Porzucone koszyki — jak je uratować w sklepie internetowym?

Od 65-85% klientów w sklepie internetowym dodaje produkty do koszyka. Nie dokonując zakupu. Zdecydowanie to dużo więcej niż połowa. Wskaźnik ten określa się jako współczynnik porzuceń koszyka (ang. Cart Abandonment Rate). W bardzo łatwy sposób można go obliczyć. Wzór na obliczenie wskaźnika: dodania do koszyka bez zakupu / wszystkie dodania do koszyka * 100% Im mniejszą przyjmujemy wartość, tym lepiej dla właściciela sklepu internetowego. Oznaczać to będzie, że jeśli ktoś dodaje do koszyka produkt — dokonuje jego zakupu. Musimy jednak pamiętać, że zwykle w przypadku mobile’a i droższych produktów, których nie kupujemy spontanicznie. Współczynnik porzuconych koszyków będzie zawsze większy. Dlaczego...

Czytaj więcej
Jak sprawdzić reklamy na Facebooku konkurencji?

Obserwowanie konkurencji i jej reklam na Facebooku jest bardzo istotne. Wielokrotnie na pewno o tym słyszałeś. Zastanawiałeś się pewnie nie raz, na jakich kanałach konkurencja się reklamuje, prawda? Jakie kreacje reklamowe tworzy i do jakiej grupy docelowej je kieruje. Sama byłam i jestem tego ciekawa. Obecnie jednak jest wiele narzędzi dotyczących analizowania reklam konkurencji. Dlaczego warto analizować reklamy Facebook konkurencji? To, że warto, wiadomo. Analiza konkurencji to baza wiedzy. Jeśli do tej pory nie analizowałeś konkurencji, warto to zmienić. Jest sporo narzędzi, które nam to umożliwiają. Polecam przyjrzeć się takim rozwiązaniom. Mogą nam pozwolić zaoszczędzić mnóstwo czasu i pieniędzy. Analiza...

Czytaj więcej
Facebook Audience Insight — tworzymy grupy docelowe na Facebooku?

Jednym z najpotężniejszych narzędzi analitycznych, jaki mamy do dyspozycji to Facebook Audience Insight. Mamy do niego dostęp w Managerze reklam na Facebooku. Narzędzie zapewnia nam dostęp do ogromnej ilości danych. Są to dane demograficzne i behawioralne odbiorców i naszych konkurentów. Dzięki otrzymanym informacjom możemy tworzyć bardziej skuteczne reklamy na Facebooku. Natomiast grupa docelowa naszych klientów na Facebooku będzie dokładniejsza. Co to jest Facebook Audience Insight? Jakie dane o użytkownikach nam udostępnia? Facebook Audience Insight zostało stworzone, aby umożliwić reklamodawcom skuteczne kierowanie reklam. Narzędzia można użyć również, aby dowiedzieć się informacji o swoich odbiorcach. Również o tych, do których się kierujemy...

Czytaj więcej
Optymalizacja kosztów a aktywna kampania reklamowa

Truizmem jest stwierdzenie, że bez względu na to, w jakiej branży działa Twoja firma, jej sukces zależy w dużej mierze od skutecznej kampanii reklamowej. Wachlarz działań marketingowych do wyboru jest szeroki i zależy przede wszystkim od pomysłowości — jednak w sytuacji, gdy obawiasz się o utratę płynności finansowej, eksperymentowanie może być bardzo ryzykowne. Z drugiej jednak strony rezygnacja z działań marketingowych doprowadzi w dłuższej perspektywie do utraty zainteresowania usługami Twojej firmy. Podpowiadam na przykładach, jak prowadzić aktywną kampanię reklamową przy ograniczonym budżecie i optymalizować koszty. Wydawaj pieniądze wyłącznie na sprawdzone i niezbędne kanały reklamy Przedsiębiorca zagrożony utratą płynności finansowej ma...

Czytaj więcej
Pozycjonowanie lokalne a plan marketingowy firmy

Współczesny marketing w dużym stopniu opiera się na promocji w internecie — zarówno w kontekście globalnym, krajowym, jak i lokalnym. Wynika to z dużej liczby osób, które korzystają tego medium w różnych celach. Obecnie, ludzie większość informacji wyszukują w internecie — sprawdzają opinie, porównują oferty, odnajdują lokalizacje. Choć mogłoby się wydawać, iż marketing wirtualny zarezerwowany jest jedynie dla dużych firm, działających na skalę ogólnopolską — w rzeczywistości odgrywa on szczególną rolę również dla małych przedsiębiorców, funkcjonujących w przestrzeni lokalnej. Jak pozycjonowanie lokalne wpływa na sprzedaż? Pozycjonowanie lokalne firmowej strony jest formą marketingu, która odbywa się w przestrzeni wirtualnej. Jego celem...

Czytaj więcej
Pozycjonowanie stron jako element strategii marketingowej

Nieustannie rozwijająca się technologia i wzrastająca popularność internetu, wymagają od przedsiębiorców wdrażania nowych rozwiązań. Znaczna część działań marketingowych przenosi się do przestrzeni wirtualnej. Dzięki unikalnej specyfice tego medium możliwe jest dotarcie do bardzo dużej grupy odbiorców. Nakład pracy i pieniędzy jest przy tym jednocześnie stosunkowo niski. Internet staje się dzięki temu najatrakcyjniejszym obszarem pod względem reklamowym, tworząc ogromny potencjał dla generowania zysków. Pozycjonowanie stron internetowych we współczesnym marketingu Jedną z najpopularniejszych i zarazem najskuteczniejszych form marketingu internetowego, jest pozycjonowanie stron. Często określa się je również jako działania SEO – od angielskiego Search Engine Optimization. W zakres tych działań wchodzą wszelkie...

Czytaj więcej
SEO Copywriting. Kilka słów o inwestowaniu w dobre teksty na bloga, opisy kategorii lub produktów

Content is King – tytuł eseju Billa Gatesa od dłuższego czasu stanowi motto marketerów. Zresztą nic w tym dziwnego. Niejedno case study potwierdziło, że odpowiednia treść strony internetowej, zarówno firmowej jak i e-commerce, jest w stanie przyciągnąć leady, które z czasem zmieniają się w klientów. Artykuły na blogu, opisy produktów, ale także materiały video czy infografiki są w stanie realnie zwiększyć przychody firmy. Dlaczego? Treść w służbie wyszukiwarek Początki funkcjonowania wyszukiwarek i pozycjonowania stron internetowych wyglądały zupełnie inaczej, niż dzisiaj. Jeszcze kilka lat temu firmy tworzyły podstrony nasycone słowami kluczowymi, by dzięki SEO (search engine optimization) zwiększyć swoją widoczność w...

Więcej
Budujesz lub remontujesz? Powinna zainteresować Cię reklama firmy budowlanej!

Firmy budowlane mają szereg możliwości, aby zaprezentować swoją ofertę w Internecie, a także poza nim. Dbałość o promocję jest bardzo ważna, ponieważ konkurencja na rynku jest w tej branży całkiem spora. Warto wykorzystywać dostępne opcje ukierunkowane na zainteresowanie potencjalnego klienta. Jakie działania warto wziąć pod uwagę? Banery na stronach internetowych Umieszczanie swoich banerów w obrębie innych stron internetowych może okazać się bardzo korzystną praktyką. Ważne jest tutaj jednak to, aby dokładnie przeanalizować potencjał określonych witryn w kontekście promowania firmy budowlanej. Warto zainteresować się popularnymi portalami branżowymi, gdyż to właśnie tam mogą zaglądać osoby zainteresowane usługami w zakresie remontów i tym podobnych...

Więcej
Halo centrala tu użyteczne operatory wyszukiwania

Dla większości ludzi na naszej planecie podstawowym narzędziem do wyszukiwania informacji w internecie jest Google, czasem jeszcze znajdzie się miejsce dla Bing’a. Z dobrodziejstw wyszukiwarek korzystam również ja i wielu specjalistów SEO/SEM. Aby oszczędzać czas i umożliwiać otrzymywanie bardziej dopasowanych do naszych potrzeb wyników wyszukiwania obie wyszukiwarki wspierają wykorzystywanie tzw. zaawansowanych operatorów wyszukiwania. Jak ich używać? Często wykorzystywane operatory wyszukiwania Samych operatorów wyszukiwania jest bardzo dużo, warto jednak zapamiętać, chociaż kilka z nich. Często wykorzystywane operatory wyszukiwania to: „” wszystko, co znajduje się w cudzysłowie, będzie musiało występować jako jedna fraza, dokładnie w tej samej formie. Bardzo przydatny operator, gdy...

Więcej
Pozyskiwanie klientów z internetu

Twoja firma dopiero startuje i chcesz pozyskać pierwszych klientów? Może już uruchomiono na Twoje zlecenie kampanie reklamowe w Google Ads albo Facebook Ads, ale są mało skuteczne lub stanowią zbyt duże obciążenie finansowe? Pomogę. Korzystając z wymienionych systemów reklamowych, pozyskam dla Twojej firmy pierwszych klientów z internetu. Jeżeli to zasadne zoptymalizuję już trwające kampanie reklamowe. Mądrzejsze wykorzystanie dostępnego budżetu reklamowego to szansa na przychód, dzięki któremu pokryjesz koszty i zbudujesz nadwyżki finansowe, za które szybciej rozwiniesz firmę. Szybkie pozyskiwanie klientów z internetu a szczegóły techniczne. Żeby w ogóle myśleć o szybkim pozyskaniu pierwszych klientów z internetu, musisz: mieć dobrą ofertę; posiadać perfekcyjnie przygotowaną witrynę, na której konsument znajdzie dokładnie to, czego potrzebuje;...

Więcej