Obserwowanie konkurencji i jej reklam na Facebooku jest bardzo istotne. Wielokrotnie na pewno o tym słyszałeś. Zastanawiałeś się pewnie nie raz, na jakich kanałach konkurencja się reklamuje, prawda? Jakie kreacje reklamowe tworzy i do jakiej grupy docelowej je kieruje. Sama byłam i jestem tego ciekawa. Obecnie jednak jest wiele narzędzi dotyczących analizowania reklam konkurencji.

Dlaczego warto analizować reklamy Facebook konkurencji?

To, że warto, wiadomo. Analiza konkurencji to baza wiedzy. Jeśli do tej pory nie analizowałeś konkurencji, warto to zmienić. Jest sporo narzędzi, które nam to umożliwiają. Polecam przyjrzeć się takim rozwiązaniom. Mogą nam pozwolić zaoszczędzić mnóstwo czasu i pieniędzy. Analiza może stanowić dla nas również dużą inspirację. Jeśli tworzymy własne reklamy FB. Narzędzia analityczne dają możliwość sprawdzenia również tego, do kogo konkurencja kieruje swoje reklamy. Dowiemy się, w jakim wieku są odbiorcy, gdzie mieszkają. Poznamy również słowa kluczowe, jakie konkurencja używa w treści reklam.

Narzędzia do analizy konkurencji dają możliwość sprawdzenia:
  • kreacje reklamowe
  • wyszukanie kreacji po słowach kluczowych umieszczonych w ich treści
  • do jakiej strony docelowej kieruje reklama FB
  • zapisania kreacji reklamowej do przeanalizowania
  • dane demograficzne: wiek, płeć, lokalizacja

Narzędzie FB Ads Library.

To narzędzie jest całkowicie darmowe. Oferuje je nam Facebook. Wstyd się przyznać, ale to narzędzie odkryłam całkowicie przypadkowo. Jestem pewna, że będzie przydatne również Wam. Szczególnie jeśli chcecie przeanalizować jakie kreacje reklamowe na Facebooku wykorzystuje Wasza konkurencja. Może to być dla Was również inspiracja do tworzenia reklamy FB.

Narzędzie dostępne jest pod linkiem https://www.facebook.com/ads/library

Wpisując w wyszukiwarkę narzędzia nazwę Fanpage konkurencji możesz sprawdzić:
  • kiedy Fan page został utworzony,
  • podgląd aktywnych i nieaktywnych kampanii wraz z treścią, grafiką,
  • datę uruchomienia reklamy FB,
  • kraju, do jakiego reklama FB jest kierowana,
  • platformy, na których kampania jest wyświetlana: Instagram, Messenger, Facebook

Nadrzędzie PowerAsSpy.

PowerAsSpy to narzędzie do monitoringu i sprawdzenia konkurenci w social media. Jest to jednak narzędzie płatne. Mimo wszystko je polecam. Szczególnie jeśli zależy nam na wykonaniu dokładniejszej analizy reklam konkurencji. Plusem tego rozwiązania jest to, że analiza nie skupia się tylko i wyłącznie na Facebooku. Dzięki niemu możemy sprawdzić również pozostałe platformy.

Takie jak:

  • Facebook reklama
  • Google ADS
  • YouTube
  • Instagram
  • Reditt

Narzędzie jest dostępne w kilku płatnych pakietach. Usługodawca ma również rozwiązanie bezpłatne — testowe. Dzięki temu możemy sprawdzić 20 wyszukiwań w ciągu 10 dni. Jeśli narzędzie nam odpowiada, możemy je zakupić.

Podsumowanie.

Wszystkie narzędzia, które pozwalają nam zaoszczędzić czas, są warte polecenia. Jeśli pozwalają zaoszczędzić nasze pieniądze, to również warto z nich korzystać. Pamiętajcie jednak, że żadne narzędzie nie zastąpi naszej kreatywności. Może ją jednak wspomóc i zainspirować do stworzenia skutecznych materiałów reklamowych. Reklama Facebook będzie miała większe zainteresowanie klientów. Jeśli będzie ciekawa, będzie lepiej sprzedawać.

Narzędzia, o których wspomniałam, mogą być również wykorzystane, by znaleźć kody rabatowe naszych ulubionych sklepów. Sklepy często oferują je swoim klientom przy pomocy reklamy na Facebooku.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.