Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce to jeden ze sposobów na dotarcie do klientów z okolicy. Połączone z umiejętnym wykorzystaniem możliwości systemu Google Moja Firma oraz firmowej wizytówki Google Maps i innymi działaniami marketingowymi pozwala na osiąganie zakładanych celów biznesowych.

Czym w ogóle jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne (pozycjonowanie regionalne) lub inaczej local SEO to proces, którego celem jest wypromowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania na najczęściej wyszukiwane przez użytkowników wyszukiwarki słowa kluczowe. Podobnie sytuacja ma się w przypadku wizytówki Google Maps. Celem jej pozycjonowania jest dojście do sytuacji, w której wizytówka Google Twojej firmy będzie wyświetlana najczęściej.

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie lokalne i zdobyć pozycję lidera swoim w mieście?

pozycjonowanie lokalne 1
pozycjonowanie lokalne 2
pozycjonowanie lokalne

Każdego dnia mieszkańcy i turyści poprzez wyszukiwarkę internetową szukają hotelu, warsztatu samochodowego, gabinetu stomatologicznego, radcy prawnego, kancelarii adwokackiej, szkoły tańca albo innej firmy w mieście. Właściciele firmowych witryn, które są na pierwszych miejscach w lokalnych wynikach wyszukiwania, zyskują dzięki dobrej pozycji więcej klientów. Żeby lepiej zrozumieć korzyści płynące ze skutecznego pozycjonowania lokalnego, warto przeanalizować dostępne niżej screeny z listą i średnią częstotliwością wyszukań przykładowych zapytań lokalnych. Przekierowanie przynajmniej części użytkowników wyszukujących prezentowane hasła na firmową witrynę to szansa na lepszy zysk.

Kiedy pozycjonowanie lokalne przynosi zyski?

Za przykład tego, jak pozycjonowanie lokalne może przełożyć się na zyski, przyjmijmy hotel we Władysławowie. Jego właściciel, który zainwestował w profesjonalne pozycjonowanie lokalne, ma już dobrze widoczną witrynę. Współpraca z pozycjonerem popłaciła. Teraz każdy, kto w okno wyszukiwarki wpisze frazę kluczową typu hotel Władysławowo, widzi i bardzo prawdopodobne, że kliknie wynik z informacją o ofercie jego obiektu noclegowego. Dzięki większej ilości odwiedzin witryny rośnie ilość zapytań o nocleg, a to z kolei przekłada się na większe zyski dla właściciela hotelu.

Marketing lokalny — dobre uzupełnienie pozycjonowania lokalnego

Oferowany przeze mnie marketing lokalny to nic innego jak odpowiednio przygotowana i realizowana reklama dla hotelu, gabinetu lekarskiego, stomatologicznego, salonu kosmetycznego, fryzjerskiego albo warsztatu samochodowego, czy innej firmy. Zazwyczaj decydujący się na współpracę ze mną właściciele lokalnych firm wybierają poprawę pozycji witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania, reklamę na Facebooku i marketing szeptany.