Kiedyś bardzo często, obecne rzadziej. Mimo to w wielu grupach związanych z Social Media pojawia się pytanie o aktualne wymiary grafik na Facebooku. Dlatego przygotowałam listę. Ułatwi Wam ona tworzenie grafik na FB. Należy pamiętać, że niedopasowany rozmiar grafiki, może być główną przyczyną jego jakości. Szczególnie jeśli grafika ma być grafiką reklamową.

Podstawowe grafiki na Facebooku — wymiary

  • Zdjęcie profilowe na Facebooku.

Dawniej portal rekomendował wymiany 168 × 168 px. Specjalistów rekomendują, by była to grafika o rozmiarze 320 × 320 px. Z czym się zgadam. Ja tworząc tak zwane zdjęcie profilowe, wykorzystuję rozmiar 500 × 500 px i format .png. Dzięki temu mam możliwość skorzystania z dopasowania ręcznego wielkości.

  • Zdjęcia w tle (cover Photo) na Facebooku.

Facebook rekomenduje, by rozmiar zdjęcia w tle wynosił 820 × 312 px. Ja jednak posiłkuje się rozmiarem 1025 × 390 px. Ważne jest również to, by grafika nie przekraczała 100 KB. Od jej ciężkości zależy szybkość ładowania. Szczególnie na urządzeniach mobilnych.

  • Zdjęcie/ grafika na fan page:

Zdjęcia grafik na posty mogą być różne. Jednak podstawowym rozmiarem jest rozmiar 800 × 800 px i taki rozmiar rekomenduje. Rekomendowany rozmiar grafiki posta przez Facebooka to 1200 × 900 px.

Wymiary grafiki Facebook Ads

Reklama na Facebooku może mieć kilka celów — ruch, konwerska, polubienia. Jednak w tym wypadku to grafika jest najważniejsza. Jej zła jakość może przełożyć się na mniejszą skuteczność. Dlatego bardzo ważne jest, by dopasować grafikę rozmiarem właśnie.

Tak samo, jak w przypadku innych grafik, tu również Facebook rekomenduje nam rozmiary. Portal poleca by, grafika reklamowa miała – 1200 × 630 px Zalecany jest też kwadrat 1080 × 1080 px. Wszystko jednak zależy od tego, jaki format reklamy wybierzemy.

Obecnie bardzo popularnym formatem reklamy jest karuzela. Jednak tu również warto zadbać o odpowiedni rozmiar zdjęć. Ja używam rozmiaru 1080 × 1080 px. I taki polecam.

Bardzo ważne!

Tworząc grafikę do reklamy Facebook, należy pamiętać nie tylko o jej rozmiarze. Zaleca się, by unikać zamieszczania na niej treści. Reklama na Facebooku daje również nam możliwość wyświetlania w kilku miejscach. Tu również warto pamiętać o tym, by dopasować rozmiar. Źle dopasowana grafika może być mniej atrakcyjna. Przez co może mieć kluczowy wpływ na efektywność kampanii reklamowej.

Podane wymiary grafik na Facebooku na 2020 roku są aktualne. 

Ocena: post