Poniżej prezentuje krótkie case study z reklamy przez Facebook ADS. Kampanie została zaplanowana i stworzona dla sklepu internetowego z branży spożywczej. Zrealizowana na podstawie oferowanych przez mnie usług reklamowych.

Branża: Sklep internetowy, branża spożywcza.

Cel kampanii — sprzedaż, zwiększenie zamówień w sklepie internetowym.

Właścicielka sklepu internetowego zleciła stworzenie reklamy na Facebooku. Jej głównym celem było, zwiększenie liczby zamówień, na oferowane produkty. Pierwsze działania, jakie zostały wykonane to audyt strony internetowej. Wykazał on błędnie zainstalowany pixel FB. Uniemożliwiło to stworzenie prawidłowej działającej kampanii reklamowej. Podjęte zostały działania naprawcze. Kampania została stworzona, gdzie celem była konwersja — sprzedaż. Z uwagi na specyficzny skrypt sklepu internetowego została stworzona konwersja niestandardowa. Zdarzenie to zostało wykorzystanie do reklamy.

Reklama stworzona w ramach oferowanej usługi obejmuje:

  • stworzenie jednego zestawu z maksymalnie trzema reklamami,
  • opracowanie dotyczące twojej oferty i kondycji firmowej strony www. Ewentualne wytyczne do ich poprawy,
  • pomoc we wdrożeniu i/lub konfiguracji narzędzi analitycznych — pixel Facebook.

Podsumowanie kampanii

Reklama została stworzona na cel konwersje – #sprzedażdostawa (konwersja niestandardowa). Utworzona reklama poskutkowała kilkukrotnym wzrostem liczby zamówień. Nie można odnieść się do wcześniejszego okresu. Wcześniejsze kampanie były tworzone przez właścicielkę sklepu. Wyniki FB Ads nie były zadowalające.

Z uwagi na błędnie działający Pixel FB, utworzenie kampanii remarketingowej w pierwszej kolejności nie było możliwe.

Okres trwania kampanii Facebook ADS – 01.05 – 30.05.2020

  • Budżet dzienny: 15,00 zł
  • Cel: konwersja — sprzedaż.
  • Zdobycie określonej liczby zamówień (minimum logistyczne), w określonym czasie.

Reklama została stworzona, tak by docierać do nowych potencjalnych klientów. Celem kampanii było dotarcie do nowych osób. Które mogłyby być zainteresowane usługami i produktami oferowanymi przez sklep. Utrudnieniem był z góry określony czas trwania kampanii oraz minimalna liczba zamówień. Co udało się zrealizować.

  • Średnia kwota zamówienia – 50,00 zł ( minimalna kwota logistyczna zamówienia ).
  • Średni koszt pozyskania zamówienia – 5,06 zł

Kampania remarketingowa

Kampania remarketingowa po zapełnieniu danymi przez Pixel FB również została uruchomiona.

Okres trwania kampanii Facebook ADS – 01.05 – 30.05.2020

  • Budżet dzienny: 10,00 zł
  • Cel: konwersja — sprzedaż.
  • Zdobycie określonej liczby zamówień (minimum logistyczne), w określonym czasie.

Kreacja reklamowa została stworzona tak, by poinformować klientów o możliwości składania zamówień na dostawę produktów oferowanych przez sklep internetowych. W tym wypadku również cel reklamy został zrealizowany. Minimalna liczba zamówień została osiągnięta.

  • Średnia kwota zamówienia – 50,00 zł (minimalna kwota logistyczna zamówienia).
  • Średni koszt pozyskania zamówienia – 2,61 zł

Korzyścią tworzenia kampanii remarketingowej są jej niższe koszty. Zarówno budżetu dziennego, jak i prawie o 50% niższej kwoty za pozyskanie zamówienia.

Wnioski z kampanii reklamowej

Reklamy stworzone w ramach oferowanych usług okazały się skuteczne. Cel został zrealizowany w 100%. Oferowana usługa oraz produkt został sprzedany w określonym czasie, oraz ilości. Stworzona reklama jako usługa jest nadal kontynuowana.

Opisywana reklama miała za cel sprzedaż. Z góry określonej ilości zamówień w określonym czasie. Co udało się osiągnąć. Reklama była dość trudna. Głównym celem klientki było, osiągniecie minimum logistycznego na dane miasto. Dzięki temu dostawa mogła być zrealizowana. Dzięki reklamie została wygenerowana sprzedaż. Również pozyskane zostały polubienia profilu na Facebooku. Sklep zyskał pozytywne opinie.

Leave a Reply

Your email address will not be published.