Co to jest marketing szeptany?

Według definicji marketing szeptany to forma promocji, której celem jest dotarcie do wybranego użytkownika internetu z informacją o interesującym go produkcie lub usłudze. Tego rodzaju działania promocyjne prowadzone są w imieniu marki lub przez zwykłych użytkowników forów albo grup dyskusyjnych w Social Media. Priorytetem kampanii marketingu szeptanego powinna być spontaniczność i naturalność przekazu. To znaczy, że nakierowaniem na produkt lub usługę powinien zajmować się w odpowiedni sposób wiarygodny członek danej społeczności.

Kto powinien zdecydować się na uruchomienie kampanii marketingu szeptanego?

Marketing szeptany w pierwszej kolejności zalecam wszystkim tym, których oferta może sprzedać się „od ręki”. Na buzz marketing powinni więc zdecydować się np. sprzedawcy artykułów dla dzieci, diet online lub odzieży. Zainteresowani tą formą marketingu powinni być też właściciele warsztatów samochodowych, punktów gastronomicznych albo obiektów noclegowych sporo przed sezonem. Oferta na którą jest aktualnie popyt „sprzedaje się” na forach i portalach społecznościowych najlepiej.

Właściciele firm z ofertą, której zakup wymaga dłuższego zastanowienia się przez klienta również mogą korzystać z marketingu szeptanego. Zysk dla nich z tej formy promocji pojawia się dopiero wtedy, gdy użytkownik trafi na wpis nawiązujący do oferowanych produktów lub usług i zdecyduje się na weryfikację oferty oraz późniejszy zakup.

marketing szeptany

Korzyści płynące z kampanii Buzz marketingu.

W zależności od celów biznesowych firmy zlecającej kampanię buzz marketingową zyska ona od razu lub z opóźnieniem:

  1. wyższą sprzedaż;
  2. linki pozycjonujące lub neutralne do swojej strony lub sklepu internetowego;
  3. szybkie odpowiedzi na nieprawdziwe informacje na temat firmy;
  4. lepszą rozpoznawalność i dodatkowe opinie.

Marketing szeptany z Mamą Marketing. Moja oferta i cennik.

Przed rozpoczęciem kampanii marketingu szeptanego dopytuję o Państwa cele i sprawdzam możliwości. Następnie otrzymują Państwo ode mnie informacje o wycenie oraz czasie realizacji zlecenia. W zależności od założonego celu, kampania prowadzona jest tylko na forach lub również na portalach społecznościowych, blogach i za pośrednictwem publikacji sponsorowanych. Usługę zazwyczaj rozliczam za każdy rekord. Cena usługi wynosi od 8 zł brutto/post.

Do przeprowadzenia kampanii marketingu szeptanego często wykorzystuję zewnętrzny monitoring internetu. Doskonale znam pojęcie real-time marketingu. Dzięki real-time marketingowi generuję najwięcej przekierowań. Tworzę merytoryczne wpisy na witrynach tematycznych lub w odpowiednich tematach. To znaczy, że np. na temat artykułów dla dzieci piszę początkowo na forach dla rodziców i dzieci albo kobiecych, a następnie w odpowiednich tematach na forach miejskich. Sprawdzam parametry SEO domen jeżeli muszę pozyskać linki. Weryfikuję ruch na witrynach, by upewnić się, że na pozostawiane tam wpisy trafią użytkownicy internetu.

Gwarantuję wysoką jakość usługi! Nie produkuję spamu. Nie podejmuję się realizacji zleceń ilościowych. Zawsze w terminie wywiązuję się z powierzonych zadań. Moje wpisy są objęte gwarancją. Oferowaną przeze mnie usługę marketingu szeptanego doceniają wymagający właściciele firm i specjaliści odpowiedzialni za marketing w agencjach reklamowych. Przykładowe wpisy mojego autorstwa mogą Państwo zobaczyć tutaj. Zachęcam do przesyłania zapytań o marketing szeptany za pośrednictwem dostępnego na stronie formularza kontaktowego lub kontaktu telefonicznego w sprawie promocji: 607-308-754.

Ciekawostka: Marketing szeptany – jeden typ promocji – różne nazewnictwo.

Mimo, że najczęściej spotykaną nazwą usługi jest marketing szeptany to w branży ten sam typ promocji jest opisywany również jako marketing szemrany, marketing rekomendacji, Buzz marketing albo WoMM marketing.