Pod koniec września Facebook rozpoczął rozsyłanie informacji na temat zniesienie limitu treści na grafice reklamowej. Reklamodawcy szybko podzielili się tą informacją dalej. Jak wynika z wiadomości, Facebook postanawia poluzować ograniczenia. Znika bowiem zasada 20% tekstu na Facebooku. Wcześniej limit ten obowiązywał na reklamach FacebookADS. Co to oznacza?

Zasada 20% tekstu na Facebook — poluzowane ograniczenia portalu.

Początkowo Facebook odrzucał reklamy z grafiką, która posiadała 20% tekstu. Z czasem wprowadził ograniczenia zasięgowe dla tego typu kreacji reklamowej. Pod koniec września jak wynika z informacji, limit ten został zniesiony. Opublikowanych przez Matta Navarra. Eksperta ds. social media. A zasada 20% tekstu na grafice nie obowiązuje. Tym samym przesłało funkcjonować narzędzie do nakładek tekstowych. Które pomagało grafikom zmieścić się w wymaganym limicie.

Facebook zaktualizował również treść strony informacyjnej. Która jest pomocą dla reklamodawców. Wcześniej na stronie widniała informacja o tym, że reklamy są sprawdzane. Głównie pod kątem ilości tekstu na głównej grafice. I w przypadku przekroczenia limitu, reklamy mogą nie być wyświetlane.

Obecnie widniej tam informacja, że obrazy zawierające mniej niż 20% tekstu są skuteczniejsze. I bardziej czytelne dla użytkowników. Co wynika z badań, jakie Facebook przeprowadził. Nie ma tam natomiast żadnej informacji o ograniczaniu reklam i ich zasięgów.

Oprócz usuniętego narzędzia do nakładek tekstowych. Nie ma informacji o tym, kiedy zmiany zaczną funkcjonować.

Ile treści zamieścić na grafice do reklamy FacebookADS?

Jeśli limit 20% treści na głównej grafice nie obowiązuje. Ile zatem tekstu na niej zamieścić? Czy warto całą grafikę zapełnić napisami? To pytanie zadaje na pewno wielu. Jaką grafikę zatem przygotować?

Na pewno należy nadal zachować umiar. Dużo treści nie jest atrakcyjne dla użytkownika. Nadal dużo lepiej konwertują reklamy z ciekawą i przyciągającą oko grafiką. Należy pamiętać o zasadzie skanowania przez użytkownika. Który nie czyta całości, a wybiera najistotniejsze informacji. Dlatego warto z ilością treści jednak nie przesadzać. A grafiki przygotowywać tak jak Facebook nas tego nauczył.

Zniesienie limitu nie oznacza, że nie musimy już martwić się o wygląd reklamy. Nieobowiązujący limit głównie ułatwi pracę grafikom oraz reklamodawcom. Którzy w tej chwili nie muszą sprawdzać grafiki. A reklama zawsze będzie zaakceptowana. A zasięgi po przekroczeniu minimalnego limitu nie będą obniżane.

Reklama Facebook Ads nadal ma miano bardzo skutecznej oraz stosunkowo taniej. Dlatego tworząc reklamę Facebook, wymiar grafik warto dobrać odpowiedni i starannie.

Tworząc grafikę dla Facebook ADS zadbaj o:

  • Odpowiedni format grafiki i rozmiar.
  • Kolory przyciągające uwagę.
  • Odpowiednią ilość treści, mimo że limit nie obowiązuje.
  • Jasny i przejrzysty przekaz dla użytkownika.
  • Obecność wezwania do działania jak: kup teraz, zamów, zobacz, przeczytaj.

Reklama Facebook w trakcie sprawdzania to normalny proces. Mimo że Facebook nie analizuje już ilości treści. To nadal sprawdza reklamę pod kątem zgodności z zadami portalu. Proces ten trwa do maksymalnie 24 godzin. Po ich upływie możesz dopiero kontaktować się z Facebook Ads support.

Jeśli potrzebujesz pomocy w stworzeniu skutecznej kampanii na Facebooku, pomogę – https://www.mmarketing.com.pl/produkt/reklama-facebook/

Ocena: post