Jednym z najpotężniejszych narzędzi analitycznych, jaki mamy do dyspozycji to Facebook Audience Insight. Mamy do niego dostęp w Managerze reklam na Facebooku. Narzędzie zapewnia nam dostęp do ogromnej ilości danych. Są to dane demograficzne i behawioralne odbiorców i naszych konkurentów. Dzięki otrzymanym informacjom możemy tworzyć bardziej skuteczne reklamy na Facebooku. Natomiast grupa docelowa naszych klientów na Facebooku będzie dokładniejsza.

Co to jest Facebook Audience Insight? Jakie dane o użytkownikach nam udostępnia?

Facebook Audience Insight zostało stworzone, aby umożliwić reklamodawcom skuteczne kierowanie reklam. Narzędzia można użyć również, aby dowiedzieć się informacji o swoich odbiorcach. Również o tych, do których się kierujemy reklam płatnych. Dane otrzymane mogą pomóc poprawić strategię marketingową na Facebooku.

Dane pochodzą z dwóch głównych źródeł:

  • Zgłaszane są przez użytkowników Facebooka — czyli wiek, płeć, status związku, stanowisko, lokalizacje, polubienia profilów firm, marek.
  • Dostarczane są przez zewnętrznych partnerów – czyli dochód gospodarstwa domowego, zachowania zakupowe itp.

Pamiętaj, że przy tworzeniu kampanii reklamowych na Facebooku, cały czas będziesz wykorzystywać te dane. Na ich podstawie określisz grupę docelową reklam czy treści publikowanych na profilu. Posiadane informacje dają nam możliwość opracowania silniejszych strategii marketingowych na profilu marki.

Jak korzystać z Facebook Audience Insight i jak otrzymać do niego dostęp?

Aby otrzymać dostęp do narzędzia analitycznego, należy ze swojego managera reklam na Facebooku wejść w zakładkę „Odbiorcy”. Zakładka znajduje się w menu po lewej stronie panelu. Należy wykonać poniższe czynności.

Wybieramy odbiorców, którzy nas interesują:

  • Wszyscy na Facebooku — daje nam przegląd całego Facebooka (domyślnie jest ustawiona lokalizacja US, można to zmienić). Należy tę opcję wybrać, jeśli chcemy zrozumieć dane oparte na szerokich zainteresowaniach lub stronach konkurencji.
  • Osoby powiązane z Twoją stroną – masz możliwość wyboru spośród wszystkich stron na Facebooku jakimi zarządzasz. Ta możliwość jest przydatna, jeśli chcesz zrozumieć swoich obecnych odbiorców i poznać szczegółowe dane na ich temat.
  • Niestandardowa grupa odbiorców – jeśli już taką posiadasz. Jeśli nie, stworzyć ją możesz dzięki Piksel Facebook.
  • Wybieramy parametry swojego segmentu odbiorców. Tutaj możesz wprowadzić cechy identyfikujące jak lokalizację, zainteresowania, wiek, płeć czy bardziej zaawansowane jak język, wykształcenie, praca. Określając zainteresowania naszych odbiorców mamy możliwość uzyskania informacji o konkurentach lub branży. To bardzo przydatne.

Przeglądamy pozyskane dane — w narzędziu analitycznym mamy dostępne kilka zakładek takie jak, dane demograficzne, polubienia strony, lokalizacja, czynność. Ale również informacje o urządzeniach, z jakich korzystają nasi odbiorcy.

Jak mogę wykorzystać grupy docelowe Facebook otrzymane z narzędzia Facebook Audience Insight?

Tak przechwyceni i zapisani odbiorcy na Facebooku mogą być bardzo przydatni i pomocni. Można ich użyć jako grupę docelową w kampaniach reklamowych. Co na pewno zwiększy ich skuteczność. Będą również bardzo dobrą bazą do testów. Grupa docelowa musi zostać przez Ciebie przeanalizowana i zrozumiana. Dzięki temu lepiej wykorzystasz i ukierunkujesz swój przekaz. Dobry przekaz to skuteczniejsza reklama Twojej firmy. Pamięta, że grupa docelowa na Facebooku powinna być jak najbardziej precyzyjna. Jej analiza pomoże Ci tworzyć skuteczniejsze kampanie. Tym samym pozyskiwać klientów Twojej firmy i zwiększenie przychodów.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.