Poniżej prezentuję krótkie case study kampanii reklamowych, czyli omówienie wybranych działań promocyjnych, które realizowałam na podstawie oferowanych przeze mnie usług i ustaleń z klientami.

Podsumowanie roku: Reklama sklepu internetowego na Facebooku, dzięki SEO i marketingowi treści

Branża: Sklep internetowy

Cel: Uporządkowanie zastanej sytuacji. Zwiększenie sprzedaży.

Podjęte działania: Dopracowanie obecnej kampanii reklamowej na Facebooku i późniejsza jej modyfikacja po analizie dostępnych informacji. Skutek wielomiesięcznej pracy w tym zakresie to obniżenie kosztów przy jednoczesnym zwiększeniu przychodów. W zakresie SEO powadzono systematyczną optymalizację. Przebudowano w możliwym zakresie profil linków i „przykryto” słabsze odnośniki. Marketing treści to wspierająca pozycjonowanie dystrybucja treści. Mimo ograniczeń i pozornie straconej pozycji względem trudnej konkurencji systematyczna i cierpliwa praca popłaciła:

sklep internetowy - roczne podsumowanie kampanii reklamowej

Case study kampanii reklamowych: Pozycjonowanie w Google

Branża: Sklep internetowy ze sprzętem medycznym do użytku domowego.
Cel: Wzrost ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania Google i zwiększenie sprzedaży.
Utrudnienia: Kanibalizacja słów kluczowych, praca z ograniczonym budżetem, brak danych analitycznych z przeszłości.
Podjęte działania: Analiza bieżącej sytuacji, optymalizacja SEO w wymaganym zakresie, systematyczne dostosowywanie witryny oraz przygotowanie i realizacja planu rozbudowy profilu linków.
Efekt: Potwierdzony zwrot z inwestycji w pozycjonowanie. Systematyczny wzrost ruchu oraz rosnąca liczba konwersji.

Screen z Google Analytics (kliknij, aby powiększyć):

ruch organic search

Opis zapytania:

Klient, który początkowo inwestował w tańsze linki, zaproponował mi pozycjonowanie sklepu internetowego ze sprzętem medycznym do użytku domowego.

Rozwiązanie:

Działania rozpoczęłam od podpięcia paneli GSC i GA oraz zbierania danych analitycznych. W kolejnym kroku wykonana została optymalizacja witryny w koniecznym zakresie (skrócenie czasu ładowania witryny, optymalizacja treści, wdrożenie niezbędnych przekierowań 301, poprawa linkowania wewnętrznego). Następnie w cyklach miesięcznych (od lipca 2018 roku) pozyskiwałam dla tej witryny kilka linków miesięcznie z prywatnych witryn zbliżonych tematycznie, które są widoczne w wyszukiwarce lub nie mają wielu linków wychodzących (PBN, linki z treści na stronach zapleczowych, 301).

Screen z Senuto (kliknij, aby powiększyć):

widoczność sklepu internetowego w wyszukiwarce
senuto screen

Studium przypadku: Zmiana skryptu bez przekierowań + filtr

Branża: Sklep internetowy
Cel: Rozwiązanie problemów (brak przekierowań po zmianie skryptu i filtr algorytmiczny), zwiększenie ruchu, zwiększenie sprzedaży.
Podjęte działania: Podstawowa analiza, optymalizacja SEO w zakresie poprawy wydajności, korekty treści i metadanych oraz poprawy linkowania wewnętrznego. Uporządkowanie błędów 404 i rozwiązanie innych istotnych problemów, które sygnalizowane były w Google Search Console. Pozyskiwanie linków.
Efekt: Znaczna poprawa widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Wzrost ruchu.

Screen z Senuto (kliknij, aby powiększyć):

widoczność sklepu internetowego w wyszukiwarce (2)

Opis zapytania:

Klient zleca analizę sytuacji związanej z jego sklepem internetowym oraz późniejsze pozycjonowanie w wyszukiwarce. Wnioski wyciągnięte po przeprowadzeniu audytu pozwoliły przygotować plan działania nakierowany na wyżej wymieniony cel.

Rozwiązanie:

Działania wykonywane w czasie blisko roku obejmowały zmianę infrastruktury serwerowej, optymalizację skryptu, istotną korektę treści oraz metadanych. Poprawiono także linkowanie wewnętrzne. W różnych odstępach czasowych pozyskiwano linki z różnego typu witryn. Z uwagi na zbyt płaską korektę treści oraz późniejszą kanibalizację istotnych słów kluczowych część działań poprawkowych musiała zostać powtarzana do skutku.

ruch organic search1

Case study kampanii reklamowych: Dodatkowa kampania marketingu szeptanego i linków sponsorowanych dla sklepu internetowego.

Branża: Budowlana.
Cel: Zwiększenie sprzedaży.
Budżet: 805,10zł/mc
Podjęte działania: Niewielka kampania linków sponsorowanych Google AdWords i marketing szeptany.
Efekt: Potwierdzony wzrost sprzedaży.

Screen z Google Analytics. Marketing szeptany realizowany od lutego 2018 roku. Kampania AdWords uruchomiona z początkiem marca 2018 roku. Porównanie z poprzednimi trzema miesiącami (kliknij, aby powiększyć):

adwords i marketing szeptany dla sklepu internetowego

Opis zapytania:

Klient, dla którego od lipca 2017 roku systematycznie pozyskuję ruch z wyszukiwarki Google, zdecydował się na skorzystanie z dodatkowych form promocji oferty firmy w internecie.

Rozwiązanie:

Po ponownej analizie konkurencji zdecydowałam się początkowo na uruchomienie kampanii marketingu szeptanego z monitoringiem internetu. Pierwsze odpowiedzi na pytania internautów pojawiły się w sieci z początkiem lutego 2018 roku. Dopełnieniem realizowanej kampanii marketingu szeptanego była uruchomiona od marca 2018 roku kampania linków sponsorowanych w systemie AdWords dla strony głównej i wybranych kategorii w sklepie internetowym klienta. W sumie uruchomione zostały trzy różne kreacje reklamowe, które pracowały dla grupy starannie wybranych słów kluczowych.

Case study kampanii reklamowych: Audyt SEO, tematyczny link building oraz marketing szeptany

Branża: Zdrowie, sklep internetowy.
Cel: Systematyczne zwiększanie liczby fraz kluczowych występujących w TOP 10, wzrost ruchu i zwiększenie sprzedaży.
Podjęte działania: Systematyczny link building tematyczny reakcje na potrzeby konsumentów (krótkie działania z wykorzystaniem marketingu szeptanego), stworzenie wytycznych do optymalizacji i nadzór przy ich wdrożeniu.
Efekt: Comiesięczny wzrost ruchu i sprzedaży do 15% w porównaniu z poprzednim miesiącem i znaczny wzrost rok do roku. Systematyczny, stały i stabilny wzrost liczby fraz w TOP 10 wyników wyszukiwania.

Screen z SEMSTORM (kliknij, aby powiększyć):

case study kampanii reklamowych: projekt 2 pozycjonowanie

Screen historii rozkładu pozycji z Ahrefs (23 maj – 23 czerwiec 2017) (kliknij, aby powiększyć)::

case study kampanii reklamowych: projekt 2 pozycjonowanie

Opis zapytania

Klient szuka specjalisty, który zajmie się poprawą widoczności sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania i co za tym idzie systematycznym zwiększaniem ruchu oraz sprzedaży. Jest też zainteresowany innymi formami marketingu internetowego.

Rozwiązanie

Mając na uwadze oczekiwania klienta, dostępny budżet oraz oferowane przeze mnie usługi reklamowe zarekomendowałam systematyczny link building, cyklicznie odnawiane działania WoMM-owe oraz wdrożenie zalecanych poprawek w sklepie internetowym. Od początku współpracy zajęłam się pozyskiwaniem dobrej jakości linków tematycznych. Do działań na forach i grupach społecznościowych wykorzystywałam monitoring internetu. Finalnie uzyskałam systematyczny wzrost liczby fraz w TOP 10 wyników wyszukiwania, które wygenerowały większy ruch i sprzedaż.

Case study kampanii reklamowych: Pozycjonowanie sklepu internetowego

Branża: Moda, sklep internetowy.
Cel: Systematyczne zwiększanie liczby fraz kluczowych występujących w TOP 10 wyników wyszukiwania, wzrost ruchu i zwiększenie sprzedaży.
Podjęte działania: Optymalizacja SEO, systematyczne pozyskiwanie dobrej jakości linków tematycznych.
Efekt: Dwukrotny zwrot z inwestycji w przygotowany pakiet reklamowy. Wzrost liczby fraz kluczowych w TOP 10 wyników wyszukiwania oraz liczby sesji.

Screen z SEMSTORM (kliknij, aby powiększyć):

case study kampanii reklamowych: projekt 3 - pozycjonowanie sklepu internetowego

Opis zapytania

Klient szuka specjalisty, który zajmie się systematycznym dostarczaniem dobrej jakości linków o określonych parametrach do jego sklepu internetowego. Celem działania jest zwiększenie liczby fraz występujących w TOP10 wyników wyszukiwania, wzrost ruchu i sprzedaży.

Rozwiązanie

Z listy oferowanych przeze mnie usług najpierw rekomenduję i zajmuję się konieczną optymalizacją sklepu internetowego. Kolejno zajmuję się pozyskiwaniem linków tematycznych o ustalonych parametrach. Efektem działań jest systematyczny wzrost ruchu i sprzedaży, który z miesiąca na miesiąc wzrasta o blisko 20%.

Case study kampanii reklamowych: Promocja z wykorzystaniem marketingu szeptanego

Branża: Odchudzanie, zdrowe odżywianie.
Cel: Wzrost ruchu i zwiększenie sprzedaży.
Podjęte działania: Marketing szeptany – wpisy ze wspomnieniem lub odwołaniem do oferty klienta na forach tematycznych i w grupach społecznościowych.
Efekt: Potwierdzony zwrot z inwestycji w reklamę. Praktycznie natychmiastowy wzrost liczby wyświetleń strony www klienta.

Screen z Google Analytics (kliknij, aby powiększyć):

case study kampanii reklamowych: projekt 1 marketing szeptany

Opis zapytania

Klient szuka dodatkowych, skutecznych metod promocji oferty. Ma do dyspozycji ograniczony budżet reklamowy.

Rozwiązanie

Spośród realizowanych przeze mnie usług rekomenduję kampanię marketingu szeptanego. Z jasnym celem promocji klient zleca przeprowadzenie działań na forach tematycznych i w grupach społecznościowych. Do przeprowadzania kampanii wykorzystuję monitoring internetu. Na widocznym powyżej screenie, w oznaczonym okresie umieszczam w aktywnych wątkach i pod nowymi pytaniami odpowiednio przygotowane wiadomości. Efektem zrealizowanej przeze mnie usługi jest potwierdzony wzrost sprzedaży oraz liczby odsłon witryny.

Case study kampanii reklamowych na Facebooku:

Branża: Sklep internetowy, branża spożywcza.

Cel kampanii — sprzedaż, zwiększenie zamówień w sklepie internetowym.

Właścicielka sklepu internetowego zleciła stworzenie reklamy na Facebooku. Jej głównym celem było, zwiększenie liczby zamówień, na oferowane produkty. Pierwsze działania, jakie zostały wykonane to audyt strony internetowej. Wykazał on błędnie zainstalowany pixel FB. Uniemożliwiło to stworzenie prawidłowej działającej kampanii reklamowej. Podjęte zostały działania naprawcze. Kampania została stworzona, gdzie celem była konwersja — sprzedaż. Z uwagi na specyficzny skrypt sklepu internetowego została stworzona konwersja niestandardowa. Zdarzenie to zostało wykorzystanie do reklamy.

Reklama stworzona w ramach oferowanej usługi obejmuje:

  • stworzenie jednego zestawu z maksymalnie trzema reklamami,
  • opracowanie dotyczące twojej oferty i kondycji firmowej strony www. Ewentualne wytyczne do ich poprawy,
  • pomoc we wdrożeniu i/lub konfiguracji narzędzi analitycznych — pixel Facebook.

Podsumowanie kampanii

Reklama została stworzona na cel konwersje – #sprzedażdostawa (konwersja niestandardowa). Utworzona reklama poskutkowała kilkukrotnym wzrostem liczby zamówień. Nie można odnieść się do wcześniejszego okresu. Wcześniejsze kampanie były tworzone przez właścicielkę sklepu. Wyniki FB Ads nie były zadowalające.

Z uwagi na błędnie działający Pixel FB, utworzenie kampanii remarketingowej w pierwszej kolejności nie było możliwe.

Okres trwania kampanii Facebook ADS – 01.05 – 30.05.2020

  • Budżet dzienny: 15,00 zł
  • Cel: konwersja — sprzedaż.
  • Zdobycie określonej liczby zamówień (minimum logistyczne), w określonym czasie.

Reklama została stworzona, tak by docierać do nowych potencjalnych klientów. Celem kampanii było dotarcie do nowych osób. Które mogłyby być zainteresowane usługami i produktami oferowanymi przez sklep. Utrudnieniem był z góry określony czas trwania kampanii oraz minimalna liczba zamówień. Co udało się zrealizować.

  • Średnia kwota zamówienia – 50,00 zł ( minimalna kwota logistyczna zamówienia ).
  • Średni koszt pozyskania zamówienia – 5,06 zł

Kampania remarketingowa

Kampania remarketingowa po zapełnieniu danymi przez Pixel FB również została uruchomiona.

Okres trwania kampanii Facebook ADS – 01.05 – 30.05.2020

  • Budżet dzienny: 10,00 zł
  • Cel: konwersja — sprzedaż.
  • Zdobycie określonej liczby zamówień (minimum logistyczne), w określonym czasie.

Kreacja reklamowa została stworzona tak, by poinformować klientów o możliwości składania zamówień na dostawę produktów oferowanych przez sklep internetowych. W tym wypadku również cel reklamy został zrealizowany. Minimalna liczba zamówień została osiągnięta.

  • Średnia kwota zamówienia – 50,00 zł (minimalna kwota logistyczna zamówienia).
  • Średni koszt pozyskania zamówienia – 2,61 zł

Korzyścią tworzenia kampanii remarketingowej są jej niższe koszty. Zarówno budżetu dziennego, jak i prawie o 50% niższej kwoty za pozyskanie zamówienia.

Wnioski z kampanii reklamowej

Reklamy stworzone w ramach oferowanych usług okazały się skuteczne. Cel został zrealizowany w 100%. Oferowana usługa oraz produkt został sprzedany w określonym czasie, oraz ilości. Stworzona reklama jako usługa jest nadal kontynuowana.

Opisywana reklama miała za cel sprzedaż. Z góry określonej ilości zamówień w określonym czasie. Co udało się osiągnąć. Reklama była dość trudna. Głównym celem klientki było, osiągniecie minimum logistycznego na dane miasto. Dzięki temu dostawa mogła być zrealizowana. Dzięki reklamie została wygenerowana sprzedaż. Również pozyskane zostały polubienia profilu na Facebooku. Sklep zyskał pozytywne opinie.

Branża: Sklep internetowy — gastronomia

Cel kampanii — sprzedaż, zwiększenie zamówień w sklepie internetowym.

Kampania była przeze mnie prowadzona od 1 czerwca 2020 w cyklach comiesięcznych. Każdorazowo była optymalizowana. Poniżej przedstawiam wyniki pierwszej kampanii jaką wykonałam. Reklama na Facebooku trwała od 1 do 31 czerwca 2020.

Po wykonanej optymalizacji w październiku reklama na Facebooku dla tego klienta przez okres od 1 do 12 października 2020 wygenerowała sprzedaż o wartości 24 415,60 zł przy wykorzystanym budżecie 1811,01 zł. Poniżej przedstawiam wyniki kampanii za wspomniany okres.

Branża: Sklep internetowy — dietetyka

Cel kampanii — sprzedaż, zwiększenie zamówień w sklepie internetowym.

Kampania reklamy na Facebooku dla dietetyka klinicznego była prowadzona od 1 do 31 sierpnia 2020. Klienta nie dysponowała dużym budżetem reklamowym. Zostało jej zaproponowanie rozwiązanie optymalizacji. Efektem działań jest zwiększenie sprzedaży gdzie w kwocie budżetu 387,40 zł udało się wygenerować 38 konwersji o łącznej wartości 3917,93 zł. Gdzie średni zwrot ROAS wyniósł 10,11.

Branża: Architekt wnętrz

Cel kampanii — pozyskanie kontaktów

Kampania była i jest obecnie prowadzona. Celem kampanii jest pozyskanie leadów dla projektanta wnętrz. W okresie od 1 do 31 sierpnia 2020 udało się pozyskać 109 leadów od osób zainteresowanych nawiązaniem współpracy. Koszt pozyskania kontaktu wyniósł średnio 7,01zł.

Jeśli jesteś zainteresowany współpracą, zapraszam do zapoznania się z moją ofertą. W razie pytań zapraszam do kontaktu pod numerem telefonu 665-015-650 lub mailowego kontakt@mmarketing.com.pl