Reklama na Instagramie – jak ją uruchomić i czy naprawdę warto?

Reklama na Facebooku jest bardzo skuteczna. To wie każdy, kto z niej korzysta. Tak samo jest w przypadku Google ADS. Jeśli jednak chcemy iść o krok dalej w promocji naszej firmy. Bądź sklepu internetowego reklamę na Instagramie warto rozważyć. Szczególnie że staje się ona coraz popularniejsza. Jak sam Instagram. Wciąż jednak niewielka cześć właścicieli firm wie, jak rozpocząć działania na Instagramie. I jak skutecznie się promować. Na pewno Instagram i reklama na Instagramie różni się od tej na Facebooku. Jednak sposób jej tworzenia jest bardzo podobny — szczególnie o dobieranie grup docelowych.

Reklama na Instagramie — czym jest?

Tak samo, jak reklama na Facebooku, reklama na Instagramie jest kampanią sponsorowaną. Gdzie mamy do wyboru cele reklamy. Które są zależne od naszej działalności. Jeśli prowadzimy firmę i chcemy zdobywać leady, Instagram daje nam taką możliwość. Jeśli jesteśmy właścicielami sklepu internetowego i chcemy sprzedawać — Instagram nam w tym pomoże. I to całkiem skutecznie.

Należy jednak pamiętać, że Instagram nie jest Facebookiem. Mimo że są one połączone w kwestii biznesowej. Różni ich wiele. Najważniejszą różnicą jest sposób komunikacji marki na Instagramie. I grupa odbiorców tego portalu społecznościowego.

W 2019 roku dwie największe grupy użytkowników Instagrama w Polsce to osoby w przedziałach wiekowych: 18-24 (37,7%) oraz 25-34 (28,5). Facebooka natomiast są to przedziały 25-34 (28,2%) oraz 35-44 (22,9%).

Zanim zdecydujesz się na tworzenie reklamy na Instagramie. Zastanów się, czy na pewno to tam znajdziesz swoich odbiorców / klientów. Nie zawsze to, co jest „modne”. Jest dla Ciebie dobre. Możliwości kampanii sponsorowanej masz kilka. W tym Google ADS. Rozważ, czy nie lepiej to tam przerzucić środki na skuteczną reklamę.

Reklama na Instagramie — krok po kroku

Zarówno jak w przypadku Reklamy na Facebooku, tak samo w przypadku reklamy na Instagramie. Mamy kilka sposobów na jej uruchomienie. W przypadku Instagram ADS, kampanie możemy uruchomić bezpośrednio z aplikacji na telefonie. Jak i przy użyciu Managera Reklam na Facebooku. I jak wiadomo, każda metoda różni się skutecznością i dostępnymi możliwościami.

Jaką metodę wybrać?

Wszystko zależy od celów, jakie chcemy osiągnąć. Reklama na Instagramie tak samo, jak na Facebooku ma ich kilka. Jednak samodzielnie musisz określić jaki cel chcesz osiągnąć. I wskazać go podczas tworzenia kampanii reklamowej. Nie licz na łut szczęścia. Taki nie istnieje. Musisz precyzyjnie wskazać Instagram ADS, co jest dla Ciebie ważne. Inaczej nic z tego nie będzie! Naprawdę!

Są też pewne warunki, jakie musisz spełnić, by móc z reklamy Instagrama korzystać.

Reklamy przez aplikacje:

  • posiadać biznesowy profil na Instagramie
  • ustawić logowanie dwuskładnikowe
  • skonfigurować płatności

Reklamy przez manager reklam:

  • połączone konto Instagram z Facebookiem
  • skonfigurowane płatności

Metoda, jaką wybierzesz, zależy od Ciebie. Ja jednak z doświadczenia mogę zarekomendować Ci tworzenie wszystkich reklam przez manager reklam właśnie. Daje on dużo więcej możliwości, które bezpośrednio wpłyną na efektywność działań. Oraz możliwość analizowania danych. Które uskutecznia Twoją kampanie.

Jeśli jednak korzystasz tylko z Instagrama. Zostaje Ci tylko aplikacja. Bo tylko tak reklamę na Instagramie bez Facebooka ustawisz.

Reklama na Instagramie — czy warto?

Jeśli jesteś pewny, że klienci Twojej firmy są w tym medium społecznościowym. To odpowiedź brzmi TAK. Jeśli jednak nie wiesz — musisz to sprawdzić. Nie sprawdzisz tego w inny sposób, jak będąc aktywnym na Instagramie i analizując ruch. Warto również przeznaczyć część budżetu reklamowego na testy. I po ich zakończeniu przeanalizować gdzie lepiej klientów szukać. Da Ci to jasny obraz tego, jak dysponować budżetem i gdzie go wykorzystywać korzystnie.

Poniżej pokaże Ci jak reklamy jakie tworzę. Funkcjonują na Instagramie. Tworzę je z wykorzystaniem managera reklam. Wybierając Instagrama, jako miejsce wyświetlania reklam.

Jednak pamiętaj, że nie chodzi tu o ilość konwersji. Ale też o ich jakość. O jakość ruchu jaki generujemy na naszą stronę dzięki reklamie na Facebooku. To wszystko ma znaczenie. A całość działań ma spełniać Twój określony cel.


Poszukujesz specjalisty do obsługi Twoich stron na Instagramie, lub reklamy Instagram ADS? Zobacz moją ofertę:

Leave a Reply

Your email address will not be published.