Marketing szeptany należy do coraz powszechniejszych metod promocji oferty firmy w internecie. Stosowanie odpowiednich mechanizmów pozwala na dyskretne, a zarazem skuteczne promowanie działalności. Zwrócenie uwagi na buzz marketing w roli nośnika informacji zalecam każdemu, kto zamierza wykorzystać nowoczesny marketing internetowy do realizacji założonych celów biznesowych.

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany to szereg działań promocyjnych. Ich celem jest dotarcie z odpowiednim przekazem reklamowym do odbiorcy, za pośrednictwem bezpośredniej, spontanicznej informacji. Taka forma marketingu zachęca potencjalnych klientów do zainteresowania się daną marką, a także podjęcia dyskusji na jej temat w sposób niewymuszony. Efektem tych działań są niezależne, spontaniczne i dobrowolne konwersacje w obrębie wybranej grupy docelowej, dzięki którym informacje dotyczące usług lub produktów zaczynają rozpowszechniać się w sposób zapewniający pożądaną naturalność. Treści promocyjne są neutralne, dzięki czemu klienci nie czują się nakłaniani do skorzystania z oferty. Podstawą marketingu szeptanego jest możliwość skorzystania z siły, jaką dają rekomendacje i pozytywne opinie konsumentów. Ludzie chętniej wybierają oferty, które zostały wcześniej sprawdzone przez osoby z najbliższego otoczenia.

marketing szeptany

Różne nazewnictwo

Warte podkreślenia jest to, że za każdym razem, gdy osoba, którą interesuje marketing szeptany, trafi na opisy usług takich jak marketing szemrany, marketing rekomendacji, marketing dyskusji, buzz marketing albo WoMM to w rzeczywistości ma styczność z inaczej interpretowaną ofertą marketingu szeptanego.

Kiedy uruchamiać marketing szeptany?

W przypadku prowadzenia sezonowego biznesu usługowego (obiekty noclegowe, punkty gastronomiczne, wulkanizatorzy itp.) lub sprzedaży, która wzrasta np. przed Bożym Narodzeniem, wakacjami, sylwestrem (wszelkie prezenty, odzież i obuwie itp.) kampania WoMM-owa powinna funkcjonować minimum trzy miesiące przed oficjalnym startem.
Marki i firmy usługowe z tej formy promocji powinny korzystać przez większość roku. Szczególnie w konkurencyjnych branżach ciągły monitoring internetu oraz umiejętne korzystanie z marketingu szeptanego przynosi wymierne korzyści.

Zasady prowadzenia kampanii marketingu szeptanego

Marketing szeptany cieszy się dużym powodzeniem w internecie. Sieć zapewnia nieograniczony dostęp do narzędzi, dzięki którym budować można społeczności i przekazywać w ich ramach pożądane informacje. Marketing dyskusji prowadzić można m.in. na forach dyskusyjnych, blogach czy portalach społecznościowych. Wszystkie działania powinny być szczegółowo moderowane, aby możliwe było świadome wywołanie dyskusji na zadany temat. Informacje dotyczące marki, produktu czy usługi muszą być wplecione w treść w sposób naturalny i pozbawiony nachalności. Nie zawsze konieczne jest zakładanie osobnych wątków. Kluczem do sukcesu jest umiejętne i świadome nakierowanie dyskusji na odpowiedni temat, dlatego często lepszym rozwiązaniem okazuje się dołączenie do już rozpoczętej rozmowy. Jeżeli w treści posta od razu zostaną umieszczone namowy do zakupu lub odnośniki reklamowe, potencjalni klienci poczują się zniechęceni. Nieprawidłowo przeprowadzony marketing szeptany może w ten sposób wręcz zaszkodzić wizerunkowi marki.

Etyka marketingu szeptanego

Wszystkie działania dokonywane w ramach marketingu szeptanego muszą być przeprowadzane w etyczny sposób. Taka forma promowania własnej działalności nie może opierać się na przekazywaniu nieprawdziwych informacji, szkalowaniu konkurencji oraz wprowadzaniu potencjalnych konsumentów w błąd. Wszystkie opinie na temat marki, usługi czy produktu powinny być w miarę neutralne i umiarkowanie pozytywne. Pisanie o jakiejkolwiek firmie w samych superlatywach wzbudza natychmiastowe podejrzenia u internautów. Kończy się to nie tylko zignorowaniem zamieszczonej treści oraz niepowodzeniem działań marketingowych, ale często również usunięciem posta lub banem dla użytkownika. Należy pamiętać, że umieszczanie w internecie stronniczych recenzji i płatnych wpisów sponsorowanych nie ma nic wspólnego z marketingiem szeptanym. Akcje tego typu również mogą być skuteczne i w konsekwencji wywoływać pożądane dyskusje, jednak w większości powstają one bardziej spontanicznie i autorzy kampanii nie ingerują w ich przebieg.

MARKETING SZEPTANY z Mamą Marketing – moja oferta i cennik

Formę prowadzenia kampanii marketingu szeptanego uzależniam od możliwości jej realizacji i stawianych celów. Po wstępnej analizie informuję o cenie marketing szeptanego i czasie, który potrzebuję na zrealizowanie zadania. Wyjściowa cena marketingu szeptanego, który oferuję, wynosi od 6,5 zł brutto/treść i jest zależna od szczegółów zlecenia oraz podlega negocjacji.

Do przeprowadzenia kampanii marketingu szeptanego często wykorzystuję zewnętrzny system monitoringu internetu. Doskonale znam pojęcie real-time marketingu. Dzięki real-time marketingowi generuję najwięcej przekierowań do promowanej witryny. Standardowo tworzę merytoryczne wpisy na witrynach tematycznych lub w odpowiednich tematach. To znaczy, że np. na temat artykułów dla dzieci piszę początkowo na forach dla rodziców i dzieci albo kobiecych, a następnie w odpowiednich tematach na forach ogólnych lub miejskich. Sprawdzam parametry SEO domen, jeżeli muszę pozyskać linki. Weryfikuję też ruch na witrynach, by upewnić się, że na pozostawiane tam wpisy trafi wielu użytkowników internetu.

Dlaczego warto ze mną współpracować?

  1. Gwarantuję wysoką jakość usługi!
  2. Inspiruję i rozkręcam dyskusje – to dobrej jakości marketing dyskusji.
  3. Nie produkuję spamu.
  4. Nie podejmuję się realizacji zleceń ilościowych z niską stawką.
  5. Na realizację każdego zlecenia poświęcam odpowiednią ilość czasu.
  6. Zawsze w terminie wywiązuję się z powierzonych zadań.
  7. Gwarantuję poufność.

Realizowany przeze mnie marketing dyskusjidocenili za jakość i skuteczność wymagający właściciele firm oraz specjaliści odpowiedzialni za marketing w agencjach reklamowych.
Przykłady marketingu szeptanego – wpisy mojego autorstwa prezentuję tutaj. Efekty przykładowej kampanii marketingu szeptanego opisałam tu. Zachęcam do przesyłania zapytań o marketing szeptany za pośrednictwem dostępnego na stronie formularza kontaktowego lub kontaktu telefonicznego w sprawie promocji: 607-308-754.

Korzyści wynikające z prowadzenia marketingu szeptanego

Marketing szeptany jest bardzo skutecznym sposobem na wykreowanie pozytywnego wizerunku marki. Pozwala na szybkie dotarcie do szerokiego grona odbiorców, którzy cenią sobie trudną do podważenia wiarygodność firmy. Długofalowe działania promocyjne przyczyniają się do zwiększenia ruchu na stronie internetowej, co bezpośrednio przekłada się na finansowe zyski. Marketing dyskusji wymaga stosunkowo niedużych nakładów pracy, a większość działań prowadzonych jest w oparciu o darmowe fora, blogi i serwisy społecznościowe. Taka forma reklamy pozwala na promowanie praktycznie dowolnych usług, produktów czy wydarzeń. Zamieszczane treści trafiają do osób związanych z konkretną tematyką lub branżą, dzięki czemu prawdopodobieństwa zaintrygowania ich ofertą polecanej firmy jest znacznie wyższe.

Wady marketingu szeptanego

Marketing szeptany może nie być skuteczną formą promocji, jeżeli zostanie niewłaściwie przeprowadzony. Jego podstawowe ograniczenia wynikają najczęściej z braku odpowiednich kompetencji osób, które podejmują się zamieszczania treści reklamowych w sieci. Nierzadko tworzone wiadomości są zbyt nachalne i nieudolnie zredagowane, przez co pozostali użytkownicy natychmiastowo rozpoznają je jako spam oraz próbę zdobycia uwagi potencjalnych konsumentów najniższym kosztem. Winni są czasem również nieuczciwi przedsiębiorcy, którzy stosują nieetyczne chwyty i starają się przedstawić konkurencję w niekorzystnym świetle. Aby uniknąć takich problemów, warto zlecić prowadzenie kampanii marketingu szeptanego specjaliście. W ten sposób zyskać można pewność, że nakierowaniem uwagi potencjalnych klientów na produkt lub usługę zajmie się wiarygodny członek danej społeczności.