Facebook Pixel — czy warto z niego korzystać?

Pixel Facebooka to jedno z ciekawszych narzędzi analitycznych. Pomaga Ci mierzyć skuteczność Twoich reklam na Facebooku. Również działań, jakie podejmują użytkownicy na twojej witrynie. Czy warto korzystać ze wtyczki, którą oferuje nam ten portal społecznościowy? Zdecydowanie tak. Jakie zastosowanie ma Pixel Facebooka? Pixel Facebook ma wiele zastosowań. Pierwsze to zastosowanie analityczne. Po skonfigurowaniu pixela w swojej witrynie uruchomia się automatycznie. Za każdym razem, kiedy ktoś podejmie działanie na stronie www. Pixel gromadzi te działania — zdarzenia. Zapisuje takie zdarzenia jak: wyświetlenie strony głównej wyświetlenie strony produktu dodanie do koszyka zainicjowanie przejścia do kasy zakup Wszystkie zdarzenia zarejestrowane na Twojej witrynie...

Czytaj więcej
Facebook ADS dla małego biznesu — formaty reklam w jakie warto inwestować.

Nie od dziś wiadomo, że reklama Facebook ADS jest bardzo dobrym rozwiązaniem marketingowym dla małego biznesu. Bez względu, czy jesteś fotografem, czy prowadzisz sklep z odzieżą. Warto rozważyć inwestowanie w reklamę na Facebooku właśnie. Mały biznes to również szereg wyzwań. Głównym wyzwaniem to oglądanie każdej złotówki. Jakie formaty reklamy na FB wybrać, by budżet został mądrze spożytkowany? Jest ich kilka, które warto przetestować. Facebook ADS, a Pixel FB Dysponując niewielkim budżetem na reklamę Facebook, ważna jest jego optymalizacja. Wdrożenie odpowiedniego kodu śledzenia — w tym wypadku pixel FB jest kluczowe. Daje on nam możliwość monitorowania wyników kampanii. Jego prawidłowa instalacja...

Czytaj więcej
Menedżer firmy na Facebooku — jak go utworzyć krok po kroku.

Facebook stworzył menedżera firmy. Głównie po to, by ułatwić zarządzanie działalności biznesowej. Menedżer daje nam również możliwość oddzielenia pracy od życia prywatnego. Jeśli dołączysz do niego swoich pracowników. Nie będą oni widzieli Twojego prywatnego profilu. Do czasu kiedy nie dodasz ich do grona znajomych, oczywiście. W menedżerze reklam pracownicy widzą tylko Twoje imie i nazwisko. Oraz służbowy adres e-mail. Widza również strony i konta reklamowe, do których udzielisz im dostępu. Menedżer ma też wiele innych możliwości. Jednak najpierw musisz go założyć. Tworzenie Menedżera firmy na Facebooku (z ang. Facebook Business Manager) Do stworzenia konta w Menedżerze firmy jest Ci niezbędny...

Czytaj więcej
Aktualne wymiary grafik na Facebooku

Kiedyś bardzo często, obecne rzadziej. Mimo to w wielu grupach związanych z Social Media pojawia się pytanie o aktualne wymiary grafik na Facebooku. Dlatego przygotowałam listę. Ułatwi Wam ona tworzenie grafik na FB. Należy pamiętać, że niedopasowany rozmiar grafiki, może być główną przyczyną jego jakości. Szczególnie jeśli grafika ma być grafiką reklamową. Podstawowe grafiki na Facebooku — wymiary Zdjęcie profilowe na Facebooku. Dawniej portal rekomendował wymiany 168 × 168 px. Specjalistów rekomendują, by była to grafika o rozmiarze 320 × 320 px. Z czym się zgadam. Ja tworząc tak zwane zdjęcie profilowe, wykorzystuję rozmiar 500 × 500 px i format...

Czytaj więcej
Remarketing na Facebooku – jak go uruchomić?

Remarketing to jedna z najskuteczniejszych form reklamy. Jednak to nie tylko reklama z banerami Google. Które chodzą za nami, wręcz nas prześladując. Reklamę remarketingową możemy również uruchomić na Facebooku. Tak samo, jak z remarketingu Google, z remarketingu na Facebooku warto korzystać. A jego uruchomienie jest bardzo proste. Co to jest remarketing? To reklamy wyświetlające się osobą które odwiedziny naszą stronę internetową. Reklamę remarketingową możesz uruchomić na Facebooku na kilka sposobów. Reklama może być wyświetlana w aktualnościach, jak i prawej kolumnie. Pixel Facebook — niezbędne narzędzie do remarketingu Uruchomienie reklamy remarketingowej na Facebooku nie jest trudne. Jednak by z takiej reklamy...

Czytaj więcej
Case study reklamy branża spożywcza

Poniżej prezentuje krótkie case study z reklamy przez Facebook ADS. Kampanie została zaplanowana i stworzona dla sklepu internetowego z branży spożywczej. Zrealizowana na podstawie oferowanych przez mnie usług reklamowych. Branża: Sklep internetowy, branża spożywcza. Cel kampanii — sprzedaż, zwiększenie zamówień w sklepie internetowym. Właścicielka sklepu internetowego zleciła stworzenie reklamy na Facebooku. Jej głównym celem było, zwiększenie liczby zamówień, na oferowane produkty. Pierwsze działania, jakie zostały wykonane to audyt strony internetowej. Wykazał on błędnie zainstalowany pixel FB. Uniemożliwiło to stworzenie prawidłowej działającej kampanii reklamowej. Podjęte zostały działania naprawcze. Kampania została stworzona, gdzie celem była konwersja — sprzedaż. Z uwagi na specyficzny...

Czytaj więcej
Porzucone koszyki — jak je uratować w sklepie internetowym?

65-85% klientów w sklepie internetowym dodaje produkty do koszyka. Nie dokonując zakupu. Zdecydowanie to dużo więcej niż połowa. Wskaźnik ten określa się jako współczynnik porzuceń koszyka (ang. Cart Abandonment Rate). W bardzo łatwy sposób można go obliczyć. Wzór na obliczenie wskaźnika: dodania do koszyka bez zakupu / wszystkie dodania do koszyka * 100% Im mniejszą przyjmujemy wartość, tym lepiej dla właściciela sklepu internetowego. Oznaczać to będzie, że jeśli ktoś dodaje do koszyka produkt — dokonuje jego zakupu. Musimy jednak pamiętać, że zwykle w przypadku mobile’a i droższych produktów, których nie kupujemy spontanicznie. Współczynnik porzuconych koszyków będzie zawsze większy. Dlaczego powstają...

Czytaj więcej
Jak sprawdzić reklamy konkurencji na przykładzie Facebooka?

Obserwowanie konkurencji i jej reklam jest bardzo istotne. Wielokrotnie na pewno o tym słyszałeś. Zastanawiałeś się pewnie nie raz, na jakich kanałach konkurencja się reklamuje, prawda? Jakie kreacje reklamowe tworzy i do jakiej grupy docelowej je kieruje. Sama byłam i jestem tego ciekawa. Obecnie jednak jest wiele narzędzi dotyczących analizowania reklam konkurencji. Dlaczego warto analizować reklamy konkurencji? Analiza konkurencji to baza wiedzy. Jeśli do tej pory nie analizowałeś konkurencji, warto to zmienić. Jest sporo narzędzi, które nam to umożliwiają. Polecam przyjrzeć się takim rozwiązaniom. Mogą nam pozwolić zaoszczędzić mnóstwo czasu i pieniędzy. Analiza może stanowić dla nas również inspirację. Jeśli...

Czytaj więcej
Facebook Audience Insight — tworzymy grupy docelowe na Facebooku

Jednym z najpotężniejszych narzędzi analitycznych, jaki mamy do dyspozycji to Facebook Audience Insight. Mamy do niego dostęp w managerze reklam. Narzędzie zapewnia nam dostęp do ogromnej ilości danych. Są to dane demograficzne i behawioralne odbiorców i naszych konkurentów. Dzięki otrzymanym informacjom możemy tworzyć bardziej skuteczne reklamy na Facebooku. Natomiast grupa docelowa naszych klientów na Facebooku będzie dokładniejsza. Co to jest Facebook Audience Insight? Jakie dane o użytkownikach nam udostępnia? Facebook Audience Insight zostało stworzone, aby umożliwić reklamodawcom skuteczne kierowanie reklam. Narzędzia można użyć również, aby dowiedzieć się informacji o swoich odbiorcach. Również o tych, do których nie kierujemy reklam płatnych....

Czytaj więcej
Optymalizacja kosztów a aktywna kampania reklamowa

Truizmem jest stwierdzenie, że bez względu na to, w jakiej branży działa Twoja firma, jej sukces zależy w dużej mierze od skutecznej kampanii reklamowej. Wachlarz działań marketingowych do wyboru jest szeroki i zależy przede wszystkim od pomysłowości — jednak w sytuacji, gdy obawiasz się o utratę płynności finansowej, eksperymentowanie może być bardzo ryzykowne. Z drugiej jednak strony rezygnacja z działań marketingowych doprowadzi w dłuższej perspektywie do utraty zainteresowania usługami Twojej firmy. Podpowiadam na przykładach, jak prowadzić aktywną kampanię reklamową przy ograniczonym budżecie i optymalizować koszty. Wydawaj pieniądze wyłącznie na sprawdzone i niezbędne kanały reklamy Przedsiębiorca zagrożony utratą płynności finansowej ma...

Czytaj więcej