Współczesny marketing w dużym stopniu opiera się na promocji w internecie — zarówno w kontekście globalnym, krajowym, jak i lokalnym. Wynika to z dużej liczby osób, które korzystają tego medium w różnych celach. Obecnie, ludzie większość informacji wyszukują w internecie — sprawdzają opinie, porównują oferty, odnajdują lokalizacje. Choć mogłoby się wydawać, iż marketing wirtualny zarezerwowany jest jedynie dla dużych firm, działających na skalę ogólnopolską — w rzeczywistości odgrywa on szczególną rolę również dla małych przedsiębiorców, funkcjonujących w przestrzeni lokalnej.

Jak pozycjonowanie lokalne wpływa na sprzedaż?

Pozycjonowanie lokalne firmowej strony jest formą marketingu, która odbywa się w przestrzeni wirtualnej. Jego celem jest zdobycie jak najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania, poprzez poprawianie jakości strony docelowej oraz tak zwany link building. Pozycjonowanie strony jest bardzo efektywnym narzędziem, pozwalającym znacznie zwiększyć sprzedaż internetową — online, za pośrednictwem strony, jednak nie tylko. Przykładowo, skuteczne pozycjonowanie w Google Maps sprawia, że osoby zainteresowane produktem, widzą ofertę firmy jako pierwszą lub jedną z pierwszych. Ułatwiamy im w ten sposób dotarcie do siedziby firmy.

Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce Google pozwala zwiększyć świadomość marki wśród odbiorców w określonym regionie. Pierwsze pozycje na liście wyników wyszukiwania oddziałują na wyobraźnię potencjalnych klientów. Firmy, które znajdują się na jej szczycie, są podświadomie traktowane przez odbiorców jako bardziej profesjonalne i wiarygodne. Działania SEO są zatem doskonałym sposobem na wyrobienie sobie pozycji lidera w branży — co ma szczególne znaczenie w kontekście lokalnym.

Użytkownicy korzystają z internetu, chcąc zapoznać się z bieżącą ofertą rynku w danym zakresie. Jeśli prowadzimy skuteczne działania SEO — docieramy do znacznej części osób, które są zainteresowane naszą branżą. Blisko 50% wizyt na każdej stronie internetowej pochodzi z naturalnych wyników wyszukiwania — czyli jest wygenerowanie przez pozycjonowanie. Większość użytkowników nie przechodzi dalej, niż na drugą stronę wyszukiwarki — wielu wyświetla jedynie pierwszą. Dlatego właśnie pozycjonowanie strony internetowej firmy ma tak duże znaczenie. Pozycja w TOP 10 wyników wyszukiwania pozwala nam na dotarcie do możliwie jak najszerszej liczby użytkowników.

W kontekście lokalnym skuteczne pozycjonowanie oznacza większą liczbę osób, które zdecydują się złożyć wizytę w naszej siedzibie. Wielu mieszkańców konkretnego regionu często nie posiada informacji na temat oferty rynku lokalnego. Posługują się oni internetem w celu nawigacji i zweryfikowania, która oferta będzie dla nich najbardziej atrakcyjna. Pozycjonowanie stron www pozwala nam dotrzeć do tych użytkowników i skłonić ich do zapoznania się z naszą ofertą. Wysoka pozycja w wyszukiwarce, będzie z kolei świadczyć o wiarygodności i wysokiej jakości produktu, który oferujemy.

Ile trwa pozycjonowanie lokalne?

Na działania SEO składa się wiele procesów, przez które należy przeprowadzić stronę internetową. Przed wdrożeniem pozycjonowania, należy mieć świadomość, iż nie przynosi ono natychmiastowego skutku. Wręcz przeciwnie — jest to proces długotrwały, wymagający konsekwencji i systematyczności. Dopiero po pewnym czasie na stronie zostanie zgromadzona odpowiednia ilość wysokiej jakości treści, aby zaczęła ona uzyskiwać coraz wyższe pozycje. Do tego dochodzi optymalizacja kodu strony, poprawienie prędkości ładowania czy zamieszczanie odnośników wewnętrznych.

Minimalny czas oczekiwania na efekty pozycjonowania, wynosi 3 miesiące. W przypadku działań SEO o charakterze lokalnym, taki okres oczekiwania jest co prawda bardziej prawdopodobny, niż przy pozycjonowaniu na skalę krajową — jednak nie oznacza to, że zdarza się często. Widoczne efekty SEO, można odnotować zazwyczaj po okresie od 6 do 9 miesięcy — w przypadku szczególnie konkurencyjnych branż, może się on jeszcze wydłużyć.

Pozycjonowanie lokalne – czy się opłaca?

We współczesnych czasach żaden przedsiębiorca nie może przejść obojętnie obok tematu marketingu internetowego. Decyzja o braku działań pod kątem SEO sprawia, że konkurencyjne firmy, które podejmują się pozycjonowania, nieustannie umacniają swoją pozycję na rynku i zdobywają nową wiedzę. Przez to w momencie, gdy zdecydujemy się na pozycjonowanie — będzie nam o wiele trudniej osiągnąć skutki.

Kolejna kwestia to zwrot z inwestycji. Trzeba na niego czekać stosunkowo długo — jednak po tym, gdy uzyskamy wysoką pozycję w wyszukiwarce, nasze zyski mogą zwiększyć się nawet kilkukrotnie. Dotrzemy dzięki temu bowiem do bardzo dużego grona odbiorców — liczba odwiedzin w naszej firmie wzrośnie, a ludzie zaczną polecać nasz produkt innym. Jeśli działamy w regionie o dużym znaczeniu turystycznym lub akademickim — docieramy do osób, które posługują się wyszukiwarką Google w celu nawigacji. Zwiększamy tym samym świadomość marki i budujemy pozycję lidera na rynku lokalnym.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.