Marketing społecznościowy z Mamą Marketing

Między innymi przez sukces Facebooka marketing społecznościowy (ang. Social media marketing) w Polsce stał się skutecznym sposobem na podtrzymanie więzi z dotychczasowymi klientami oraz pokazanie i reklamę oferty firmy w Social Mediach.

Wybierane najczęściej przez przedsiębiorców prowadzenie fanpage + płatna reklama na Facebooku oraz sprzedaż z wykorzystaniem działań WoMM-owych na tym i innych portalach społecznościowych przynosi naprawdę dobre efekty – wzrost sprzedaży.

Warto o tym pamiętać, jeżeli przeznaczony na inwestycję w reklamę budżet jest ograniczony, a celem założonej strategii marketingu internetowego firmy jest zwiększenie sprzedaży lub stworzenie bliższej więzi z dotychczasowymi klientami.

Dlaczego warto ze mną współpracować i jak w zakresie marketingu społecznościowego pomagam właścicielom firm Ja – Mama Marketing?

Po raz pierwszy z marketingiem społecznościowym zetknęłam się w 2012 roku. Dziś, jako wciąż doszkalająca się specjalistka od prowadzenia profili i płatnej kampanii w Social Mediach swoje kampanie oraz działania rozliczam z wypracowanych efektów. Bacznie śledzę nowe trendy oraz możliwości reklamy na Facebooku i innych portalach społecznościowych. Mam czas na uczestnictwo w wybranych szkoleniach i testy. Codziennością są u mnie lektury różnego typu informacji związanych z reklamą m.in. w mediach społecznościowych. Przykładowe profile społecznościowe, nad którymi pracuję lub pracowałam to:

https://www.instagram.com/katarzynamichalak_pisarka/
https://www.facebook.com/zajazdprzygoscincu/
https://www.facebook.com/ZieloneWarkocze
https://www.facebook.com/personalnadieta/
https://www.facebook.com/butik.just.luxury/
https://www.facebook.com/karczmachelminska
https://www.facebook.com/zielonabrygadapl/
https://www.facebook.com/juliastylepl/
https://www.facebook.com/Freeshion
https://www.instagram.com/freeshion
https://pl.pinterest.com/freeshion/
https://www.instagram.com/urodaizdrowie.pl/
https://www.facebook.com/urodaizdrowie123
https://www.facebook.com/KrolowaShoppingu/

Przykładowe efekty mojej pracy nad profilami społecznościowymi i płatnej reklamy w Social Mediach szerzej opisuję tutaj.

Dostępny w mojej ofercie marketing społecznościowy to przede wszystkim płatna reklama na Facebooku lub innych portalach społecznościowych uzupełniona o bieżącą analitykę. Za stworzenie, optymalizację i “przypilnowanie” płatnych kampanii reklamowych w mediach społecznościowych pobieram wynagrodzenie prowizyjne w wysokości 15% budżetu reklamowego (nie mniej, niż 150 zł netto).

Każdemu, kogo interesuje pełne wsparcie w zakresie marketingu społecznościowego, oferuję dodatkowo prowadzenie fanpage lub obsługę innego profilu społecznościowego bez konieczności podpisywania wiążącej umowy w cenie od 300 zł netto miesięcznie. W ramach tej usługi zajmuję się między innymi tworzeniem treści i grafik, prezentacją oferty w dedykowanych grupach oraz w imieniu firmy rozmawiam z jej fanami. Wykonywane przeze mnie usługi raportuję i rozliczam na podstawie faktury VAT.

Słucham i rozumiem potrzeby swoich klientów. Często im powtarzam, że nie każda oferta sprzeda się w mediach społecznościowych “od ręki”. Jeśli możliwe jest efektywne prowadzenie fanpage, to moje działania często wzmacnia wspomniana już reklama na Facebooku. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu materiałów informacyjnych i współpracy z klientem uzyskuję zazwyczaj zakładane cele biznesowe. Zainteresowanych współpracą w zakresie marketingu społecznościowego zapraszam do kontaktu. Telefon: 607-308-754. Zapytanie o prowadzenie fanpage lub reklamę na Facebooku można też przesłać do mnie za pośrednictwem dostępnego tutaj formularza kontaktowego.

Marketing społecznościowy (ang. Social media marketing) – co to jest? Definicja.

Marketing społecznościowy (ang. Social media marketing) to według definicji budowa bliskiej więzi między konsumentami a marką oraz podtrzymanie relacji i interakcje z nim w czasie rzeczywistym. Budowa obecności lub bardziej efektywna promocja oferty już obecnej marki w takich serwisach społecznościowych jak m.in. Facebook, Twitter, Google Plus, Pinterest czy Instagram pozwala wykorzystać naturalne relacje towarzyskie do realizacji celów biznesowych firmy.

Ciekawostka: Jak wykorzystać marketing społecznościowy na potrzeby firmy? Wskazówki do działania na kilku portalach społecznościowych.

Facebook:

Prowadzenie fanpage firmy wymaga kreatywnego podejścia do działania. Twórcze ADHD jest wskazane. Aby uzyskać założony cel, reklama na Facebooku musi zostać z góry zaplanowana. Pisanie tylko kolejnych postów, tworzenie słupa reklamowego, oddawanie produktów za darmo albo uruchamianie kolejnych konkursów to metody, które nie przyniosą założonych efektów.

Na firmowym fanpage muszą pojawiać się posty mobilizujące użytkowników do działania. Treści trzeba uzupełnić o zwracającą uwagę grafikę lub wideo. Wpisy muszą być publikowane w odpowiedniej dla danej branży częstotliwości i czasie. Kopiowanie ruchów konkurencji nie ma sensu. W zależności od założonych celów i typu oferty, prowadzenie fanpage lub reklama na Facebooku powinna zostać odpowiednio zaplanowana.

marketing społecznościowy

Twitter:

To specyficzny portal społecznościowy. Ogromna ilość internautów śledzi publikowane tam informacje. Niewiele firm wykorzystuje potencjał tego portalu do zwiększania widoczności marki. Osobiście jestem zwolennikiem przebywania na Twitterze. Obecność wśród tej społeczności procentuje nieco później niż w przypadku Facebooka, jednak zauważana przez tweetujących firma również zyskuje.

“Przygoda” na Twitterze wymaga planu. Za każdym razem należy wyznaczyć jej cel. Skuteczna reklama na Twitterze wymaga w zasadzie ciągłej aktywności.

Instagram i Pinterest:

“Kupujemy oczami”. Warto to wykorzystać szczególnie wtedy, gdy ofertą firmy są produkty lub usługi, które można dobrze pokazać. Przebywający na Instagramie i Pintereście użytkownicy wyszukują, zapisują i udostępniają wyjątkowe zdjęcia. Konsekwentne ich publikowanie oraz opisywanie z wykorzystaniem odpowiednich hashtagów to wstęp do sukcesu. Promocja na Instagramie i Pinterestcie wprawdzie wymaga czasu, ale ta reklama zawsze się opłaca.

Bez względu to, w jaki sposób Ty – właściciel lub przedstawiciel firmy zdecydujesz się wykorzystać marketing społecznościowy ( ang. Social media marketing ), musisz pamiętać, że obsługa portali społecznościowych powinna przed rozpoczęciem działań zostać dobrze przemyślana. Często przez brak przygotowania, błędne decyzje i brak doświadczenia, Social media marketing – reklama w mediach społecznościowych nie przynosi efektów. Wiem jak do tego nie dopuścić. Porozmawiajmy o marketingu społecznościowym dla Twojej firmy.