Marketing społecznościowy z Mamą Marketing

Przez sukces Facebooka marketing społecznościowy (ang. Social media marketing) to w praktyce najczęściej prowadzenie fanpage + płatna reklama na Facebooku i sprzedaż z wykorzystaniem działań WoMM-owych na tym portalu. To słuszne, jeżeli przeznaczony na inwestycję w reklamę budżet jest ograniczony, a celem założonej strategii marketingu internetowego firmy jest wygenerowanie sprzedaży lub stworzenie bliższej więzi z potencjalnymi klientami. Jak w zakresie marketingu społecznościowego pomagam właścicielom firm i dlaczego warto ze mną współpracować?

Po raz pierwszy z marketingiem społecznościowym zetknęłam się w 2012 roku. Dziś, jako dobry specjalista ds. marketingu swoje kampanie i działania rozliczam z wypracowanych efektów. Bacznie śledzę nowe trendy oraz możliwości reklamy na Facebooku i innych portalach społecznościowych. Mam czas na uczestnictwo w wybranych szkoleniach i testy. Codziennością są u mnie lektury różnego typu informacji związanych z reklamą m.in. w mediach społecznościowych. Przykładowe profile społecznościowe, nad którymi pracuję lub pracowałam to:

https://www.facebook.com/ZieloneWarkocze
https://www.facebook.com/personalnadieta/
https://www.facebook.com/butik.just.luxury/
https://www.facebook.com/zielonabrygadapl/
https://www.facebook.com/juliastylepl/
https://www.facebook.com/Freeshion
https://www.instagram.com/freeshion
https://pl.pinterest.com/freeshion/
https://www.instagram.com/urodaizdrowie.pl/
https://www.facebook.com/urodaizdrowie123
https://www.facebook.com/KrolowaShoppingu/

Dostępny w mojej ofercie marketing społecznościowy to przede wszystkim płatna reklama na Facebooku uzupełniona o bieżącą analitykę. To znaczy, że prócz tworzenia reklam na FB, które oferuję w zamian za wynagrodzenie wynoszące 15% wartości budżetu reklamowego (nie mniej, niż 200 zł netto) zajmuję się bieżącą analizą ich skuteczności i modyfikacjami. Dzięki temu osiągam dużo lepsze efekty.

Każdemu, kogo interesuje pełne wsparcie, oferuję dodatkowo prowadzenie fanpage lub obsługę innego profilu społecznościowego bez konieczności podpisywania wiążącej umowy w cenie od 300 zł netto miesięcznie. W ramach tej usługi zajmuję się między innymi tworzeniem treści i grafik, prezentacją oferty w dedykowanych grupach oraz w imieniu firmy rozmawiam z jej fanami.

Słucham i rozumiem potrzeby swoich klientów. Często im powtarzam, że nie każda oferta sprzeda się w mediach społecznościowych „od ręki”. Jeśli możliwe jest efektywne prowadzenie fanpage, to działanie najczęściej wzmacnia wspomniana już reklama na Facebooku. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu uzyskuję dobre efekty promocji i realizuję cele biznesowe swoich klientów. Zainteresowanych współpracą w zakresie marketingu społecznościowego zapraszam do kontaktu. Telefon kontaktowy 607-308-754. Zapytanie o prowadzenie fanpage lub reklamę na Facebooku można też przesłać do mnie za pośrednictwem dostępnego tutaj formularza kontaktowego.

Marketing społecznościowy (ang. Social media marketing) – co to jest? Definicja.

Marketing społecznościowy (ang. Social media marketing) to według definicji budowa bliskiej więzi między konsumentami a marką oraz podtrzymanie relacji i interakcje z nim w czasie rzeczywistym. Budowa obecności lub bardziej efektywna promocja oferty już obecnej marki w takich serwisach społecznościowych jak m.in. Facebook, Twitter, Google Plus, Pinterest czy Instagram pozwala wykorzystać naturalne relacje towarzyskie do realizacji celów biznesowych firmy.

Ciekawostka: Jak wykorzystać marketing społecznościowy na potrzeby firmy? Wskazówki do działania na kilku portalach społecznościowych.

Facebook:

Prowadzenie fanpage firmy wymaga kreatywnego podejścia do działania. Twórcze ADHD jest wskazane. Aby uzyskać założony cel, reklama na Facebooku musi zostać z góry zaplanowana. Pisanie tylko kolejnych postów, tworzenie słupa reklamowego, oddawanie produktów za darmo albo uruchamianie kolejnych konkursów to metody, które nie przyniosą założonych efektów.

Na firmowym fanpage muszą pojawiać się posty mobilizujące użytkowników do działania. Treści trzeba uzupełnić o zwracającą uwagę grafikę lub wideo. Wpisy muszą być publikowane w odpowiedniej dla danej branży częstotliwości i czasie. Kopiowanie ruchów konkurencji nie ma sensu. W zależności od założonych celów i typu oferty, prowadzenie fanpage lub reklama na Facebooku powinna zostać odpowiednio zaplanowana.

marketing społecznościowy

Twitter:

To specyficzny portal społecznościowy. Ogromna ilość internautów śledzi publikowane tam informacje. Niewiele firm wykorzystuje potencjał tego portalu do zwiększania widoczności marki. Osobiście jestem zwolennikiem przebywania na Twitterze. Obecność wśród tej społeczności procentuje nieco później niż w przypadku Facebooka, jednak zauważana przez tweetujących firma również zyskuje.

„Przygoda” na Twitterze wymaga planu. Za każdym razem należy wyznaczyć jej cel. Skuteczna reklama na Twitterze wymaga w zasadzie ciągłej aktywności.

Instagram i Pinterest:

„Kupujemy oczami”. Warto to wykorzystać szczególnie wtedy, gdy ofertą firmy są produkty lub usługi, które można dobrze pokazać. Przebywający na Instagramie i Pintereście użytkownicy wyszukują, zapisują i udostępniają wyjątkowe zdjęcia. Konsekwentne ich publikowanie oraz opisywanie z wykorzystaniem odpowiednich hasztagów to wstęp do sukcesu. Promocja na Instagramie i Pinterestcie wprawdzie wymaga czasu ale ta reklama zawsze się opłaca.

Bez względu to w jaki sposób właściciel firmy zdecyduje się wykorzystać marketing społecznościowy ( ang. Social media marketing ) na potrzeby promocji oferty swojej firmy musi pamiętać, że obsługa portali społecznościowych powinna przed rozpoczęciem działań zostać dobrze przemyślana. Często przez brak przygotowania, błędne decyzje i brak doświadczenia, Social media marketing – reklama w mediach społecznościowych nie przynosi efektów.