Pozycjonowanie sklepu internetowego – niezmiennie istotne czynniki

by Mama Marketing, 30 września 2016

Swoją przygodę z dzieleniem się wiedzą postanowiłam rozpocząć od tematu pozycjonowania sklepu internetowego, ponieważ nad nimi najczęściej pracuję. Przyczynkiem do zawarcia podstawowych informacji na ten temat również w swoim pierwszym wpisie na blogu stał się artykuł z szerokim opisem, który opublikowałam tutaj.

pozycjonowanie-sklepu-internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego czy strony firmowej ewoluuje na przestrzeni lat. Dawniej kluczowe do osiągnięcia wysokich pozycji były linki. Linkowano byle jak i byle z jakich stron. Ważne, żeby linków było dużo. Później pojawiły się siejące popłoch aktualizacje algorytmu i wynikające z tego problemy. Równolegle do modyfikacji algorytmu pojawiły się zmiany kilkuset wytycznych, za którymi szczególnie pozycjonujący strony www lub sklepy internetowe powinni podążać.

Na przestrzeni lat niezmiennie istotne czynniki, które mają wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego to:

  1. Przemyślana koncepcja na etapie wdrożenia e-sklepu i optymalizacja wydajności, użyteczności oraz treści.
  2. Budowa przemyślanego profilu linków.
  3. Unikalna treść i opisy produktów.
  4. Systematycznie aktualizowana Mapa XML i odpowiednio przygotowany plik robots.txt
  5. Odpowiednio przygotowany, unikalny tytuł i krótki opis, czyli tzw. metadane.
  6. Linkowanie wewnętrzne.
  7. Krótkie adresy URL, kanoniczne url-e.
  8. Unikalność zarówno w odniesieniu do wspomnianej już treści jak i prezentacji oferty.
  9. Użyteczność i szybkość działania dostosowywana do wniosków płynących z systematycznej analizy.

Przestrzegania wyżej wymienionych czynników należy wymagać od agencji lub specjalisty SEO, który zajmuje się pozycjonowanie e-sklepu. O wszystkich zagadnieniach warto pamiętać już na etapie planowania wdrożenia własnej witryny sprzedażowej. Zainteresowanych szerszym opisem czynników wpływających na pozycjonowanie odsyłam do artykułu, do którego link znajduje się w pierwszym akapicie wpisu.

Brak komentarzy


    Odpowiedz

    Twój adres e-mail nie będzie opublikowany Pola wymagane są oznaczone *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

    *