Prowadzenie fanpage

Prowadzenie fanpage’a — kilka rzeczy, które warto wiedzieć

Facebook to najpopularniejszy portal społecznościowy, z którego w samej tylko Polsce korzysta ponad 16 milionów Polaków. Tej informacji nie powinno się ignorować. Aktualnie coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie z tego sprawę i zaczyna prowadzenie fanpage’a, czyli firmowego konta na Facebooku. Jeżeli jeszcze zastanawiasz się, czy Twoja firma również potrzebuje takiego fanpage’a pozostaw wątpliwości w tyle i zacznij działać!

Korzyści wynikające z prowadzenia fanpage’a

Prowadzenie firmowego fanpage’a na Facebooku umożliwia działania promocyjne, które według badań są o wiele skuteczniejsze od standardowego marketingu. Z czego to wynika? Odpowiedź jest prosta — przede wszystkim z szerokiego grona odbiorców, którzy mogą stać się Twoimi potencjalnymi klientami.

Kolejne korzyści wynikające z prowadzenia firmowego fanpage’a to przede wszystkim poprawa wizerunku firmy oraz wzrost rozpoznawalności marki i wyróżnienie jej wśród konkurencji. Wiele osób specjalizujących się w marketingu mówi, że jeżeli Twoja firma nie ma profilu na Facebooku, to trochę tak jakby w ogóle nie istniała ona dla swojej grupy docelowej. Osobiście w pełni się z tym zgadzam. Aspektem, o którym nie można zapomnieć, jest także budowanie pozytywnych relacji i więzi ze swoimi aktualnymi i potencjalnymi klientami. Media społecznościowe umożliwiają bezpośredni dialog i kontakt z odbiorcami publikowanych przez nas treści, co jest rzeczą niezwykle pożądaną, jeżeli chodzi o skuteczny marketing.

Mówiąc o efektywności wykorzystania Facebooka do celów marketingowych, nie można zapominać o tym, że prowadzenie fanpage’a wiąże się także z możliwością korzystania z Facebook Ads. To jedno z najlepszych i najskuteczniejszych narzędzi reklamowych.

Reklamy na Facebooku — co trzeba o nich wiedzieć

Reklamy na Facebooku są obecnie jednym z najskuteczniejszych sposobów precyzyjnego docierania do potencjalnego klienta. Pozwalają na to dane, które podajemy podczas rejestracji oraz te, które pozyskiwane są m.in. na podstawie naszych aktywności. Najważniejsze w kampaniach reklamowych, które prowadzone są na Facebooku, jest więc przede wszystkim jasne sprecyzowanie celu oraz grupy docelowe. Dzięki danym, które użytkownik sam zadeklarował oraz danym behawioralnym, które związane są z tym, na co reaguje podczas swoich aktywności na portalu, nasza reklama trafia bezpośrednio do osób zainteresowanych.

Skoro wiadomo już, że reklama na Facebooku to skuteczna możliwość dotarcia do klienta czas na informacje o cenie takiej usługi. Ta niestety nie jest taka oczywista. Koszt reklamy na Facebooku według różnego rodzaju szacunkowych danych mieści się najczęściej w granicach od 0,4 do 4 zł za jedną konwersję. Warto wiedzieć, że koszt ten ustalany jest na podstawie automatycznych aukcji, które uwzględniają sporo różnorodnych parametrów. Jednym z nich jest m.in. popularność danej branży i tematyki, którą chcemy reklamować czy liczba osób, do jakich chcemy dotrzeć. Kampania reklamowa na Facebooku zawsze powinna być dobrze przemyślana, opracowana, a wreszcie prowadzona — tylko to gwarantuje wymierny sukces.

Ryzyko wynikające z prowadzenia fanpage’a na własną rękę

Prowadzenie firmowego fanpage’a na własną rękę jest czynnością dość ryzykowną, choć w naszych polskich realiach wciąż bardzo często praktykowaną. Najczęstsze błędy osób zajmujących się tym tematem wynikają z braku znajomości zasad skutecznego marketingu. To wiąże się np. z tym, że kreują one wizerunek niespójny, który przekłada się na niską wiarygodność firmy w oczach klientów. Kolejną sprawą jest nieodpowiednia forma przedstawianych treści. Bardzo często spotkać się można z chaotycznie i niedbale prowadzonymi profilami na Facebooku. W dzisiejszych czasach kiedy to forma jest bardzo często ważniejsza niż sama treść, jest to wręcz niedopuszczalne.

prowadzenie fanpage

Kolejne pułapki czyhające na osoby samodzielnie prowadzące fanpage to m.in. problem z łamaniem praw autorskich. Takie działania mogą znacząco wpłynąć na wizerunek firmy, trzeba więc uważać na to, co się publikuje. W tym miejscu warto również wspomnieć o tym, że Facebook kieruje się wieloma zasadami i regulamin serwisu ulega ciągłym zmianom, nad którymi ciężko nadążyć, jeżeli nie jest to główna rzecz, jaką się zajmujemy. Nieznajomość zakazów i nakazów może przynieść naprawdę spore kłopoty. Może nimi być np. publiczne wytknięcie błędu lub nawet kara finansowa czy sprawa sądowa, co z pewnością odbije się na zaufaniu osób śledzących fanapage’a.

Ile kosztuje powierzenie prowadzenia fanpage’a profesjonalistom?

Biorąc pod uwagę to, co zostało powiedziane wcześniej, nie sposób nie zgodzić się z tym, że prowadzenie fanpage’a nie jest zadaniem, którym można się zajmować z doskoku. Żeby profil na Facebooku funkcjonował tak, jak powinien, potrzebna jest odpowiednia wiedza i umiejętności, co sprowadza się do tego, że prowadzenie fanpage’a warto powierzyć specjaliście. Ten zajmie się prawidłową formą i jakością publikowanych treści, ale także odpowiednio opracuje całą kampanię związaną z reklamą.

Czynników mających wpływających na koszta takiej usługi jest naprawdę sporo, w związku z czym jednoznaczne określenie ceny nie jest możliwe. Jeżeli chodzi jednak o „widełki”, to miesięczne koszty prowadzenia profilu wahają się od 400 do 2000 zł (nie uwzględniając naprawdę dużych i znaczących marek — w ich przypadku kwoty są o wiele wyższe). W porównaniu z zyskami, jakie może przynieść profesjonalne prowadzenie fanpage’a, kwotę tą warto traktować jako dobrą inwestycję w swoją markę.

Prowadzenie fanpage’a — oferta Mamy Marketing

Prowadzeniem firmowego fanpage’a lub innych profili społecznościowych zajmuję się zawodowo od kilku lat. W mojej ofercie znajduje się również marketing szeptany na Facebooku. Swoją wiedzę z zakresu skutecznej obsługi profili społecznościowych i płatnej reklamy w Social Media poszerzam w czasie szkoleń lub lektury książek. Wiedzę teoretyczną sprawdzam w praktyce. Swoją ofertę na prowadzenie fanpage’a lub innego profilu społecznościowego oraz kreację płatnych reklam prezentuję na stronie opisującej marketing społecznościowy.