SEO Copywriting. Kilka słów o inwestowaniu w dobre tekst na bloga, opisy kategorii lub produktów

Content is King – tytuł eseju Billa Gatesa od dłuższego czasu stanowi motto marketerów. Zresztą nic w tym dziwnego. Niejedno case study potwierdziło, że odpowiednia treść strony internetowej, zarówno firmowej jak i e-commerce, jest w stanie przyciągnąć leady, które z czasem zmieniają się w klientów. Artykuły na blogu, opisy produktów, ale także materiały video czy infografiki są w stanie realnie zwiększyć przychody firmy. Dlaczego?

Treść w służbie wyszukiwarek

Początki funkcjonowania wyszukiwarek i pozycjonowania stron internetowych wyglądały zupełnie inaczej, niż dzisiaj. Jeszcze kilka lat temu firmy tworzyły podstrony nasycone słowami kluczowymi, by dzięki SEO (search engine optimization) zwiększyć swoją widoczność w wyszukiwarce. Dziś jest to tak samo istotne, jednak może być osiągnięte innymi sposobami. Przede wszystkim dlatego, że Google wyraźnie zmieniło zasady gry. Obecnie firma nagradza strony, które tworzone są dla odbiorcy, nie zaś dla algorytmów. Mówiąc wprost – warto tworzyć treści przeznaczone dla naszych klientów, dopracowywać je, odpowiadać na potencjalne pytania, pisać tak, by wspomagać decyzje zakupowe. Korzystając przy tym z SEO copywritingu, używając fraz, na które chcemy się pozycjonować, możemy liczyć na przychylność Google i wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. To zaś oznacza, że nasza firma będzie miała szansę pozyskać większą ilość leadów.

Od leadu do klienta

Użytkownik trafiający na naszą stronę może spędzić na niej 5 sekund bądź 15 minut. Tylko od nas zależy, który z tych scenariuszy będzie częstszy i, co najważniejsze, czy użytkownik stanie się leadem (zostawi na stronie swoje dane), który przerodzi się w klienta. Marketing treści i SEO copywriting mają na celu zatrzymanie potencjalnego klienta na stronie. Dzieje się tak za pomocą elementów takich jak:

  • Opisy – w sposób obrazowy opowiadają o produkcie, wyróżniają go na tle konkurencji, a jednocześnie stanowią odpowiednie miejsce do zamieszczenia słów kluczowych.
  • Blog – zamieszczanie dłuższych tekstów branżowych ma na celu przede wszystkim zwiększenie zaufania do marki. Dzięki nim firma jawi się jako specjalista w danej dziedzinie, który chętnie dzieli się swoją wiedzą. Edukowanie użytkownika to jeden z podstawowych elementów tak zwanego lejka sprzedażowego. Dodatkowo na bloga firmowego, dzięki wynikom wyszukiwania, trafią osoby bezpośrednio zainteresowane naszą branżą. Zmniejsza to przypadkowość leada.
  • FAQ – odpowiadając na podstawowe pytania klientów tworzymy stronę przejrzystą i dostosowaną do ich potrzeb. Dokładnie taką, jakiej oczekuje od nas Google.

Wyedukowany, zainteresowany i ufający marce lead ma większą szanse, by stać się klientem, który z dużym prawdopodobieństwem do nas wróci. Między innymi dzięki działaniom content marketingu i SEO copywritingu.