Promowanie posta na Facebooku — przyciskowi mówię NIE!

Home / Baza wiedzy / Promowanie posta na Facebooku — przyciskowi mówię NIE!
Promowanie posta na Facebooku — przyciskowi mówię NIE!

Nie od dziś wiadomo, że promowanie postów na Facebooku jest konieczne. I to w każdej branży. Oczywiście należy zrobić to poprawnie. Wiele osób nadal promowanie posta na FB wykonuje przez przycisk „Promuj post”. I o ile to nasza pierwsza kampania. I nie mamy wiedzy oraz dużego budżetu — możemy tak postąpić. Jednak jeśli mamy z góry określony cel i chcemy go osiągnąć. A zależy nam na tym, by budżet był wydany świadomie używanie tego przycisku to „zło!”.

Promowanie posta na Facebooku — przyciskowi mówię NIE!

Pewnie zastanawiasz się dlaczego? Przecież Twoja kampania działała i miałeś dużo polubień i zasięg był większy. No i oczywiście masz racje. Jednak śmiem twierdzić, że to udało Ci się tylko raz. I więcej się nie uda. Facebook to serwis, który zarabia na kampaniach sponsorowanych. I jak każda firma, tak samo, jak Twoja — chce sprzedać swój produkt, czy usługę. I wykorzystuje swoją powierzchnię do promowania jej, wszędzie tam, gdzie jest to możliwe. Dlatego ten przycisk pod Twoim postem nie jest tam całkiem przypadkowo. I ten komunikat o treści „Dotrzyj do większego grona osób przy użyciu tego posta” – też nie. To wszystko ma określony cel — sprzedaż kampanii systemu Facebook ADS właśnie Tobie. Dałeś się złapać? Jestem tego pewna, nie ty jeden, nie ostatni! Ja ten niebieski przycisk ignoruje i mówię mu NIE! I Tobie też to radzę!

Jak promować posty na Facebooku?

Jak? Skutecznie! Śmiesznie brzmi, prawda? Jednak jest na to sposób i masz go w zasięgu ręki. Nazywa się on Menager Reklam i możesz z niego skorzystać w swoim koncie prywatnym na Facebooku oraz w Menagerze Firmy. I to jest dobro i z niego możesz, a nawet musisz korzystać. I z tego narzędzia korzystają specjaliści lub osoby, które takie kampanie tworzą rozsądnie i przemyślanie. Menager Reklam daje Ci o wiele więcej możliwości, począwszy od:

  • wyboru jednego z 11 celów reklamowych
  • optymalizacji budżetu kampanii
  • lokalizacji Twojej kampanii
  • budżetu i harmonogramu kampanii
  • grupy odbiorców z wykorzystaniem niestandardowych grup i grup podobnych odbiorców
  • umiejscowienia Twojej kampanii
  • i co ważne optymalizacji wyświetleń i kontrolę kosztów

A to tylko kilka możliwości. Bo specjaliści, którzy na co dzień pracują z Facebook ADS, są w stanie w tym systemie znaleźć i wykorzystać inne, ukryte możliwości. Które zwiększają skuteczność reklamy na Facebooku.

Co jeszcze daje nam korzystanie z Menagera Reklam?

Kolejnym aspektem, który powinien do Ciebie przemówić, by nie korzystać z niebieskie przycisku, est możliwość stworzenia dedykowanego posta pod reklamę sponsorowaną. Który nie musi być opublikowany na twoim Fan Page. Może posiadać różne nagłówki, różną treść. Oraz tak zwany przycisk CTA — wezwania do działania. Dodatkowo masz możliwość stworzenia posta z wykorzystanie kilkunastu formatów jak:

  • karuzela zdjęć
  • zdjęcia lub wideo
  • kolekcja

Tu również możesz skorzystać z gotowego i opublikowanego już postu na Fan Page, do którego możesz również dodać CTA, co zwiększy jego skuteczność i zachęci odbiorców do np. wysłania wiadomości lub obejrzeniu Twojej strony www.

Promowanie posta na FB — czy warto?

Tak, jednak należy takie działanie dokładnie przemyśleć. Warto przed włączeniem sponsorowania określić cel. I o tym celu poinformować system Facebook ADS. Dzięki temu nasze pieniądze, przeznaczone na Reklamę na Facebooku zostaną wykorzystane mądrze. A nasz cel zostanie wykonany prawidłowo.

Leave a Reply

Your email address will not be published.