Remarketing to jedna z najskuteczniejszych form reklamy. Jednak to nie tylko reklama z banerami Google. Które chodzą za nami, wręcz nas prześladując. Reklamę remarketingową możemy również uruchomić na Facebooku. Tak samo, jak z remarketingu Google, z remarketingu na Facebooku warto korzystać. A jego uruchomienie jest bardzo proste.

Co to jest remarketing?

To reklamy wyświetlające się osobą które odwiedziny naszą stronę internetową. Reklamę remarketingową możesz uruchomić na Facebooku na kilka sposobów. Reklama może być wyświetlana w aktualnościach, jak i prawej kolumnie.

Pixel Facebook — niezbędne narzędzie do remarketingu

Uruchomienie reklamy remarketingowej na Facebooku nie jest trudne. Jednak by z takiej reklamy móc korzystać. Niezbędne jest umożliwienie portalowi zbierania danych z Twojej strony internetowej. Aby mieć taką możliwość, musisz utworzyć Pixel Facebook w swoim koncie reklamowy. I wgrać go na swoją witrynę.

Zastanawiasz się jak taki pixel wgrać na stronę? Możliwości jest kilka. I w gruncie rzeczy nie jest to trudne.

Pixel Facebook to niewielki fragment kodu. Identyfikuje on osoby wchodzące na Twoją stronę www jako użytkowników portalu. Pixel jest przypisany do konta reklamowego. Stworzysz go w swoim Menadżerze Reklam. Stworzenie go jest banalnie proste. Gdy już wejdziesz w zakładkę Pixel, Facebook przeprowadzi Cię przez proces tworzenia. Pamiętaj, by nadać mu nazwę. Otrzymasz kod, który musisz samodzielnie wkleić w kod strony. Jeśli tego nie potrafisz, możesz wysłać go swojemu programiście.

Facebook obecnie bardzo uprościł instalacje Pixela. Możesz skorzystać z dedykowanych wtyczek do swojej witryny. Tak jest w przypadku WordPress. Dzięki temu proces instalacji jest jeszcze łatwiejszy i szybszy. Ważne jest również to, by sprawdzić, czy wtyczka działa prawidłowo. Zainstaluj w swojej przeglądarce internetowej narzędzie — Pixel Helper.

pixel facebook

Tworzenie grup odbiorców

Jeśli wtyczka analityczna Pixel działa prawidłowo. Jesteś w połowie drogi do uruchomienia remarketingu na Facebooku. Musisz stworzyć grupę odbiorców. Rekomenduje zainstalowanie Pixela na samym początku udostępniania naszej strony odbiorcom. Facebook remarketing daje nam możliwość wyświetlania reklam. Jednak tylko osobom, które odwiedziły naszą stronę. Jednak nie później niż 180 dni. Dzięki temu z naszą reklamą dotrzemy do naszych potencjalnych klientów, właśnie z tego okresu.

Musimy stworzyć grupę odbiorców. W tym celu ponownie udaj się do Menadżera Reklam. Z menu wybierz „Grupy odbiorców” – utwórz grupę odbiorców. Wybieramy opcję „Ruch w witrynie internetowej”.

Jeśli Twoją witrynę odwiedziło w wybranym okresie, chociaż 20 użytkowników, grupa stworzy się poprawnie. Bądź jednak cierpliwy, może to zająć chwilę. Musisz jednak pamiętać, że aby uruchomić reklamę, Twoja grupa musi liczyć minimum 1000 osób. Dlatego tak ważne jest, by pixel wgrać od razu po uruchomieniu sklepu czy strony www dla odwiedzających.

Zawężanie grup remarketingowej

Jeśli Twoja grupa do remarketingu jest odpowiednio liczna. Masz możliwość ją dodatkowo zawężać. Wszystkie standardowo dostępne opcje jak zainteresowania, możesz stosować dla tych odbiorców. Dzięki temu na pewno skierujesz reklamę do osób, które były na Twojej stronie. Oraz interesują się np. marketingiem. Dodatkową możliwością jest celowanie reklamą do osób które:

  • Wyświetliły konkretne podstrony.
  • Oglądały konkretne produkty.
  • Odwiedzające stronę według czasu.
zrzut facebook

Podsumowanie

Remarketing jest ceniony przez specjalistów i zalecany. Daje spore możliwości również w dla reklamy na Facebooku. Reklamy remarketingowe mogą być nawet o 50% tańsze niż w przypadku reklamy na „zimny ruch”. To tylko jedna z korzyści. Zainstalowanie pixela daje nam również stworzenie grupy odbiorców z tak zwanego — porzuconego koszyka. A kierowana reklama może zwiększyć procent uratowanej konwersji. Należy jednak pamiętać, że reklama remarketingowa również ma możliwość optymalizacji.

Leave a Reply

Your email address will not be published.