Marketing szeptany z Mamą Marketing:

  • Szczegółowa analiza oferty Twojej firmy.
  • Indywidualnie przygotowana strategia.
  • Kampania trwająca minimum 3 miesiące.
  • Stały monitoring internetu.
  • Budżet od 1000 zł netto miesięcznie.
  • Szybkie reakcje/inspirowanie dyskusji.
  • Etyczne działania.
  • Dedykowany specjalista/zespół.
  • Raport co 30 dni lub na życzenie.
  • Możliwość wstrzymania/zakończenia współpracy bez konsekwencji.
  • Oferta także dla link builderów.

Napisz w sprawie wiążącej oferty lub zadzwoń – +48607308754. Zaraz pod formularzem kontaktowym znajdziesz wiele istotnych informacji na temat marketingu szeptanego. Zachęcam Cię dodatkowo do lektury tej treści.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie i przechowywanie moich danych osobowych przez firmę Grupa MMarketing (NIP: 879-241-35-77) z siedzibą w Chełmży (87-140) przy ul. 3 Maja 8a zawartych w formularzu kontaktowym zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 922 z późn. zm.) w celu realizacji przesłanego za jego pośrednictwem zgłoszenia. Zapoznałem/zapoznałam się z obowiązującą Polityką Prywatności. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem moich danych osobowych przez firmę Grupa MMarketing.

Chcąc zrozumieć, czym jest i jak działa marketing szeptany, musisz wiedzieć, że ta forma reklamy ma naprzemiennie stosowane nazewnictwo. W artykułach internetowych i różnych ofertach agencji reklamowych marketing szeptany to też marketing szemrany, rekomendacji, dyskusji, buzz marketing albo WoMM. W branżowym języku jest to szeptanka lub szemranka. W języku angielskim marketing szeptany to word of mouth marketing lub whisper marketing.

Jakiejkolwiek by nazwy nie przyjąć, marketing szeptany należy do coraz powszechniejszych metod promocji oferty firmy w internecie. Stosowanie odpowiednich mechanizmów pozwala na skuteczne promowanie działalności. Zwrócenie uwagi na buzz marketing w roli nośnika informacji reklamowej zalecam każdemu, kto zamierza wykorzystać nowoczesny marketing internetowy do realizacji założonych celów biznesowych.

Definicja marketingu szeptanego

Według definicji marketing szeptany to forma promocji, której celem jest dotarcie do wybranego użytkownika internetu z informacją o interesującym go produkcie lub usłudze. Tego rodzaju działania promocyjne zwykle prowadzone są w imieniu marki jako element szerszej strategii marketingu treści. Realizacją zadań w zakresie marketingu szeptanego zajmują się też użytkownicy forum, grupy dyskusyjnej lub Facebooka albo innego portalu społecznościowego. Priorytetem kampanii marketingu szeptanego powinna być spontaniczność i naturalność przekazu. Nakierowaniem na produkt lub usługę powinien zajmować się w odpowiedni sposób wiarygodny członek danej społeczności.

Marketing szeptany a prawo

Zapewne przeszło Ci przez myśl to, czy marketing szeptany jest legalny? Odpowiadam. Buzz marketing nie jest ani nielegalny, ani legalny. Jako przedsiębiorca musisz jednak wiedzieć, że realizacja nieetycznej kampanii marketingu szeptanego może zostać poddana ocenie m.in. w odniesieniu do ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym i ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów.

Przed zleceniem marketingu szeptanego upewnij się, że założenia proponowanej Ci kampanii są zgodne z obowiązującymi normami. Do wykonania zadania zatrudniaj doświadczonych specjalistów. Wszystkie działania dokonywane w ramach marketingu szeptanego muszą być przeprowadzane w etyczny sposób. Taka forma promowania własnej działalności nie może opierać się na przekazywaniu nieprawdziwych informacji, szkalowaniu konkurencji, czy wprowadzaniu potencjalnych konsumentów w błąd. Wszystkie opinie na temat marki, usługi czy produktu powinny być poprzedzone faktycznymi zdarzeniami.

Prócz możliwych konsekwencji prawnych za nieetyczne kampanie marketingu szeptanego musisz być świadom tego, że pisanie przez osobę wykonującą zlecenie o jakiejkolwiek firmie w samych superlatywach wzbudza natychmiastowe podejrzenia u internautów. Kończy się to nie tylko zignorowaniem zamieszczonej treści oraz niepowodzeniem działań marketingowych, ale często również usunięciem posta lub banem dla użytkownika. Pamiętaj, że umieszczanie w internecie stronniczych recenzji i płatnych wpisów sponsorowanych nie ma nic wspólnego z marketingiem szeptanym.

marketing szeptany

Ważne zasady prowadzenia kampanii WoMM-owych

Wiesz już, co oznacza marketing szeptany oraz jakie są jego wady i zalety. Buzz marketing cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony właścicieli firm i specjalistów od marketingu internetowego. Sieć zapewnia nieograniczony dostęp do narzędzi, dzięki którym budować można społeczności i przekazywać w ich ramach pożądane informacje.

Marketing dyskusji prowadzić można m.in. na forach dyskusyjnych, blogach czy portalach społecznościowych. Wszystkie działania powinny być jednak szczegółowo moderowane, aby możliwe było świadome wywołanie dyskusji na zadany temat. Informacje dotyczące marki, produktu czy usługi muszą być wplecione w treść w sposób naturalny i pozbawiony nachalności. Nie zawsze konieczne jest zakładanie osobnych wątków. Kluczem do sukcesu jest umiejętne i świadome nakierowanie dyskusji na odpowiedni temat, dlatego często lepszym rozwiązaniem okazuje się dołączenie do już rozpoczętej rozmowy.

Korzyści mogące wynikać z uruchomienia kampanii buzz marketingowej

Buzz marketing jest bardzo skutecznym sposobem na wykreowanie pozytywnego wizerunku marki. Pozwala na szybkie dotarcie do szerokiego grona odbiorców, którzy cenią sobie trudną do podważenia wiarygodność firmy. Długofalowe działania promocyjne przyczyniają się do zwiększenia ruchu na stronie internetowej, co bezpośrednio przekłada się na finansowe zyski.

Marketing dyskusji wymaga stosunkowo niedużych nakładów pracy, a większość działań prowadzonych jest w oparciu o fora, blogi i serwisy społecznościowe. Taka forma reklamy pozwala na promowanie praktycznie dowolnych usług, produktów czy wydarzeń. Zamieszczane treści trafiają do osób związanych z konkretną tematyką lub branżą, dzięki czemu prawdopodobieństwa zaintrygowania ich ofertą polecanej firmy jest znacznie wyższe.

Wady kampanii WoMM-owych

WoMM może nie być skuteczną formą promocji, jeżeli zostanie niewłaściwie zaplanowany i zrealizowany. Jego podstawowe ograniczenia wynikają najczęściej z braku dostępu do odpowiednich narzędzi lub kompetencji osób, które podejmują się zamieszczania treści reklamowych w sieci. Przy zbyt niskich stawkach nierzadko tworzone wiadomości są zbyt nachalne i nieudolnie zredagowane, przez co pozostali użytkownicy natychmiastowo rozpoznają je jako spam oraz próbę zdobycia uwagi potencjalnych konsumentów najniższym kosztem.

Winni są czasem również nieuczciwi przedsiębiorcy, którzy stosują nieetyczne chwyty i starają się przedstawić konkurencję w niekorzystnym świetle. Aby uniknąć takich problemów, warto zlecić prowadzenie kampanii marketingu szeptanego specjalistom. W ten sposób zyskać można pewność, że nakierowaniem uwagi potencjalnych klientów na produkt lub usługę zajmie się wiarygodny członek danej społeczności.

Jak i kiedy zacząć dobry marketing szeptany?

Dobry marketing szeptany warto rozpocząć od chłodnej analizy potrzeb, określenia celu i zdobycia wiedzy na temat tej formy promocji. Działania realizowane będą w inny sposób, jeżeli celem jest tylko pozyskanie linków, o co proszą np. specjaliści od link buildingu. Inaczej będzie prowadzona kampania w sytuacji, gdy analizowane są dane z monitoringu internetu po to, by pomóc szukającym informacji o ofercie użytkownikom internetu. Zalecam Ci przedyskutowanie założeń ewentualnej kampanii z realizującym tego typu zadania przedstawicielem agencji albo specjalistom. Pamiętaj, że pośpiech nie jest wskazany.

W przypadku prowadzenia sezonowego biznesu usługowego (obiekty noclegowe, punkty gastronomiczne, wulkanizatorzy itp.) lub sprzedaży, która wzrasta np. przed Bożym Narodzeniem, wakacjami, sylwestrem (wszelkie prezenty, odzież i obuwie itp.) kampania WoMM-owa powinna funkcjonować minimum trzy miesiące przed oficjalnym startem. Marki i firmy usługowe z tej formy promocji powinny korzystać przez większość roku. Szczególnie w konkurencyjnych branżach ciągły monitoring internetu oraz umiejętne korzystanie z marketingu szeptanego przynosi wymierne korzyści.

Przykłady marketingu szeptanego

Na mojej stronie znajdziesz przykłady marketingu szeptanego. Ich analiza przybliży Ci tylko styl często różnicowanej pisowni. Przed zleceniem kampanii możesz poprosić o przygotowanie przykładowych treści i sugestię, gdzie mogłyby zostać opublikowane.