Reklama na Facebooku – case study udanych kampanii

Poniżej prezentuję krótkie case study udanych kampanii reklamowych na Facebooku. Czyli omówienie wybranych działań promocyjnych, które realizowałam na Facebooku. Na podstawie oferowanej przeze mnie usługi. I ustalonego z każdym klientem indywidualnego celu kampanii reklamowej.

Case study kampanii reklamowych na Facebooku:

Branża: Sklep internetowy, branża spożywcza.

Cel kampanii — sprzedaż, zwiększenie zamówień w sklepie internetowym.

Właścicielka sklepu internetowego zleciła stworzenie reklamy na Facebooku. Jej głównym celem było, zwiększenie liczby zamówień, na oferowane produkty. Pierwsze działania, jakie zostały wykonane to audyt strony internetowej. Wykazał on błędnie zainstalowany pixel FB. Uniemożliwiło to stworzenie prawidłowej działającej kampanii reklamowej. Podjęte zostały działania naprawcze. Kampania została stworzona, gdzie celem była konwersja — sprzedaż. Z uwagi na specyficzny skrypt sklepu internetowego została stworzona konwersja niestandardowa. Zdarzenie to zostało wykorzystanie do reklamy.

Reklama stworzona w ramach oferowanej usługi obejmuje:

  • stworzenie jednego zestawu z maksymalnie trzema reklamami,
  • opracowanie dotyczące twojej oferty i kondycji firmowej strony www. Ewentualne wytyczne do ich poprawy,
  • pomoc we wdrożeniu i/lub konfiguracji narzędzi analitycznych — pixel Facebook.

Podsumowanie kampanii

Reklama została stworzona na cel konwersje – #sprzedażdostawa (konwersja niestandardowa). Utworzona reklama poskutkowała kilkukrotnym wzrostem liczby zamówień. Nie można odnieść się do wcześniejszego okresu. Wcześniejsze kampanie były tworzone przez właścicielkę sklepu. Wyniki FB Ads nie były zadowalające.

Z uwagi na błędnie działający Pixel FB, utworzenie kampanii remarketingowej w pierwszej kolejności nie było możliwe.

Okres trwania kampanii Facebook ADS – 01.05 – 30.05.2020

  • Budżet dzienny: 15,00 zł
  • Cel: konwersja — sprzedaż.
  • Zdobycie określonej liczby zamówień (minimum logistyczne), w określonym czasie.

Reklama została stworzona, tak by docierać do nowych potencjalnych klientów. Celem kampanii było dotarcie do nowych osób. Które mogłyby być zainteresowane usługami i produktami oferowanymi przez sklep. Utrudnieniem był z góry określony czas trwania kampanii oraz minimalna liczba zamówień. Co udało się zrealizować.

  • Średnia kwota zamówienia – 50,00 zł ( minimalna kwota logistyczna zamówienia ).
  • Średni koszt pozyskania zamówienia – 5,06 zł

Kampania remarketingowa

Kampania remarketingowa po zapełnieniu danymi przez Pixel FB również została uruchomiona.

Okres trwania kampanii Facebook ADS – 01.05 – 30.05.2020

  • Budżet dzienny: 10,00 zł
  • Cel: konwersja — sprzedaż.
  • Zdobycie określonej liczby zamówień (minimum logistyczne), w określonym czasie.

Kreacja reklamowa została stworzona tak, by poinformować klientów o możliwości składania zamówień na dostawę produktów oferowanych przez sklep internetowych. W tym wypadku również cel reklamy został zrealizowany. Minimalna liczba zamówień została osiągnięta.

  • Średnia kwota zamówienia – 50,00 zł (minimalna kwota logistyczna zamówienia).
  • Średni koszt pozyskania zamówienia – 2,61 zł

Korzyścią tworzenia kampanii remarketingowej są jej niższe koszty. Zarówno budżetu dziennego, jak i prawie o 50% niższej kwoty za pozyskanie zamówienia.

Wnioski z kampanii reklamowej

Reklamy stworzone w ramach oferowanych usług okazały się skuteczne. Cel został zrealizowany w 100%. Oferowana usługa oraz produkt został sprzedany w określonym czasie, oraz ilości. Stworzona reklama jako usługa jest nadal kontynuowana.

Opisywana reklama miała za cel sprzedaż. Z góry określonej ilości zamówień w określonym czasie. Co udało się osiągnąć. Reklama była dość trudna. Głównym celem klientki było, osiągniecie minimum logistycznego na dane miasto. Dzięki temu dostawa mogła być zrealizowana. Dzięki reklamie została wygenerowana sprzedaż. Również pozyskane zostały polubienia profilu na Facebooku. Sklep zyskał pozytywne opinie.


Branża: Sklep internetowy — gastronomia

Cel kampanii — sprzedaż, zwiększenie zamówień w sklepie internetowym.

Kampania była przeze mnie prowadzona od 1 czerwca 2020 w cyklach comiesięcznych. Każdorazowo była optymalizowana. Poniżej przedstawiam wyniki pierwszej kampanii jaką wykonałam. Reklama na Facebooku trwała od 1 do 31 czerwca 2020.

Po wykonanej optymalizacji w październiku reklama na Facebooku dla tego klienta przez okres od 1 do 12 października 2020 wygenerowała sprzedaż o wartości 24 415,60 zł przy wykorzystanym budżecie 1811,01 zł. Poniżej przedstawiam wyniki kampanii za wspomniany okres.


Branża: Sklep internetowy — dietetyka

Cel kampanii — sprzedaż, zwiększenie zamówień w sklepie internetowym.

Kampania reklamy na Facebooku dla dietetyka klinicznego była prowadzona od 1 do 31 sierpnia 2020. Klienta nie dysponowała dużym budżetem reklamowym. Zostało jej zaproponowanie rozwiązanie optymalizacji. Efektem działań jest zwiększenie sprzedaży gdzie w kwocie budżetu 387,40 zł udało się wygenerować 38 konwersji o łącznej wartości 3917,93 zł. Gdzie średni zwrot ROAS wyniósł 10,11.


Branża: Architekt wnętrz

Cel kampanii — pozyskanie kontaktów

Kampania była i jest obecnie prowadzona. Celem kampanii jest pozyskanie leadów dla projektanta wnętrz. W okresie od 1 do 31 sierpnia 2020 udało się pozyskać 109 leadów od osób zainteresowanych nawiązaniem współpracy. Koszt pozyskania kontaktu wyniósł średnio 7,01zł.


Branża: Sklep internetowy z dermokosmetykami

Cel kampanii — sprzedaż, zwiększenie zamówień w sklepie internetowym.

Kampania reklamy na Facebooku dla sklepu z dermokosmetykami była prowadzona od 1 do 30 listopada 2020. Klient nie dysponował dużym budżetem reklamowym. Zostało jej zaproponowanie rozwiązanie optymalizacji. Efektem działań jest zwiększenie sprzedaży gdzie w kwocie budżetu 1070,41 zł udało się wygenerować 48 konwersji o łącznej wartości 13 079,24 zł. Gdzie średni zwrot ROAS wyniósł 12,12.

W okresie od 1 do 28 lutego 2021 kampania została zoptymalizowana dla tego klienta. Co pozwoliło ograniczyć koszty i zwiększyć ilość zamówień. W tym okresie udało się w kwocie budżetu 1111,41 zł udało się wygenerować 53 zakupy o łącznej wartości 15 534,44 zł.


Branża: Sklep internetowy z odzieżą damską

Cel kampanii — sprzedaż, zwiększenie zamówień w sklepie internetowym.

Kampania reklamy na Facebooku dla sklepu z odzieżą damską była prowadzona od 20 do 30 listopada 2020. Klientka nie dysponował dużym budżetem reklamowym. Ponieważ 1 listopada otworzyła sklep internetowy. Zostało jej zaproponowanie rozwiązanie optymalizacji strony internetowej, przyspieszenie wczytywania www na urządzeniach mobilnych. Efektem działań jest zwiększenie sprzedaży gdzie w kwocie budżetu 960,75 zł udało się wygenerować 85 konwersji o łącznej wartości 6079,69 zł. Gdzie średni zwrot ROAS wyniósł 6,33. A średni koszy pozyskania zamówienia wynosił 11,30 zł

Współpraca z klientką jest długowaflowa. To daje możliwości pracy nad kampanią reklamową. I optymalizację reklamy na Facebooku. Stworzone grupy niestandardowe takie jak remarketing. Pozwala ograniczenie kosztów i zwiększenie wartości konwerski. W marcu 2021 w kwocie 1202,63 zł udało się wygenerować 66 konwersji – zakup o łącznej wartości 12 439,57 zł gdzie ROAS wyniósł średni 10.34


Branża: Prawo

Cel kampanii — zapis na listę osób uczestniczących w webinarze

Kampania reklamy na Facebooku na zapis na webinar była prowadzona od 1 do 30 stycznia 2021. Klientka nie dysponował dużym budżetem reklamowym. Celem kampanii był zapis na listę osób zainteresowanych webinarem. W ramach współpracy zostało stworzone kilka zdarzeń niestandardowych. Konwersją było potwierdzenie uczestnictwa w webinarze oraz zapis na listę mailingową. Ilość miejsc na każdy z webinarów to 200 osób. Dzięki kampanii udało się ten cel zrealizować w ponad 50%.


Branża: Edukacja

Cel kampanii — zapis na listę osób uczestniczących w webinarze

Kampania reklamy na Facebooku na zapis na webinar była prowadzona od 4 lutego do 30 marca 2021 . Klientka nie dysponował dużym budżetem reklamowym. Celem kampanii był zapis na listę osób zainteresowanych webinarem dla nauczycieli. W ramach współpracy zostało stworzone zdarzenie subskrypcja. Tak by kampania była jak najbardziej wydajna. Konwersją było potwierdzenie uczestnictwa w webinarze oraz zapis na listę mailingową. Dzięki kampanii udało się ten cel zrealizować w ponad 150%.


W okresie od 1 do 31 marca 2021 prowadziłam kampanię dla właścicielki kursu psychologicznego. W budżecie 505,10 zł udało się wygenerować 574 zapisy na kurs. Średni koszty zapisu na kurs wyniósł 0,88 zł.


Jeśli jesteś zainteresowany współpracą, zapraszam do zapoznania się z moją ofertą TUTAJ W razie pytań zapraszam do kontaktu pod numerem telefonu 665-015-650 lub mailowego kontakt@mmarketing.com.pl