Nie od dziś wiadomo, że reklama Facebook ADS jest bardzo dobrym rozwiązaniem marketingowym dla małego biznesu. Bez względu, czy jesteś fotografem, czy prowadzisz sklep z odzieżą. Warto rozważyć inwestowanie w reklamę na Facebooku właśnie. Mały biznes to również szereg wyzwań. Głównym wyzwaniem to oglądanie każdej złotówki. Jakie formaty reklamy na FB wybrać, by budżet został mądrze spożytkowany? Jest ich kilka, które warto przetestować.

Facebook ADS, a Pixel FB

Dysponując niewielkim budżetem na reklamę Facebook, ważna jest jego optymalizacja. Wdrożenie odpowiedniego kodu śledzenia — w tym wypadku pixel FB jest kluczowe. Daje on nam możliwość monitorowania wyników kampanii. Jego prawidłowa instalacja jest odpowiedzialna za sukces kampanii reklamowej. Jego instalacji nie odkładaj na później. Instalacja Pixel Facebook umożliwi Ci korzystanie z najkorzystniejszej formy reklamy — konwersji.

Wybór celu kampanii Facebook ADS

Facebook ads menedżer daje nam możliwość wyboru celu kampanii. Wybór jest kluczowy, by osiągnąć zamierzony cel. Przy tworzeniu kampanii reklamowej mamy do wyboru cele:

Rozpoznawalność:

  • zasięg
  • rozpoznawalność marki

Działania:

  • ruch
  • aktywność
  • instalacja aplikacji
  • wyświetlania filmu
  • pozyskiwanie kontaktów
  • wiadomości

Konwersja (wymagana jest instalacja pixela FB do uruchomienia):

  • konwersja
  • sprzedaż z katalogu
  • ruch w firmie

Twój cel jest indywidualny. Jeśli jesteś fotografem i zależy Ci na polubieniach pod zdjęciami, wybierzesz cel aktywność. Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, twoim celem będzie „konwersja — zakup”.

Formaty reklamowe

W przypadku Facebook ADS większość formatów się powiela między ich celami. Podstawowy format to kreacja prostokątna 1200 × 628 px oraz kwadratowa 1080 × 1080. Jeśli planujesz reklamę również na Instagramie. Warto stworzyć kreacje o wymiarach 1080 × 1920 px. Kreacja ta jest pionowa i wygląda bardzo korzystnie w Stories.

Bardzo ciekawym rozwiązaniem dla małego biznesu jest kreacja karuzelowa. Daje ona możliwość zaprojektowania jednocześnie od 3 do 10 produktów. Warto zadbać by ze sobą spójne i przyciągały uwagę potencjalnego klienta. Dla małego biznesu lokalnego ta forma daje możliwość przemycenia adresu firmy — karuzela daje możliwość dodana slajdu z mapą.

Zdjęcia użyte w formacie karuzeli mają możliwość przedstawienia w postaci filmu. Facebook oferuje sporo szablonów, które przyciągają wzrok animacją.

Facebook ADS — cel konwersja

Bez względu na to, czy prowadzisz działalność z zakresu e-commerce. Lub świadczysz usługi fotograficzne. Jeśli masz atrakcyjną stronę internetową, to właśnie tam warto ściągać ruch. Do mierzenia skuteczności reklamy będzie nam przydatny pixel FB właśnie. By skorzystać z tego celu, jego instalacja jest obowiązkowa. Trzeba jednak odsiać osoby szczerze zainteresowane naszymi produktami / usługami. Od tych, które tylko chcą naszą ofertę obejrzeć. Z pomocą przychodzi nam właśnie mierzenie konwersji. Z jej pomocą możemy dokładnie sprawdzić, jak nasze działania przekładają się na efekt i realizacje celu. Do wyboru konwersji Facebook daje nam sporo. Konwersja to zakup w naszym sklepie internetowym. Konwersja to wysłany formularz kontaktowy z naszej strony. Również konwersja to rejestracja do naszego newslettera.


Facebook ADS — Lead ADS

To świetny format reklamy dla branży usługowej. Szczególnie dla tych firm, których większość sprzedaży odbywa się na linii handlowiec — klient. Reklama daje nam możliwość pozyskiwania kontaktów od potencjalnych klientów. Po kliknięciu przycisk CTA rozwijany jest formularz wypełniany automatycznie danymi, jakie klient uzupełnił na swoim profilu. To znacznie przyśpiesza i ułatwia jego przesłanie. Dzięki temu format jest skuteczniejszy. Jednak na Twojej witrynie musi znajdować się odrębna strona z polityką prywatności — jest ona wymagana.

Z mojego doświadczenia mogę ten format Facebook ADS polecić takiej branży jak:

  • marketing
  • projektowanie wnętrz
  • fotowoltaika

Facebook ADS — reklama z katalogu

Ten format reklamy na Facebooku sprawdza się dobrze w przypadku sklepów internetowych. Jest wykorzystywana głównie, by podnieść sprzedaż produktów. Może być wykorzystywana, by przypomnieć potencjalnemu klientowi o naszej ofercie, którą wcześniej oglądał. Wiele sklepów reklamę na Facebooku — katalog wykorzystuje do remarketingu. Jednak by móc ją wykorzystać, musimy mieć utworzony i zaktualizowany katalog produktów z Facebookiem. Można to wykonać ręcznie, przez przesłanie pliku .csv z naszego sklepu. Bądź wykorzystując odpowiednio skonfigurowaną wtyczkę Facebook dla naszego sklepu.

Podsumowanie

Jak widzisz, dla każdego małego biznesu znajdzie się odpowiednie rozwiązanie. Rozwiązanie, które umożliwi wykorzystanie reklamy na Facebooku. Musisz jedyne zadbać o to, by posiadać zestaw atrakcyjnych zdjęć / grafik naszych produktów i usług. Facebook ADS dla biznesu daje wiele formatów kampanii. Z których możemy korzystać w rozmaity sposób.

Leave a Reply

Your email address will not be published.