Marketing społecznościowy

Marketing społecznościowy to nic innego jak budowa bliskiej więzi między konsumentem a marką oraz podtrzymanie relacji i interakcje z nim w czasie rzeczywistym. Budowa obecności lub bardziej efektywna promocja oferty już obecnej marki w takich serwisach społecznościowych jak m.in. Facebook, Twitter, Google Plus, Pinterest czy Instagram pozwala wykorzystać naturalne relacje towarzyskie do realizacji celów biznesowych firmy.

Tak branżowym żargonem specjaliści najczęściej odpowiadają na pytania typu: Czym są i do czego można wykorzystać Social Media? Co to jest Social Media Marketing? Ja żeby nie przynudzać o teorii więcej wspominać będę już tylko na swoim blogu.

Z doświadczenia wiem, że czasy, w których na Facebooku, Twitterze albo Instagramie i innych portalach społeczonościowych wystarczyło cokolwiek napisać, by zostać zauważonym już dawno za nami. Jako aktywna użytkowniczka mediów społecznościowych śledzę zmieniające się trendy. Ponad siedem lat obserwacji, nauki i obecności na portalach społecznościowych oraz doświadczenia w obsłudze firmowych profili pozwala mi czuć się swobodnie w obszarze Social Media. Dziś proponuję Państwu poniżej opisaną ofertę współpracy.

Strategia promocji i reklama na Facebooku

Prowadzenie fanpage firmy wymaga kreatywnego podejścia do działania. Twórcze ADHD jest wskazane. Aby uzyskać założony cel, reklama na Facebooku musi zostać z góry zaplanowana. Pisanie tylko kolejnych postów, tworzenie słupa reklamowego, oddawanie produktów za darmo albo uruchamianie kolejnych konkursów to metody, które już się nie sprawdzają.

Na firmowy fan page tworzę posty mobilizujące użytkowników do działania. Treść zawsze uzupełniam o zwracającą uwagę grafikę lub wideo. Wpisy publikowane są w odpowiedniej dla danej branży częstotliwości. Sprawnie odpowiadam na komentarze i jeśli potrzeba wiadomości od klientów. Ofertę firmy pokazuję w grupach społecznościowych do których należy blisko 500000 osób. Do uzyskania lepszych efektów dość często decyduję się na reklamę sponsorowaną w systemie Facebook ADS i wykorzystuję monitoring mediów społecznościowych. Moje działania za każdym razem przekładają się na wzrost zainteresowania i sprzedaży.

Prowadzenie Facebooka firmy, jeśli ma przynieść efekt to nie może zostać zamknięte w sztywne ramy realizowanej za każdym razem tak samo usługi. Każda branża jest inna i wymaga różnych działań. Cennik dla przykładowej kampanii promocyjnej (ok. 20-25 wpisów miesięcznie z grafiką, kontrola komentarzy, publikacje w grupach, poszukiwanie interesujących zapytań np. o sukienkę na wesele) rozpoczyna się od 500 złotych netto. Cel promocji, strategia działania i wycena ustalana jest zawsze indywidualnie.

Promocja w 140 znakach, czyli marka na Twitterze

Twitter to wyjątkowy serwis społecznościowy. Ogromna ilość internautów śledzi publikowane tam wpisy. Niewiele firm wykorzystuje potencjał tego portalu do promocji swojej firmy. Osobiście jestem zwolennikiem przebywania na Twitterze. Obecność wśród tej społeczności procentuje nieco później niż w przypadku Facebooka, jednak zauważona przez tweetujących firma zgarnia profity przez długi czas.

Przygoda na Twitterze wymaga planu. Za każdym razem wyznaczamy cel. Bez względu na to, czy jest to wzrost zainteresowania, czy też jeszcze lepsza komunikacja ze światem potrzebna jest długoterminowa strategia. Skuteczna reklama na Twitterze wymaga aktywności przez cały dzień. Cena prowadzonej przeze mnie promocji firmy na tym portalu rozpoczyna się od 650 złotych netto. Jej szczegóły ustalane są indywidualnie.

Moc zdjęć, czyli Instagram i Pinterest

„Kupujemy oczami”. Warto to wykorzystać szczególnie wtedy, gdy ofertą firmy są produkty lub usługi, których efekt można pokazać. Przebywający na Instagramie i Pintereście użytkownicy wyszukują, zapisują i udostępniają wyjątkowe zdjęcia. Konsekwentne ich publikowanie oraz opisywanie z wykorzystaniem odpowiednich hasztagów to wstęp do sukcesu.

Promocja na Instagramie i Pinterestcie wprawdzie wymaga czasu, ale ta reklama zawsze się zwraca. Budowanie obecności na tych portalach społecznościowych to czasochłonna praca przy obróbce zdjęć oraz dodawaniu publikacji. Każdego dnia ze wszystkich dostępnych materiałów tworzę zdjęcie, które musi zwrócić uwagę, co nie zawsze jest proste. Obsługa portali społecznościowych w przypadku tych serwisów także jest wyceniana indywidualnie. Koszt usługi rozpoczyna się od 400 złotych netto/portal.

Prowadzone działania na zakończenie każdego miesiąca są raportowane. Rozliczenie następuje na podstawie umowy cywilno-prawnej lub faktury. Zachęcam do rozmowy na temat możliwości wykorzystania marketingu społecznościowego w Państwa firmie lub przesłania zapytania. Telefon kontaktowy: 607-308-754. Niżej dostępny jest formularz.

Zapytaj o usługę

Zobacz przykładowe realizacje

Szybki kontakt

W przypadku jakichkolwiek zapytań zapraszam do kontaktu pod numerem 607-308-754 lub za pośrednictwem dostępnego na stronie formularza kontaktowego.

Rozliczenia

Jako freelancer swoje usługi rozliczam w oparciu o umowy cywilno-prawne. Wystawiam również FV w ramach Grupy MMarketing.