Facebook stworzył menedżera firmy. Głównie po to, by ułatwić zarządzanie działalności biznesowej. Menedżer daje nam również możliwość oddzielenia pracy od życia prywatnego. Jeśli dołączysz do niego swoich pracowników. Nie będą oni widzieli Twojego prywatnego profilu. Do czasu kiedy nie dodasz ich do grona znajomych, oczywiście. W menedżerze reklam pracownicy widzą tylko Twoje imie i nazwisko. Oraz służbowy adres e-mail. Widza również strony i konta reklamowe, do których udzielisz im dostępu. Menedżer ma też wiele innych możliwości. Jednak najpierw musisz go założyć.

Tworzenie Menedżera firmy na Facebooku (z ang. Facebook Business Manager)

Do stworzenia konta w Menedżerze firmy jest Ci niezbędny profil na Facebooku. Upewnij się zatem czy takie konto posiadasz. Jest ono niezbędne w celu potwierdzenia swojej tożsamości. Do logowania się do panelu używasz zawsze nazwy użytkownika i hasła. Ta metoda jest dużo bezpieczniejsza niż logowanie się za pomocą adresu e-mail.

Ważne! W Menedżerze firmy możesz utworzyć tylko dwa konta. Jeśli Twoja firma potrzebuje do pracy więcej kont. Musisz zwrócić się do kogoś ze swojej firmy. Poproś go o utworzenie dodatkowych konta w Menedżerze firmy.

Aby utworzyć Menedżera firmy, przejdź do strony https://business.facebook.com/overview

  • Kliknij Utwórz konto.
  • Następnie uzupełnij wymagane dane. Dane firmy, imię i nazwisko oraz firmowy adres e-maili. To na niego zostanie wysłana wiadomość weryfikacyjna. Upewnij się, że wpisałeś go prawidłowo. Kliknij Dalej.
  • Wprowadź prawidłowe dane swojej firmy. Kliknij Wyślij.
  • Zaloguj się na swoją pocztę e-mail i potwierdź tożsamość. Zostaniesz automatycznie przekierowany do swojego Menadżera reklam. Jak widzisz, zostałeś automatycznie dodany. Jeśli prowadzisz firmę. I chcesz, by w menadżerze byli również Twoim pracownicy. Musisz ich dodać. A następne przypisać im zasoby menadżera.

Facebook Business Manager — dodawanie osób i pracowników

Zanim zaczniesz dodawanie osób do swojego Menedżera, zapamiętaj:

  • Tylko administratorzy mogą dodawać osoby do Menedżera firmy.
  • Nigdy nie dodawaj do menedżera osób, których nie znasz!
  • Facebook nigdy nie prosi o dostęp do Menedżera firmy. Jeśli taką prośbę kiedykolwiek otrzymasz — nie akceptuj! Jest ona oszustwem!
  • Pamiętaj, że firmy zewnętrzne nie mogą Ci pomóc w weryfikacji. Jeśli otrzymasz prośbę o dodanie do menedżera od firmy. Która twierdzi, że pomoże w zweryfikowaniu firmy na Facebooku. Będzie to oszustwo!

Aby przyznać innym bądź pracownikom dostęp do Menedżera firmy przejdź to opcji Ustawienia Firmowe, następnie:

  • Kliknij pozycje Osoby.
  • Naciśnij przycisk + Osoby.
  • Wprowadź służbowy adres e-mail osoby, którą chcesz dodać do menedżera firmy Facebooka.
  • Kolejnym krokiem jest wybór roli, jaką będzie posiadać dodawany pracownik. Koniecznie przeczytaj każdej szczegółowy opis. Wybierz z listy dostęp pracownika lub dostęp administratora. Do wyboru są też opcje zaawansowane jak Analityk finansowy lub Redaktor finansowy. Decyzja o przyznaniu dostępu należy do Ciebie.
  • Kliknij przycisk Dalej.

W pierwszej kolumnie wybierasz typ zasobów. W drugiej wskazujesz poszczególne zasoby, do których chcesz dodać pracownika. W trzeciej kolumnie użyj przełącznika. Tak, aby dokładnie wskazać, które zasoby przydzielić. Masz możliwość włączyć również dostępu administratora. Dana osoba będzie miała możliwość zarządzania zasobami. I wykonywania wszystkich powierzonych jej zadań.

  • Kliknij opcję Zaproś.

Teraz musisz zaczekać, aż Twoim pracownicy zaakceptują dostęp do menedżera firmy. Menadżer firmy na Facebooku umożliwi Ci również współpracę z agencjami reklamowymi. Dając im funkcje Partnera, mogą oni zarządzać zasobami. Bez konieczności używania Twojego prywatnego konta na Facebooku.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.