Reklama Facebook obecnie jest najpopularniejszym narzędziem reklamowych. Wiele firm opiera swoje działania właśnie z wykorzystaniem Facebook ADS. Głównym celem reklamowym, jaki chcemy osiągnąć za pomocą tego narzędzia, jest sprzedaż. Jak wynika z danych, około 80 milionów fan page’y na Facebooku. To profile należące do małych i średnich firm. A 24,2% z nich korzysta z płatnej reklamy Facebook ADS.

Niestety w wielu reklamach są popełniane błędy. Co w wielu przypadkach wpływa na jej skuteczność. Jednak błędy zawsze można naprawić. W tym wypadku — trzeba. Przygotowałam listę błędów w reklamie na Facebooku.

Błędy w reklamie na Facebooku — lista

Reklama na Facebooku i Instagramie nie jest tak bardzo skomplikowana. Jak może wydawać się na samym początku. Jeśli ukończyłeś kurs reklamy na Facebooku, to Twoja wiedza będzie teoretyczna. Tak samo, jeśli była to książka z reklamy na Facebooku, którą przeczytałeś. Teraz musisz zadbać o praktykę. Podczas tworzenia reklamy w praktyce musisz zadbać o szczegóły. Najważniejsze co musisz zapamiętać to staranność!

Połowa sukcesu podczas tworzenia to reklama na Facebooku wykonana krok po kroku. Menedżer reklam jest podzielony na etapy. Tworząc kampanie, czytaj ze zrozumieniem. I każdy etap ustawiaj dokładnie i z największą precyzją.

W ostatnim miesiącu miałam przyjemność tworzyć reklamy na Facebooku dla wielu sklepów. Najwięcej osób zainteresowanych pomocą prosiło o stworzenie skutecznej kampanii Facebook ADS na Black Friday. Przez ten okres zaobserwowałam bardzo dużo błędów. Które popełniali sami właściciele. Również osoby, które na zlecenie takie reklamy tworzyły.

1. Źle dobrany cel reklamowy na Facebooku

To nagminny błąd. Wiele osób, nie wiem. Bądź nie rozumie celów reklamowych na Facebooku. Dla 90% osób, które tworzą kampanie cel reklamy, jaki wybiera, jest Ruch i Aktywność. Dlatego ważne jest, by dokładnie zastanowić się, jaki cel ma osiągnąć Twoja reklama. Zarówno reklama na Facebooku i Instagramie.

Od tego, jaki cel reklamy wybierzesz, zależy jej skuteczność. Musisz wiedzieć, jak działają cele. To pierwszy krok podczas jej tworzenia. Jeśli tu popełnisz błąd, to efekty będą niezadowalające.

Pamiętaj! Wybierając cel reklamowy, dajesz znać Facebookowi, jakie czynności, które ma wykonać użytkownik. Będą dla Ciebie pożądane.

Bardzo często w ostatnim czasie w menedżerach reklam, zauważyłam, że właściciele sklepów. Których celem była sprzedaż, wybierali cel reklamy aktywność i ruch. To błąd!

Jaki cel reklam wybrać, by reklama była skuteczna?

Jeśli prowadzisz e-commerce wybierz cel:

  • Konwersja — Facebook wyświetli reklamy takim osobom. Które z największym prawdopodobieństwem podejmą wartościowe działania. Takie jak dokonanie zakupu lub dodanie informacji o płatnościach. W Twojej witrynie, aplikacji lub Messengerze.
  • Sprzedaż z katalogu — Facebook użyje docelowej grupy odbiorców. W celu wyświetlania odbiorcom reklam z przedmiotami z katalogu.

By móc skorzystać z tych celów. Facebook wymaga implementacji kodu śledzenia (Pixel Facebook) w witrynie. Musisz zatem taki Pixel posiadać i prawidłowo go wpiąć w kod strony www.

2. Brak narzędzia analitycznego Pixel Facebook w witrynie

Dlaczego jest on konieczny? Ponieważ bez jego posiadania nie będziesz mógł korzystać celu Konwersja i Sprzedaż z katalogu. Które są przeznaczone dla sklepów internetowych (nie tylko). Dodatkowo bez aktywnego Pixela nie będziesz mógł kierować swoich reklam do:

  • grupy podobnych odbiorców
  • grupy niestandardowych odbiorców (remarketingu)

To dość istotne, ponieważ te dwie grupy odbiorców są kluczowe i najskuteczniejsze. Pixel Facebook daje też możliwość analizowania ruchu na twojej stronie. Analiza jest bardzo istotna. Dzięki temu będziesz mieć możliwość dopasowania szczegółowo oferty do odbiorców. Co zwiększy skuteczność reklamy na Facebooku.

Nadal wielu właścicieli sklepów internetowych nie korzysta z tego narzędzia. Jeśli planujesz rozpoczęcie kampanii reklamowej na Facebooku. Rozpocznij ją od zaimplementowania Pixela.

Zachęcam do przeczytania mojego artykułu właśnie na ten temat — Facebook Pixel — czy warto z niego korzystać?

3. Zbyt niski budżet przeznaczony na reklamę Facebook ADS

Ten problem znany jest mi od dawna. Jednak w tym roku w czasie trwania Black Friday, stał się dość mocno dokuczliwy. Szczególnie w przypadku reklamy na Facebooku. Jak i kampanii Google ADS. Zwiększona liczba reklamodawców w mediach społecznościowych sprawiła, że reklamy z tak zwanym niskim budżetem. Przestały być wyświetlane. Jeśli planujesz w kolejnych latach takie kampanie okazjonalne — musisz zapewnić odpowiedni budżet. Tylko wtedy będziesz mieć szanse na sukces.

Rozumiem też, że niski budżet to problem małych firm. Właściciele chcą promować swój biznes za pomocą reklamy na Facebooku i Instagramie. Jednak pewne minimum kwotowe jest niezbędne. Wiele marketingowców twierdzi, że 10 zł dziennie wystarczy do tego, by zacząć pozyskiwać klientów. I tak i nie. Jeśli Twoja branża jest niszowa, a konkurencja mała. I nie reklamuje się w mediach społecznościowych. To owszem z takim budżetem efekt jest możliwy. Jednak jeśli Twoja konkurencja jest aktywna. A jej budżety są wysokie — Twój niski budżet będzie sporym utrudnieniem.

Pamiętaj! Skuteczna reklama na Facebooku opiera się na testach. Musisz liczyć się z tym, że znalezienie optymalnej grupy odbiorców może potrwać. Bez odpowiedniego budżetu nie będzie to możliwe.

Prócz testowania, ważnym elementem w reklamie na Facebooku jest „etap uczenia się”. To etap, w jakim Facebook uczy się i szuka optymalnych rozwiązań. Aby zoptymalizować jak najlepiej Twoją kampanie.

Za niski budżet może takie uczenie ograniczyć, a to przełoży się na jej skuteczność. Pamiętaj o tym!

4. Zbyt agresywne zwiększanie budżetu

Jeśli już przy temacie budżetu jesteśmy, warto zwrócić uwagę na błąd. Zbyt agresywnego zwiększanie budżetu. Wiele osób popełnia ten błąd. Efektem jest chwilowa skuteczność reklamy. Jeśli widzimy, że reklama sprzedaje, to chcemy więcej, i zwiększamy budżet. To działanie całkowicie naturalne. Jednak w tym wypadku będzie strzałem w kolano.

To, że reklama generuje konwersje — sprzedaje to powód do radości. To nie powód do tego, by agresywnie zwiększać budżet. Po pierwsze Twoja reklama przy takim działaniu cofnie się do etapu uczenia się. Po drugie, na Facebooku dwa razy większy budżet. Nie oznacza, że dwa razy więcej się sprzeda.

Jeśli zwiększamy budżet, Facebook będzie chciał za wszelką cenę go wydać. Wykona Twoje polecenie, nie możesz mieć mu tego za złe! Zamiast na siłę zwiększać budżet. Spróbuj znaleźć kolejną grupę odbiorców. Przeznacz go na generowanie konwersji do grupy podobnych odbiorców. Lub stwórz kampanię remarketingową w innym przedziale czasowym. Dzięki temu może uda ci się znaleźć kolejną grupę, która wygeneruje sprzedaż. Tym samy podwoisz zyski, a nie przepalisz budżet.

Nie oznaczy to jednak, że budżetu nie możesz zwiększać. Ależ możesz — z głową! Powoli, nie więcej niż 20% dziennie, aż zauważysz optymalne rozwiązanie.

Tworząc reklamę na Facebooku i Instagramie unikaj:

  • korzystania z jednej kreacji reklamowej przez dłuższy czas,
  • używania zbyt dużej ilości treści na grafice reklamowej,
  • niedopasowania kreacji do miejsca wyświetlania reklamy,
  • nieużywania nagłówków,
  • nieużywania przycisku Call to Acion,

Tworząc reklamę na Facebooku i Instagramie zapamiętaj:

  • Że Twoi klienci nie są wszędzie. Optymalizuję reklamę pod względem lokalizacji.
  • Że Twój produkt nie jest dla wszystkich.
  • Twórz reklamę video i analizuj wyniki.
  • Twórz testy A/B.
  • Analizuj szczegółowo statystyki reklamy.
  • Przed uruchomieniem reklamy zadbaj o użyteczność strony docelowej.
  • Podglądaj konkurencje.
  • Używaj wykluczeń.
  • Wykorzystuj trendy reklamowe. Twórz reklamy na Święta okolicznościowe jak Boże Narodzenie, Walentynki, Dzień Babci i Dziadka itp.

Czy warto zlecić stworzenie reklamy na Facebooku?

Tak, szczególnie jeśli nasz budżet jest ograniczony, a wiedza niewielka. Obecnie wpływ na kampanie Facebook ADS i jej skuteczność ma wiele czynników. Jeśli nie do końca rozumiemy, jak działa system reklamowy, warto poprosić o pomoc.

Poradników reklamy na Facebooku jest wiele. Jeśli nie będą one przydatne, jeśli nie mamy wiedzy.

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu skutecznej reklamy na Facebooku? Chętnie Ci pomogę. Stworzę dla Ciebie kampanie z wykorzystaniem Twojego konta reklamowego. Dzięki temu będziesz mógł skorzystać z mojej wiedzy. Jeśli w późniejszym czasie chcesz kampanie tworzyć jednak samodzielnie. Chętnie skonsultuję Twoje obecne reklamy na Facebooku. I podpowiem, co robisz źle, a co dobrze.

Zobacz moją ofertę – https://www.mmarketing.com.pl/produkt/reklama-facebook/

Ocena: post