Menedżer firmy na Facebooku — jak go utworzyć krok po kroku.

Facebook stworzył menedżera firmy. Głównie po to, by ułatwić zarządzanie działalności biznesowej. Menedżer daje nam również możliwość oddzielenia pracy od życia prywatnego. Jeśli dołączysz do niego swoich pracowników. Nie będą oni widzieli Twojego prywatnego profilu. Do czasu kiedy nie dodasz ich do grona znajomych, oczywiście. W menedżerze reklam pracownicy widzą tylko Twoje imie i nazwisko. Oraz służbowy adres e-mail. Widza również strony i konta reklamowe, do których udzielisz im dostępu. Menedżer ma też wiele innych możliwości. Jednak najpierw musisz go założyć. Tworzenie Menedżera firmy na Facebooku (z ang. Facebook Business Manager) Do stworzenia konta w Menedżerze firmy jest Ci niezbędny...

Czytaj więcej
Aktualne wymiary grafik na Facebooku

Kiedyś bardzo często, obecne rzadziej. Mimo to w wielu grupach związanych z Social Media pojawia się pytanie o aktualne wymiary grafik na Facebooku. Dlatego przygotowałam listę. Ułatwi Wam ona tworzenie grafik na FB. Należy pamiętać, że niedopasowany rozmiar grafiki, może być główną przyczyną jego jakości. Szczególnie jeśli grafika ma być grafiką reklamową. Podstawowe grafiki na Facebooku — wymiary Zdjęcie profilowe na Facebooku. Dawniej portal rekomendował wymiany 168 × 168 px. Specjalistów rekomendują, by była to grafika o rozmiarze 320 × 320 px. Z czym się zgadam. Ja tworząc tak zwane zdjęcie profilowe, wykorzystuję rozmiar 500 × 500 px i format...

Czytaj więcej
Remarketing na Facebooku – jak go uruchomić?

Remarketing to jedna z najskuteczniejszych form reklamy. Jednak to nie tylko reklama z banerami Google. Które chodzą za nami, wręcz nas prześladując. Reklamę remarketingową możemy również uruchomić na Facebooku. Tak samo, jak z remarketingu Google, z remarketingu na Facebooku warto korzystać. A jego uruchomienie jest bardzo proste. Co to jest remarketing? To reklamy wyświetlające się osobą które odwiedziny naszą stronę internetową. Reklamę remarketingową możesz uruchomić na Facebooku na kilka sposobów. Reklama może być wyświetlana w aktualnościach, jak i prawej kolumnie. Pixel Facebook — niezbędne narzędzie do remarketingu Uruchomienie reklamy remarketingowej na Facebooku nie jest trudne. Jednak by z takiej reklamy...

Czytaj więcej
Case study reklamy branża spożywcza

Poniżej prezentuje krótkie case study z reklamy przez Facebook ADS. Kampanie została zaplanowana i stworzona dla sklepu internetowego z branży spożywczej. Zrealizowana na podstawie oferowanych przez mnie usług reklamowych. Branża: Sklep internetowy, branża spożywcza. Cel kampanii — sprzedaż, zwiększenie zamówień w sklepie internetowym. Właścicielka sklepu internetowego zleciła stworzenie reklamy na Facebooku. Jej głównym celem było, zwiększenie liczby zamówień, na oferowane produkty. Pierwsze działania, jakie zostały wykonane to audyt strony internetowej. Wykazał on błędnie zainstalowany pixel FB. Uniemożliwiło to stworzenie prawidłowej działającej kampanii reklamowej. Podjęte zostały działania naprawcze. Kampania została stworzona, gdzie celem była konwersja — sprzedaż. Z uwagi na specyficzny...

Czytaj więcej
Porzucone koszyki — jak je uratować w sklepie internetowym?

65-85% klientów w sklepie internetowym dodaje produkty do koszyka. Nie dokonując zakupu. Zdecydowanie to dużo więcej niż połowa. Wskaźnik ten określa się jako współczynnik porzuceń koszyka (ang. Cart Abandonment Rate). W bardzo łatwy sposób można go obliczyć. Wzór na obliczenie wskaźnika: dodania do koszyka bez zakupu / wszystkie dodania do koszyka * 100% Im mniejszą przyjmujemy wartość, tym lepiej dla właściciela sklepu internetowego. Oznaczać to będzie, że jeśli ktoś dodaje do koszyka produkt — dokonuje jego zakupu. Musimy jednak pamiętać, że zwykle w przypadku mobile’a i droższych produktów, których nie kupujemy spontanicznie. Współczynnik porzuconych koszyków będzie zawsze większy. Dlaczego powstają...

Czytaj więcej
Jak sprawdzić reklamy konkurencji na przykładzie Facebooka?

Obserwowanie konkurencji i jej reklam jest bardzo istotne. Wielokrotnie na pewno o tym słyszałeś. Zastanawiałeś się pewnie nie raz, na jakich kanałach konkurencja się reklamuje, prawda? Jakie kreacje reklamowe tworzy i do jakiej grupy docelowej je kieruje. Sama byłam i jestem tego ciekawa. Obecnie jednak jest wiele narzędzi dotyczących analizowania reklam konkurencji. Dlaczego warto analizować reklamy konkurencji? Analiza konkurencji to baza wiedzy. Jeśli do tej pory nie analizowałeś konkurencji, warto to zmienić. Jest sporo narzędzi, które nam to umożliwiają. Polecam przyjrzeć się takim rozwiązaniom. Mogą nam pozwolić zaoszczędzić mnóstwo czasu i pieniędzy. Analiza może stanowić dla nas również inspirację. Jeśli...

Czytaj więcej
Facebook Audience Insight — tworzymy grupy docelowe na Facebooku

Jednym z najpotężniejszych narzędzi analitycznych, jaki mamy do dyspozycji to Facebook Audience Insight. Mamy do niego dostęp w managerze reklam. Narzędzie zapewnia nam dostęp do ogromnej ilości danych. Są to dane demograficzne i behawioralne odbiorców i naszych konkurentów. Dzięki otrzymanym informacjom możemy tworzyć bardziej skuteczne reklamy na Facebooku. Natomiast grupa docelowa naszych klientów na Facebooku będzie dokładniejsza. Co to jest Facebook Audience Insight? Jakie dane o użytkownikach nam udostępnia? Facebook Audience Insight zostało stworzone, aby umożliwić reklamodawcom skuteczne kierowanie reklam. Narzędzia można użyć również, aby dowiedzieć się informacji o swoich odbiorcach. Również o tych, do których nie kierujemy reklam płatnych....

Czytaj więcej
Optymalizacja kosztów a aktywna kampania reklamowa

Truizmem jest stwierdzenie, że bez względu na to, w jakiej branży działa Twoja firma, jej sukces zależy w dużej mierze od skutecznej kampanii reklamowej. Wachlarz działań marketingowych do wyboru jest szeroki i zależy przede wszystkim od pomysłowości — jednak w sytuacji, gdy obawiasz się o utratę płynności finansowej, eksperymentowanie może być bardzo ryzykowne. Z drugiej jednak strony rezygnacja z działań marketingowych doprowadzi w dłuższej perspektywie do utraty zainteresowania usługami Twojej firmy. Podpowiadam na przykładach, jak prowadzić aktywną kampanię reklamową przy ograniczonym budżecie i optymalizować koszty. Wydawaj pieniądze wyłącznie na sprawdzone i niezbędne kanały reklamy Przedsiębiorca zagrożony utratą płynności finansowej ma...

Czytaj więcej
Pozycjonowanie lokalne a plan marketingowy firmy

Współczesny marketing w dużym stopniu opiera się na promocji w internecie — zarówno w kontekście globalnym, krajowym, jak i lokalnym. Wynika to z dużej liczby osób, które korzystają tego medium w różnych celach. Obecnie, ludzie większość informacji wyszukują w internecie — sprawdzają opinie, porównują oferty, odnajdują lokalizacje. Choć mogłoby się wydawać, iż marketing wirtualny zarezerwowany jest jedynie dla dużych firm, działających na skalę ogólnopolską — w rzeczywistości odgrywa on szczególną rolę również dla małych przedsiębiorców, funkcjonujących w przestrzeni lokalnej. Jak pozycjonowanie lokalne wpływa na sprzedaż? Pozycjonowanie lokalne firmowej strony jest formą marketingu, która odbywa się w przestrzeni wirtualnej. Jego celem...

Czytaj więcej
Pozycjonowanie stron jako element strategii marketingowej

Nieustannie rozwijająca się technologia i wzrastająca popularność internetu, wymagają od przedsiębiorców wdrażania nowych rozwiązań. Znaczna część działań marketingowych przenosi się do przestrzeni wirtualnej. Dzięki unikalnej specyfice tego medium możliwe jest dotarcie do bardzo dużej grupy odbiorców. Nakład pracy i pieniędzy jest przy tym jednocześnie stosunkowo niski. Internet staje się dzięki temu najatrakcyjniejszym obszarem pod względem reklamowym, tworząc ogromny potencjał dla generowania zysków. Pozycjonowanie stron internetowych we współczesnym marketingu Jedną z najpopularniejszych i zarazem najskuteczniejszych form marketingu internetowego, jest pozycjonowanie stron. Często określa się je również jako działania SEO – od angielskiego Search Engine Optimization. W zakres tych działań wchodzą wszelkie...

Czytaj więcej