Marketing Szeptany / Buzz Marketing

Marketing szeptany (inaczej rekomendacji, buzz, WoMM) to przeprowadzane w różnych wariantach kampanie promocyjne. Celem kampanii marketingu szeptanego jest dotarcie z informacją reklamową do odbiorcy za pośrednictwem „spontanicznego” wpisu i zwrócenie uwagi na promowany produkt lub usługę. Usługa realizowana jest na forach internetowych, blogach, portalach społecznościowych oraz pośrednio poprzez publikacje w postaci artykułów sponsorowanych.

To najprostsza definicja i odpowiedź na pytanie: Co to jest marketing szeptany? W tym miejscu warto bym wyjaśniła jeszcze, dlaczego i do czego warto wykorzystać marketing rekomendacji. Celem promocji jest najczęściej prezentacja oferty firmy. Alternatywnie chodzi o monitoring i reakcję na to, co piszą o jakości oferowanych produktów lub obsługi klienci firmy.

Wartość dodana „szeptanki” to pozyskane do profilu linków promowanej strony odnośniki odsyłające, które zamieszczam w treści tworzonych postów. Linki prowadzące do promowanej oferty poprawiają pozycję strony lub sklepu internetowego w wyszukiwarce. Ich zbyt częste i nadmierne zamieszanie nie jest jednak wskazane i może zostać odebrane jako SPAM, którego nie tworzę. O ryzyku związanym z przesadnym zamieszczaniem linków zawsze rozmawiam z zainteresowanymi marketingiem szeptanym klientami.

Jeśli dotrwali Państwo do tego akapitu to obiecuję, że to wszystko na temat teorii i sensu wykorzystywania tej formy promocji. Na ich temat więcej piszę na moim blogu, a niżej opisana została moja oferta oraz cena marketingu szeptanego.

Monitorowanie i reakcja, czyli WoMM z monitoringiem sieci.

Każdy właściciel restauracji, klubu fitness lub punktu handlowego powinien znać i kontrolować opinie publikowane w Internecie na temat swojej firmy. Właścicielom dowolnego przedsiębiorstwa proponuję monitorowanie forów i mediów społecznościowych. To usługa w ramach której przy pomocy odpowiedniego programu szukam negatywnych lub pozytywnych komentarzy i szybko reaguję na każdą znalezioną informację. Właściciele lokalnych firm mogą skorzystać z dodatkowej opcji i zlecić wyszukiwanie zapytań o ich ofertę lub usługi.

W niedługo po tym, gdy były gość poleci pysznego pstrąga, którego zjadł w prowadzonej przez Państwa restauracji podziękuję w imieniu firmy za dobrą opinię i zaproszę go na kolejny obiad. To szczególnie istotne. Zauważeni klienci chętniej ponownie korzystają z oferty firmy. Alternatywnie, jeśli w sieci pojawi się negatywna opinia na ten sam temat poinformuję Państwa o tym i wspólnie w krótkim czasie zadbamy o dobre imię firmy.

Jeśli zdecydują się Państwo na dodatkową opcję wyszukiwania wzmianek bliskich Państwa ofercie to w przypadku, gdy internauta wpisze na forum lub portalu społecznościowym np. pytanie: Gdzie w Krakowie zjeść dobry obiad? ja zaproszę go do Waszej restauracji.

WoMM z monitoringiem forów i portali społecznościowych oferuję od 300 zł netto/miesięcznie. W cenie wyszukuję wzmianki pojawiające się pod maksymalnie pięcioma słowami kluczowymi, które wybieramy wspólnie. Do sprawnego odpowiadania na portalach społecznościowych w imieniu Państwa firmy muszę uzyskać dostęp do firmowych profili społecznościowych lub je stworzyć (to usługa dodatkowo płatna). Na zakończenie każdego miesiąca otrzymują Państwo raport w postaci screenów lub listy linków prowadzących do wątków, które wyszukałam i dyskusji, do których dołączyłam. Usługa jest odnawiana co miesiąc za Państwa zgodą, płatna z góry i może zostać zakończona w dowolnym momencie.

Nienachalna sugestia, czyli Buzz Marketing na temat oferty firmy.

Promocja produktów lub usług oferowanych przez firmę w Internecie z wykorzystaniem buzz marketingu to jedna z bardziej efektywnych możliwości reklamy. Do wykonania tej opcji usługi również wykorzystuję program do monitorowania Internetu. Przed przystąpieniem do realizacji zlecenia omawiam z Państwem szczegóły i weryfikuję możliwości.

Zazwyczaj tworzę od 10 do 100 merytorycznych i rozbudowanych wpisów także z linkiem w ustalonym czasie dla jednej witryny. Piszę głównie na forach. Wpisy mogę dodawać również na portalach społecznościowych i blogach. Koszt utworzenia postu rozpoczyna się od 4,5 zł netto. Możliwość realizacji zlecenia oraz wycena jest ustalana indywidualnie. Bez względu na cel promocji tworzone przeze mnie wpisy zamieszczam na zbliżonych tematycznie witrynach (np. o restauracji piszę wpierw na portalach gastronomicznych i turystycznych). Jeśli nie jest to możliwe dopiero później dodaję posty w odpowiednich wątkach na stronach, które zawierają dyskusje dotyczące różnych tematów (np. fora miejskie). Tam też są klienci!

Mój MARKETING SZEPTANY wyróżnia jakość! Nie oferuję postów o restauracji w temacie dotyczącym lodówek za 50 groszy. Za każdym razem tworzę nowy, nawiązujący do dyskusji i uwzględniający wszystkie ustalenia post. Moja praca jest objęta gwarancją. Do 30 dni od przesłania raportu bezpłatnie nadrabiam wszystkie wpisy, które zostaną zablokowane lub usunięte. Alternatywnie ich wartość odejmowana jest od kolejnego rozliczenia.

Proszę pamiętać, że nie trudnię się produkcją spamu. Każdemu, kto szuka słabej jakości w niskiej cenie nie pomogę. Wszystkim, dla których liczy się wysoka jakość i przemyślane działania proponuję rzetelnie przeprowadzane kampanie i raport zawsze na czas. Zachęcam do rozmowy na temat marketingu szeptanego lub przesłania pytań. Telefon kontaktowy: 607-308-754. Niżej dostępny jest formularz.

Zapytaj o usługę

Zobacz przykładowe realizacje

Szybki kontakt

W przypadku jakichkolwiek zapytań zapraszam do kontaktu pod numerem 607-308-754 lub za pośrednictwem dostępnego na stronie formularza kontaktowego.

Rozliczenia

Jako freelancer swoje usługi rozliczam w oparciu o umowy cywilno-prawne. Wystawiam również FV w ramach Grupy MMarketing.