665 015 610

Z reklamą na Facebooku pracuje od 2015 roku. Swoje już widziałam i swoje już przetestowałam. Jednak nadal trafiają do mnie klienci, którzy twierdzą, że ich kampanie z wykorzystaniem Facebook ADS nie sprzedają. I kiedy zaglądam w ich konta reklamowe, okazuje się, że mówią prawdę. Jednak na pierwszy rzut oka stwierdzam, że są tam błędy. Głównym jest błędy wybór celu reklamowego. Kolejnym problemem to wolno ładująca się strona internetowa. W takim duecie reklama Facebook nie zadziała. I dopóki nie poświęcimy chwili czasu na zmiany, to niestety budżet zostanie „przepalony”. A nam pozostanie niesmak w postaci zniechęcenia do takich działań. Czas zatem zabrać się do pracy!

Facebook ADS — czy naprawdę sprzedaje?

Tak, jednak nie ma złotego środka na to by reklama na Facebooku działa. Facebook ADS to system, który jest wyposażony w wiele możliwości. Same możliwości i kombinacji zainteresowań są ogromne. Celów reklamowych na Facebooku jest kilkanaście. Dodatkowo dzielą się one na mniejsze cele. Przed rozpoczęciem kampanii należy zastanowić się, czego my tak naprawdę oczekujemy od reklamy na Facebooku. Po co ją tworzymy i dla kogo. Obecnie pracuje na wielu kontach reklamowych klientów. I przygotowując audyt kampanii, w 99% zauważam błędny cel kampanii. Głównie kampanie są tworzone z wykorzystaniem ruchu na stronę www. I na ruchu się kończą.

Reklama na Facebooku — cel ruch

Tworząc kampanie reklamową na Facebooku, ten cele jest wykorzystywany w 99%. Głównie dlatego, że wyniki są dobre, a koszt kliknięcia link jest tani. W reklamach na Facebooku za kliknięcie linku można zapłacić nawet 0,001 zł. Czyli bardzo mało. Wydaje się, że taka kampania będzie dobra. Niestety nie! Dlaczego?

Facebook wyświetlając naszą reklamę, musi mieć jasno sprecyzowany jej cel. To pierwszy krok, o jakim go informujemy. I wybierając ruch — informujemy go, że chcemy mieć ruch na stronie! On ten cel spełni. Jednak w ten sposób dociera do osób, które klikają w reklamy często i dużo. Jednak nie koniecznie są to osoby, które po kliknięciu linku, poczekają na jej całkowite załadowanie. Czy na takich osobach Ci zależy? Obawiam się, że nie. Mnie też. W tym wypadku DUŻO — NIE ZNACZY DOBRZE!

Jednak, czy z celu ruch należy całkowicie zrezygnować? Nie, jednak warto taką kampanię zoptymalizować. Najlepiej pod wyświetlenie strony docelowej w dalszych etapach ustawiania kampanii.

Dlaczego?

Ponieważ, taka optymalizacja pokieruje Facebooka do tego, że ma docierać do osób, które klikną naszą reklamę. Jednak nie poczekają one na załadowanie strony www. A dzięki temu mamy większą szansę na to, by zobaczyły naszą ofertę. A jeśli ta będzie ciekawa, to osoba na pewno się nią zainteresuje.

Mam reklamę na FB z celem ruch — co dalej?

Generujesz już ruch na swoją stronę sklepu internetowego. To dobrze, jednak największa praca przed tobą. Czas na jego analizę. Uruchom panele analityczne i sprawdź, ile czasu użytkownicy spędzają na Twojej stronie. Jeśli jest to kilka sekund, to powinno dać Ci to do myślenia.

Co może być tego powodem?

  • źle dobrana grupa docelowa;
  • długo ładująca się strona www;
  • nie ciekawie zaprezentowana oferta;

Nie zwlekaj, wprowadź odpowiednie zmiany, testuj i obserwuj. Reklama na Facebooku, czy reklama Google ADS nie działa sama. Trzeba poświęcić jej dużo czasu i analizować wyniki. I w wielu przypadkach reklama nie jest winna, a sklep, który generuje problemy.

Reklama na fb — która sprzedaje?

Facebook ADS daje nam wiele możliwości. Jednak samo uruchomienie jej nie da nam sprzedaży. By kampania miała szanse na sprzedaż i dowożenie wyników, należy wykonać kilka czynności:

  • zadbać o szybkość i poprawne działanie witryny sklepu internetowego
  • zainstalować Pixel Facebooka i zdefiniować zdarzenia
  • wybrać poprawny cel kampanii i zbudować lejek sprzedażowy

Jeśli technicznie spełniamy wszystkie wymogi, reklama Facebook ADS może zostać uruchomiona. Warto określić odpowiednie zainteresowania. Jednak z doświadczenia wiem, że warto testować. Wykonuje wiele kampanii dla sklepów internetowych. I bardzo często wybieranie całkowicie innych zainteresowań niż branża, sprawdza się idealnie. Głównie dlatego, że mamy szanse na ominięcie działań konkurencji. I dotarcie z naszą ofertą do całkiem nowych osób. Kolejna sprawa to prezentacja produktu. Zadbaj o ciekawe zdjęcia i ciekawą kreację. Skorzystaj z Facebook ADS Library, podejrzyj konkurencje. Nie ma w tym nic złego, poszukaj inspiracji. Facebook ADS manager daje dużo opcji kreacji reklamowej. Wykorzystaj je i przetestuj co u Ciebie zadziała.

Co to jest Facebook ADS Library, dowiesz się tutaj.

Reklama na Facebooku — przykłady wyników moich kampanii.

Reklama na Facebooku jest skuteczna, jednak nie wystarczy jej uruchomić i już. Ona wymaga pracy nad jej optymalizacja. Jednak należy zadbać również o nasz sklep. Technicznie i wizerunkowo musi być idealny. Inaczej, żadna kampania zarówno na Facebooku, jak i w Google nie zadziała. Poniżej możesz zobaczyć kilka wyników z moich ostatnich kampanii.

Ocena: post