Każdy specjalista w danej branży potrzebuje narzędzi. Narzędzia są niezbędne do wykonywana pracy. Mechanik potrzebuje kluczy, malarz pędzla. Dokładnie tak samo jest w przypadku specjalisty SEO. On również potrzebuje narzędzi. Narzędzia SEO to narzędzia do analizy skuteczności, multi narzędzia. Również przydatne są narzędzia do testowania parametrów stron internetowych. I narzędzia wspierające. W artykule znajdziecie listę narzędzi SEO, z których warto korzystać.

Narzędzia SEO — analiza skuteczności strony www

1.Google Analytics — analytics.google.com

W mojej ocenie to najważniejsze narzędzie dla każdego posiadacza strony www. Zarówno właściciel sklepu internetowego, jak i bloga. Z tego narzędzia powinien korzystać każdy. Jak wynika z danych w3techs.com.pl, 55% stron www w Internecie ma wdrożony kod śledzenia Google Analytics. W moje ocenie to bardzo mało, za mało. Biorąc pod uwagę, że Google udostępnia nam możliwość korzystania z panelu analitycznego całkowicie za darmo. Posiadaczem analityki powinien być każdy, kto stronę www posiada. Głównie, ponieważ:

  • Otrzymujesz informacje o ruchu na stronie.
  • Dowiesz się kto, kiedy i w jakim celu odwiedził Twoją witrynę. Oczywiście to duże uproszczenie, ponieważ konkretnych informacji narzędzie Ci nie dostarczy.
  • Poznasz źródło wizyt oraz czas spędzony na Twojej stronie.

GA to jedno z najskuteczniejszych narzędzi SEO. Jeśli panel zostanie poprawnie skonfigurowany, staje się potężnym narzędziem dla biznesu. Bardzo duży procent stron korzystających z Google Analytics operuje na ustawieniach fabrycznych. To w mojej ocenie duży błąd. Warto zwrócić się do specjalisty o konfiguracje.

Mogę Ci pomóc – https://www.mmarketing.com.pl/produkt/uslugi-informatyczne/

2. Google Search Console (GSC) – search.google.com/search-console

To również darmowe narzędzie oferowane przez Google. Z tego narzędzia SEO głównie korzystają firmy zajmujące się pozycjonowaniem. Jednak warto zaprzyjaźnić się z nim, jeśli posiadamy stronę www. W Google Search Console sprawdzimy:

  • Status indeksowania się strony w wyszukiwarce Google.
  • Informacje o wynikach wyszukiwania.
  • Sprawdzimy frazy, na jakie strona jest wyświetlana. Oraz ich średnią pozycję i liczbę kliknięć

Narzędzie SEO udostępnia nam również sprawdzenie linków, które prowadzą do naszej strony. Oraz informacje o nałożonych karach. Narzędzie SEO, jakim jest GSC, wyświetli nam komunikaty o błędach i problemach. To tylko nieliczne możliwości, które wciąż są poszerzane.

Zarówno GA jak i GSC to narzędzia SEO Google. I zaliczają się jako narzędzia SEO darmowe.

3. Semstorm — semstorm.com

Jeśli cenisz sobie swój czas i lubisz korzystać z narzędzi SEO, o szerokim zastosowaniu. To narzędzie będzie idealne. Szczególnie do analizy np. konkurencji. Semstorm to narzędzie nazywane kombajnem do analizy właśnie. Dzięki temu narzędziu SEO sprawdzisz:

  • Czy konkurencja prowadzi kampania Google ADS.
  • Przeprowadzisz szczegółową analizę treści.
  • Wykonasz audyt stron internetowych.

4. Senuto — Senuto.com

Narzędzie SEO, jakim jest Senuto, jest bardzo zbliżone do narzędzia Semstrorm.. Narzędzia wymienionego powyżej. Podobnie jak konkurent skupia się na analizowaniu widoczności i pozycji fraz kluczowych. Dodatkowo ma możliwość monitorowania sezonowości i linkowania wewnętrznego. Ciekawą funkcją tego narzędzia SEO jest również planowanie contentu.

5. Ahrefs — ahrefs.com

Ahrefs to narzędzie legenda wśród narzędzi SEO. Każdy, kto zajmuje się SEO, je zna i o nim słyszał. Narzędzie SEO, jakim jest Ahrefs, prawdopodobnie ma największą bazę analizowanych słów kluczowych. I to na rynkach całego świata. Dodatkowa możliwość precyzyjnej analizy baclinków i algorytm oceny stron internetowych. Niestety większość funkcji tego SEO narzędzia jest płatna. Istnieje jednak możliwość podstawowej analizy linków zewnętrznych bezpłatnie. Taką analizę możesz wykonać, korzystając z ahrefs.com/backlink-checker

Narzędzi SEO jest bardzo dużo. Każdy powinien wybrać narzędzie odpowiednie dla siebie. Na uwagę przy SEO zasługują jeszcze:

  • Google Tag Manager (GTM)
  • Google Data Studio
  • Yandex Metrica / Hotjar

Wymienione narzędzia są niezbędne do pracy. Większość z narzędzi SEO jest bezpłatna. To obala mit, że oprogramowania bezpłatnego nie można wykorzystywać do wykonania dobrej pracy. A na pewno ją znacznie ułatwią.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.