Własny sklep internetowy to szansa na spełnienie marzeń o pracy na swoim lub dodatkowy dochód po godzinach i…spore wyzwanie. Skoro tu jesteś to znaczy, że szukasz informacji o tym, jak promować już posiadany albo jak założyć sklep internetowy. Przyda Ci się moje wsparcie. Chętnie zajmę się stworzeniem gotowego sklepu internetowego, za który zapłacisz tylko raz lub wypromuję już istniejącą platformę sprzedażową.

Jeżeli potrzebny Ci własny sklep internetowy to jego stworzenie kosztować Cię będzie od 2000 zł do 6000 zł netto. Standardowy sklep internetowy, który ma:

  • przemyślaną strukturę opisanych kategorii;
  • wdrożone podstawowe produkty Twojej firmy;
  • certyfikat SSL;
  • dostosowaną do urządzeń mobilnych szatę graficzną oraz logo;
  • atrakcyjne banery reklamowe;
  • system blogowy;
  • integracje z dostępnym przewoźnikiem, operatorem szybkich płatności, porównywarkami cen, Allegro, Google Merchant, systemem analitycznym Google Analytics;
  • możliwą integrację z wybraną hurtownią, która oferuje dropshipping;

kosztował Cię będzie 4000 zł netto. W tej cenie otrzymasz konto hostingowe i domenę. Dodatkowo podpowiem Ci, gdzie zlecić przygotowanie polityki prywatności oraz regulaminu. Otrzymasz też 5 godzin wsparcia oraz 6 miesięcy gwarancji technicznej. Jeśli zechcesz to skorzystasz z propozycji opieki nad sklepem internetowym. Decydując się na współpracę ze mną, nie zapłacisz wiele za ponadstandardowe rozszerzenia.

Przykładowe sklepy internetowe z których już wyprzedawane są produkty lub usługi to:

  • maszynadocieciastyropianu.pl
  • grupammarketing.pl/sklep
  • fancyflowers.shop

O opłacalności wdrożenia własnego sklepu internetowego dla Twojej firmy możemy porozmawiać podczas rozmowy telefonicznej – 607308754. Prośbę o wycenę stworzenia sklepu internetowego wyślesz do mnie za pomocą dostępnego na stronie formularza kontaktowego.

Masz własny sklep internetowy? Porozmawiajmy o jego promocji.

Skuteczna promocja sklepu internetowego wymaga planu i czasu na jego realizację. Nie bez znaczenia jest systematyczny rozwój oferty i dostarczanie klientom wartościowych informacji. Żeby wyprzedzić konkurencję, musisz mieć dobrą ofertę i dobrze przygotowany sklep internetowy. Wszystko gotowe? Sprawdzę. Jeżeli Twoja oferta i sklep internetowy będą bez zarzutu to umówiony budżet reklamowy (od 1000 zł netto/mc) przeznaczę na pozyskanie klientów. Naszym celem będzie minimum 110% zwrotu z inwestycji.

Wykorzystam możliwości, które zagwarantują natychmiastową sprzedaż. Jeżeli wspólnie uznamy za słuszne to wykorzystamy też takie formy marketingu, które zagwarantują zyski także w przyszłości. Chodzi o np. pozycjonowanie sklepu internetowego. O możliwościach promocji sklepu internetowego szerzej przeczytasz poniżej. Możemy na ten temat porozmawiać dodatkowo w czasie rozmowy telefonicznej – 607308754. Prośbę o przygotowanie strategii promocji sklepu internetowego i wycenę wyślesz do mnie za pomocą dostępnego na stronie formularza kontaktowego.

Podstawowe możliwości reklamy sklepu internetowego

W teorii oczywiste jest to, że skuteczna, czyli przynosząca zyski reklama sklepu internetowego to odpowiednio wybrane i wdrożone formy marketingu internetowego. W praktyce nie każda promocja sklepu internetowego jest skuteczna i generuje oczekiwany zysk. Dlaczego? O tym przeczytasz w dalszej części.

Optymalizacja sklepu internetowego – SEO

To szereg działań naprawczych, które poprzedza audyt. Co do zasady celem SEO optymalizacji sklepu internetowego jest dostosowanie każdej strony do wytycznych dla webmasterów stworzonych przez przedstawicieli Google. W dużym uproszczeniu każda optymalizowana podstrona musi m.in. szybko się wyświetlić, być dostępna na każdym urządzeniu i zostać dopasowana do oczekiwań użytkownika. Optymalizacja sklepu internetowego dotyczy także poprawy komfortu użytkujących go klientów. Chodzi tu o uproszczenie np. składania zamówień lub odnajdywania produktów.

Korzyści wynikające z dobrze wykonanej optymalizacji to przede wszystkim lepsza widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Dobra widoczność sklepu internetowego przekłada się na wzrost jego odsłon i większą ilość złożonych zamówień. Efekty optymalizacji można obserwować niedługo po jej zakończeniu. Ryzyko dla właściciela firmy, który decyduje się na optymalizację sklepu internetowego to brak efektów. Ich najczęstsza przyczyna to źle lub nie do końca wprowadzone poprawki. Kolejne zagrożenie dla zysków firmy właściciela e-sklepu to nieprowadzenie bieżącej analityki, brak testów i dbałości o szczegóły.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego to kolejny po jego optymalizacji etap, którego celem jest dalsza poprawa widoczności witryny w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek (głównie Google) i pozyskanie z nich ruchu. W dużym uproszczeniu pozycjonowanie sklepu internetowego to szereg zmian wprowadzanych równolegle w nim (tzw. dziania off-site) i działań prowadzonych na zewnątrz (m.in. pozyskiwanie linków).

Korzyści wynikające z pozycjonowania sklepu internetowego to przede wszystkim wyższa sprzedaż. Właściciel firmy, który zdecyduje się na pozycjonowanie sklepu internetowego, musi pamiętać o tym, że ten proces trwa. Problemy, które może nieść za sobą taka reklama sklepu internetowego to pozycjonowanie na źle wybrane frazy. Bezskuteczne będzie również pozycjonowanie niezoptymalizowanego e-sklepu. Problemem będą także błędy pozycjonującego, których efektem jest filtr albo ban.

Reklama w Google (AdWords / Ads, Google Shopping, remarketing)

Google udostępnia reklamodawcom szereg rozwiązań, których umiejętne wykorzystywanie gwarantuje zwiększenie sprzedaży. Płatna reklama sklepu internetowego umożliwia natychmiastową prezentację oferty precyzyjnie wybranej grupie użytkowników wyszukiwarki lub sieci partnerskiej Google. To najprostszy sposób na szybki zysk ze sprzedaży.

reklama sklepu internetowego pozycjonowanie

Mimo że reklama w Google może przynieść każdemu właścicielowi sklepu internetowego szereg korzyści, których część wypisałam wyżej. Niesie za sobą także ryzyko. Podstawowym zagrożeniem, o jakim musi wiedzieć właściciel e-sklepu, jest nieumiejętne wykorzystanie udostępnianych przez Google rozwiązań. Nieprecyzyjny target, mało atrakcyjne reklamy, czy brak bieżącej optymalizacji. Dodatkowo kierowanie ruchu na niezoptymalizowaną ofertę. To przykładowe problemy, których niewyeliminowanie w odpowiednim czasie może spowodować, że reklama sklepu internetowego w Google będzie droga i nieefektywna.

Marketing szeptany

Wykorzystanie możliwości marketingu szeptanego do informowania o ofercie firmy zalecam niemal każdemu przedsiębiorcy. Umiejętne „szeptanie” na forach lub w grupach społecznościowych niemal zawsze gwarantuje natychmiastową sprzedaż. Dużą skuteczność zapewnia informowanie o ofertach dedykowanych. Takie kampanie w większości przypadków generują wyższy zwrot z inwestycji w reklamę. Ryzyko tej formy promocji wiąże się najczęściej z brakiem kompetencji realizującego kampanię szeptacza. Niedopasowanie tematyczne albo niezaznajomienie się z promowaną ofertą przez realizujących działania szeptaczy niemal zawsze rzutuje na pogorszenie skuteczności kampanii.

Marketing społecznościowy

Płatna reklama na Facebooku, promocja w grupach lub odpowiednie działania na innych portalach społecznościowych to kolejne możliwości reklamy sklepu internetowego. Szczególnie system reklamowy Facebooka umożliwia stosunkowo tanie wyświetlanie reklam precyzyjnie wybranemu gronu użytkowników portalu. Umiejętne wykorzystanie możliwości najczęściej odwiedzanych portali społecznościowych pozwala prócz zwiększania sprzedaży, nawiązać bliższą relację z potencjalnie zainteresowanymi ofertą firmy użytkownikami.

Zagrożenia decydujące o skuteczności tej formy promocji, na które musi zwrócić uwagę właściciel firmy decydujący się na wdrożenie marketingu społecznościowego to głównie niepoprawne prowadzenie firmowych profili, nieprecyzyjny target kampanii reklamowych, zbytnia natarczywość i lekceważenie klientów. Nie bez znaczenia jest niedopasowanie oferty i słaba jakość firmowej witryny.

Marketing treści

Prowadzenie bloga, publikacje sponsorowane, czy współpraca z blogerami to także dobra reklama sklepu internetowego. Tworzenie i publikacja przydatnych treści, które nawiązują do oferty sklepu, pozwala pozyskiwać zainteresowanie przyszłych klientów.

Zagrożenia, które pod uwagę powinien wziąć właściciel e-sklepu zastanawiający się nad wykorzystaniem marketingu treści to głównie przeszacowane koszty oraz konieczność wnikliwej weryfikacji opłacalności publikacji sponsorowanych.

Sieci afiliacyjne, porównywarki cenowe, platformy aukcyjne

Integracja z sieciami afiliacyjnymi, porównywarkami cenowymi lub platformami aukcyjnymi to kolejny sposób na to, by reklama sklepu internetowego była skuteczniejsza. Korzyści wynikające z wykorzystania tych rozwiązań to przede wszystkim możliwość szybkiego dotarcia do potencjalnych klientów i gwarantowany wzrost sprzedaży. Niewątpliwym zagrożeniem promocji sklepu internetowego z wykorzystaniem sieci afiliacyjnych, porównywarek lub platform aukcyjnych są dla przedsiębiorcy koszty. W skrajnych przypadkach opłacalność reklamy oferty sklepu internetowego jest zerowa.

Od czego zależy skuteczna reklama sklepu internetowego?

Cena i skuteczność reklamy sklepu internetowego zależy zawsze od doboru form marketingu internetowego. Równie istotnym czynnikiem jest wiarygodności sprzedawcy i kondycja samej witryny. Czas potrzebny na wypromowanie oferty uzależniony jest dodatkowo od konkurencyjności branży. Istotne jest też to, czy reklama sklepu internetowego dotyczy oferty z odzieżą, butami, artykułami dla dzieci albo AGD. Bez przemyślanej strategii marketingowej dla branży, skuteczna promocja nie jest możliwa.

Reklama sklepu internetowego – moja oferta i cennik

Współpraca ze mną w zakresie reklamy sklepu internetowego kosztuje od 1000 zł netto miesięcznie. Jak działam i co oferuję? Jak wspominałam powyżej przed podjęciem zlecenia przystępuję do analizy witryny. Sprawdzam, czy sklep internetowy jest prosty w obsłudze, spełnia przyjęte standardy oraz to, jak opisana w nim oferta wypada na tle konkurencji.

Jeśli nie widzę uniemożliwiających nawiązanie współpracy problemów to przygotowuję i przedstawiam ofertę współpracy. Piszę w niej o wszystkich wartych uwagi możliwościach promocji sklepu internetowego. W czasie trwania współpracy dbam o bieżącą analitykę internetową. Na zakończenie każdego miesiąca przygotowuję raport. Nie wymagam umów z długim okresem wypowiedzenia. Realizuję zakładane cele. To potwierdzają opinie klientów. Każdego, kogo interesuje skuteczna reklama sklepu internetowego, zapraszam do kontaktu telefonicznego – 607308754 lub skorzystania z dostępnego na stronie formularza kontaktowego.