zwiększa sprzedaż produktów albo ilość zapytań o usługi.

Chcesz zlecić link building (linkowanie)? Koniecznie przeczytaj.

Co to jest link do strony?

Link do strony to aktywny odnośnik (tzw. hiperłącze) umieszczony np. na forum lub w artykule sponsorowanym, którego kliknięcie powoduje przejście do linkowanej witryny. Aktywny link może być powiązany z fragmentem tekstu. To tzw. anchor tekst. Link może występować również w dokumencie elektronicznym (np. dostępnym w sieci pliku pdf), pod elementem graficznym i jako zwykły odnośnik.

Jakie są typy linkowania?

Pierwszym typem, na który warto zwrócić uwagę, jest linkowanie wewnętrzne. W czasie tworzenia nowej lub optymalizacji już działającej witryny należy wykonać odpowiednie linkowanie wewnętrzne. Linki wewnętrzne to aktywne odsyłacze, które znajdują się wewnątrz strony lub sklepu internetowego. Po ich kliknięciu użytkownik przenoszony jest do innej podstrony w ramach tej samej witryny. Dla przykładu, klikając na pozycjonowanie lokalne, można przenieść się od razu do tak nazwanej oferty na mojej stronie.

link building

Drugi typ linkowania to linkowanie zewnętrzne. W tym przypadku najważniejsze są linki naturalne, które użytkownicy innych stron internetowych zamieszczają bezinteresownie w internecie. Jeżeli nie są one np. osadzone w kodzie witryny i nie zawierają atrybutu nofollow, to pełnią funkcję pozytywnych głosów, dzięki którym pozycje strony w wyszukiwarkach internetowych rosną. Właściciel strony lub sklepu internetowego musi uważać na linki nienaturalne. To tzw. spam linki, które zamieszczane są np. na forach w formie: Polecam sklep internetowy www.nazwasklepu.pl, bo tam kupiłam świetną sukienkę. Przykłady nienaturalnego linkowania można mnożyć.

Jak poznać odnośnik dofollow i wybrać wartościowe linki?

Linki dofollow to wszystkie te, które nie posiadają żadnego oznaczenia i przekazują “moc” linkowanej witrynie. Przykładowy zapis linku dofollow wygląda w ten sposób: <a href=”http://www.mmarketing.com.pl” target=”_blank”>http://www.mmarketing.com.pl</a>. Atrybut linku można sprawdzić w przeglądarce, klikając kolejno na link prawym przyciskiem myszki, a następnie z menu wybierając, zbadaj lub zbadaj element (w zależności od przeglądarki). Ważne! W profilu linków powinno znajdować się kilka procent linków z atrybutem nofollow.

Wartościowy link musi spełniać kilka kryteriów, aby warto było go pozyskać. Podstawowym kryterium oceny jest naturalność jego występowania. Kolejny z wielu kryteriów oceny linków to ich otoczenie i położenie (im bliżej strony głównej znajduje się link kierujący do linkowanej strony, tym lepiej). Istotna jest też częstotliwość aktualizacji witryny, z której pochodzi link, jej tematyka oraz widoczność w wyszukiwarce. W ocenie wartości linków pomagają specjalistyczne narzędzia typu Ahrefs, Majestic, Link Checker Tool z pakietu SEO Spyglass albo audytor linków Clusteric Search Auditor. Osobie bez doświadczenia trudno ocenić poprawnie wartość linków. Warto więc link building zlecić specjaliście, który jest w stanie pokazać dotychczasowe efekty linkowania.

Skąd najczęściej pochodzą linki zewnętrzne?

Najlepszym sposobem na skuteczny link building jest, jak wspomniałam tworzenie treści, do których linkować będą inni użytkownicy internetu. W praktyce nie jest to takie łatwe i właściciel strony www lub sklepu internetowego musi zadbać o linkowanie zewnętrzne do swojej witryny. Najprostszym sposobem na zdobycie linku jest katalogowanie stron i tworzenie wizytówek NAP. Warto jednak dodawać stronę tylko do wybranych baz i katalogów. Kolejne sposoby na pozyskiwanie linków to publikacje gościnne lub sponsorowane, wykorzystanie Presell pages (tzw. precli). Wśród następnych możliwości znajduje się np. pozyskiwanie odnośników z treści postów na forach lub linków z profili i dodawanie ogłoszeń z linkiem. Ostatnie z wielu możliwości pozyskania linku to tworzenie zaplecza SEO, pisanie komentarzy na blogach, rozsyłanie informacji prasowych i korzystanie z kanałów rss. Możliwości na pozyskiwanie linków jest sporo więcej. Ważne, by dbać o pozyskiwanie tylko wartościowych linków w ramach długoterminowej strategii, ponieważ nieprzemyślany link building nie przyniesie efektów i może linkowanej witrynie tylko zaszkodzić.

Linkowanie (link building) – moja oferta i cennik

Wielu przedsiębiorców przekonało się już o tym, że oferowany przeze mnie link building w połączeniu z optymalizacją jest skuteczny. Jego przykładowe efekty można zobaczyć tutaj lub wyszukać z poziomu górnego menu, w zakładce moja praca.

Oferuję link building dopasowany do dostępnego budżetu. Są to przede wszystkim linki z PBN-nów, serwisów contentowych i tworzonego zaplecza. Alternatywna opcja to linkowanie z tańszych źródeł, czyli np. artykułów sponsorowanych, forów, katalogów, precli, ogłoszeń, czy profili. Koszt pojedynczego linku wynosi od 5 zł netto. Linkuję z systematycznie aktualizowanej bazy, relinkuję lub wykonuję research linków pod branżę. Zazwyczaj pracuję nad systematyczną budową tematycznych profili linków dla stron www lub sklepów internetowych. To znaczy, że każdego miesiąca pozyskuję od kilku do kilkudziesięciu nowych linków z witryn lub tematów pokrewnych względem linkowanej witryny, które mają ustalone wcześniej parametry. Każde z podjętych zleceń na link building raportuję. Do ogólnego raportu dołączam listę pozyskanych linków, do których dostęp po wcześniejszym uzgodnieniu przekazuję klientowi.

Dlaczego warto współpracować ze mną?

  1. Przed przystąpieniem do współpracy analizuję czy i w jakim czasie jestem w stanie wypracować oczekiwany efekt. Jeśli czegoś nie jestem w stanie zrealizować, to nie podejmuję się realizacji zlecenia.
  2. Posiadam systematycznie aktualizowane bazy linków. Wciąż szukam i testuję nowe możliwości. Mam też dostęp do rozbudowywanego zaplecza, prywatnych sieci PBN. Współpracuję z właścicielami serwisów contentowych.
  3. Dbam o kontakt z Państwem. Informuję zarówno o pozytywnych, jak i negatywnych aspektach naszej współpracy. Odpowiadam wyczerpująco na każde pytanie.
  4. Doceniam lojalnych klientów. Im proponuję preferencyjne warunki współpracy.
  5. Linkuję ręcznie głównie z witryn tematycznych. Dbam o unikalne treści. Tworzę zróżnicowane i bezpieczne profile linków.
  6. Mam kilkuletnie doświadczenie w linkowaniu. Jako Mama Marketing działam od 2015 roku. Blisko 90% moich klientów wraca z zamówieniem na kolejne usługi.
  7. Kładę mocny nacisk na jakość oferowanych usług. Zależy mi na tym, by moi klienci zarabiali więcej. Wówczas obie strony zyskują.
  8. Posiadam wąskie grono klientów, przez co na realizację każdego projektu mam wystarczająco dużo czasu i oddaję raporty zawsze w terminie.

Efekty linkowania niektórych stron prezentuję tutaj. Zachęcam do kontaktu w sprawie tej oferty pod numer 607-308-754 lub przesyłania zapytań o link building – link do formularza kontaktowego.

A może pakiet linków?

Każdemu, kogo interesują pakiety dobrych linków, oferuję możliwość ich zamówienia przez firmowy SEO sklep: https://www.grupammarketing.pl/sklep/pozycjonowanie/15-994-pakiety-linkow.html. Na życzenie przygotowujemy indywidualne oferty.