Zaznacz stronę

Poniżej prezentujemy krótkie case study kampanii reklamowych, czyli omówienie wybranych działań promocyjnych, które zrealizowaliśmy.

Podsumowanie roku: Reklama sklepu internetowego na Facebooku, dzięki SEO i marketingowi treści

Kategoria: Sklep internetowy

Cel: Uporządkowanie zastanej sytuacji. Zwiększenie sprzedaży.

Podjęte działania: Dopracowanie obecnej kampanii reklamowej na Facebooku i późniejsza jej modyfikacja po analizie dostępnych informacji. Skutek wielomiesięcznej pracy w tym zakresie to obniżenie kosztów przy jednoczesnym zwiększeniu przychodów. W zakresie SEO powadzono systematyczną optymalizację. Przebudowano w możliwym zakresie profil linków i „przykryto” słabsze odnośniki. Marketing treści to wspierająca pozycjonowanie dystrybucja materiałów. Mimo ograniczeń i pozornie straconej pozycji względem trudnej konkurencji, systematyczna i cierpliwa praca popłaciła:

sklep internetowy - roczne podsumowanie kampanii reklamowej

Case study kampanii reklamowych: Pozycjonowanie w Google

Kategoria: Sklep internetowy ze sprzętem medycznym do użytku domowego.
Cel: Wzrost ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania Google i zwiększenie sprzedaży.
Utrudnienia: Kanibalizacja słów kluczowych, praca z ograniczonym budżetem.
Podjęte działania: Analiza bieżącej sytuacji, optymalizacja SEO w wymaganym zakresie, systematyczne dostosowywanie witryny oraz przygotowanie i realizacja planu rozbudowy profilu linków.
Efekt: Potwierdzony zwrot z inwestycji w pozycjonowanie. Systematyczny wzrost ruchu oraz rosnąca liczba konwersji.

Screen z Google Analytics (kliknij, aby powiększyć):

ruch organic search

Opis zapytania:

Klient, który początkowo inwestował w tańsze linki, poprosił o pozycjonowanie sklepu internetowego ze sprzętem medycznym do użytku domowego.

Rozwiązanie:

Działania rozpoczęto od podpięcia paneli GSC i GA oraz zbierania danych o ruchu do dalszej analizy. W kolejnym kroku wykonana została optymalizacja witryny w koniecznym zakresie (skrócenie czasu ładowania witryny, optymalizacja treści, wdrożenie niezbędnych przekierowań 301, poprawa linkowania wewnętrznego). Następnie w cyklach miesięcznych (od lipca 2018 roku) pozyskiwaliśmy dla tej witryny kilka linków miesięcznie z prywatnych witryn zbliżonych tematycznie, które są widoczne w wyszukiwarce lub nie mają wielu linków wychodzących (PBN, linki z treści na stronach zapleczowych, 301).

Screen z Senuto (kliknij, aby powiększyć):

widoczność sklepu internetowego w wyszukiwarce
senuto screen

Studium przypadku: Zmiana skryptu bez przekierowań + filtr

Kategoria: Sklep internetowy
Cel: Rozwiązanie problemów (brak przekierowań po zmianie skryptu i filtr algorytmiczny), zwiększenie ruchu, zwiększenie sprzedaży.
Podjęte działania: Podstawowa analiza, optymalizacja SEO w zakresie poprawy wydajności, korekty treści i metadanych oraz poprawy linkowania wewnętrznego. Uporządkowanie błędów 404 i rozwiązanie innych istotnych problemów, które sygnalizowane były w Google Search Console. Pozyskiwanie linków.
Efekt: Znaczna poprawa widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Wzrost ruchu.

Screen z Senuto (kliknij, aby powiększyć):

widoczność sklepu internetowego w wyszukiwarce (2)

Opis zapytania:

Klient zleca analizę sytuacji związanej z jego sklepem internetowym oraz późniejsze pozycjonowanie w wyszukiwarce. Wnioski wyciągnięte po przeprowadzeniu audytu pozwoliły przygotować plan działania nakierowany na wyżej wymieniony cel.

Rozwiązanie:

Działania wykonywane w czasie blisko roku obejmowały zmianę infrastruktury serwerowej, optymalizację skryptu, istotną korektę treści oraz metadanych. Poprawiono także linkowanie wewnętrzne. W różnych odstępach czasowych pozyskiwano linki z różnego typu witryn. Z uwagi na zbyt płaską korektę treści oraz późniejszą kanibalizację istotnych słów kluczowych część działań poprawkowych musiała zostać powtarzana do skutku.

ruch organic search1

Case study kampanii reklamowych: Dodatkowa kampania marketingu szeptanego i linków sponsorowanych dla sklepu internetowego.

Branża: Budowlana.
Cel: Zwiększenie sprzedaży.
Budżet: 805,10zł/mc
Podjęte działania: Niewielka kampania linków sponsorowanych Google AdWords i marketing szeptany.
Efekt: Potwierdzony wzrost sprzedaży.

Screen z Google Analytics. Marketing szeptany realizowany od lutego 2018 roku. Kampania AdWords uruchomiona z początkiem marca 2018 roku. Porównanie z poprzednimi trzema miesiącami (kliknij, aby powiększyć):

adwords i marketing szeptany dla sklepu internetowego

Opis zapytania:

Klient, dla którego od lipca 2017 roku systematycznie pozyskujemy ruch z wyszukiwarki Google, zdecydował się na skorzystanie z dodatkowych form promocji oferty firmy w internecie.

Rozwiązanie:

Po ponownej analizie konkurencji zdecydowaliśmy się początkowo na uruchomienie kampanii marketingu szeptanego z aktywnym monitoringiem internetu. Pierwsze odpowiedzi na pytania internautów pojawiły się w sieci z początkiem lutego 2018 roku. Dopełnieniem realizowanej kampanii marketingu szeptanego była uruchomiona od marca 2018 roku kampania linków sponsorowanych w systemie Google ADS dla strony głównej i wybranych kategorii w sklepie internetowym klienta. W sumie uruchomione zostały trzy różne kreacje reklamowe, które pracowały dla grupy starannie wybranych słów kluczowych.

 

Case study kampanii reklamowych: Audyt SEO, tematyczny link building oraz marketing szeptany

Branża: Zdrowie, sklep internetowy.
Cel: Systematyczne zwiększanie liczby fraz kluczowych występujących w TOP 10, wzrost ruchu i zwiększenie sprzedaży.
Podjęte działania: Systematyczny link building tematyczny reakcje na potrzeby konsumentów (krótkie działania z wykorzystaniem marketingu szeptanego), stworzenie wytycznych do optymalizacji i nadzór przy ich wdrożeniu.
Efekt: Comiesięczny wzrost ruchu i sprzedaży do 15% w porównaniu z poprzednim miesiącem i znaczny wzrost rok do roku. Systematyczny, stały i stabilny wzrost liczby fraz w TOP 10 wyników wyszukiwania.

Screen z SEMSTORM (kliknij, aby powiększyć):

case study kampanii reklamowych: projekt 2 pozycjonowanie

Opis zapytania

Klient szuka specjalisty, który zajmie się poprawą widoczności sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania i co za tym idzie systematycznym zwiększaniem ruchu oraz sprzedaży. Był też zainteresowany innymi formami marketingu internetowego.

Rozwiązanie

Mając na uwadze oczekiwania klienta, dostępny budżet oraz oferowane usługi reklamowe zarekomendowaliśmy systematyczny link building, cyklicznie odnawiane działania WoMM-owe oraz wdrożenie zalecanych poprawek w sklepie internetowym. Od początku współpracy trudniliśmy się pozyskiwaniem dobrej jakości linków tematycznych. Do działań na forach i grupach społecznościowych wykorzystaliśmy monitoring internetu. Finalnie uzyskaliśmy systematyczny wzrost liczby fraz w TOP 10 wyników wyszukiwania, które wygenerowały większy ruch i sprzedaż.

Case study kampanii reklamowych: Pozycjonowanie sklepu internetowego

Branża: Moda, sklep internetowy.
Cel: Systematyczne zwiększanie liczby fraz kluczowych występujących w TOP 10 wyników wyszukiwania, wzrost ruchu i zwiększenie sprzedaży.
Podjęte działania: Optymalizacja SEO, systematyczne pozyskiwanie dobrej jakości linków tematycznych.
Efekt: Dwukrotny zwrot z inwestycji w przygotowany pakiet reklamowy. Wzrost liczby fraz kluczowych w TOP 10 wyników wyszukiwania oraz liczby sesji.

Screen z SEMSTORM (kliknij, aby powiększyć):

case study kampanii reklamowych: projekt 3 - pozycjonowanie sklepu internetowego

Opis zapytania

Klient szuka specjalisty, który zajmie się systematycznym dostarczaniem dobrej jakości linków o określonych parametrach do jego sklepu internetowego. Celem działania jest zwiększenie liczby fraz występujących w TOP10 wyników wyszukiwania, wzrost ruchu i sprzedaży.

Rozwiązanie

Z listy oferowanych usług najpierw rekomendujemy i wdrażamy konieczną optymalizacją sklepu internetowego. Kolejno zajmujemy się pozyskiwaniem linków tematycznych o ustalonych parametrach. Efektem działań jest systematyczny wzrost ruchu i sprzedaży, który z miesiąca na miesiąc wzrasta o blisko 20%.

Case study kampanii reklamowych: Promocja z wykorzystaniem marketingu szeptanego

Branża: Odchudzanie, zdrowe odżywianie.
Cel: Wzrost ruchu i zwiększenie sprzedaży.
Podjęte działania: Marketing szeptany – wpisy ze wspomnieniem lub odwołaniem do oferty klienta na forach tematycznych i w grupach społecznościowych.
Efekt: Potwierdzony zwrot z inwestycji w reklamę. Praktycznie natychmiastowy wzrost liczby wyświetleń strony www klienta.

Screen z Google Analytics (kliknij, aby powiększyć):

case study kampanii reklamowych: projekt 1 marketing szeptany

Opis zapytania

Klient szuka dodatkowych, skutecznych metod promocji oferty. Ma do dyspozycji ograniczony budżet reklamowy.

Rozwiązanie

Spośród realizowanych usług rekomendujemy kampanię marketingu szeptanego. Z jasnym celem promocji klient zleca przeprowadzenie działań na forach tematycznych i w grupach społecznościowych. Do przeprowadzania kampanii wykorzystujemy monitoring internetu. Na widocznym powyżej screenie, w oznaczonym okresie umieszczamy w aktywnych wątkach i pod nowymi pytaniami odpowiednio przygotowane wiadomości. Efektem zrealizowanej usługi jest potwierdzony wzrost sprzedaży oraz liczby odsłon witryny.


Jeśli jesteś zainteresowany współpracą, zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. W razie pytań zapraszamy do kontaktu. Zadzwoń pod numer 665-015-650 lub napisz na kontakt@mmarketing.com.pl.

Ocena: post