665 015 610

Od jakiegoś czasu na grupach Facebooka, związanych z social mediami i reklamą na Facebooku. Pojawiają się zapytania o cel reklamowy „Wiadomości”. Pytania te są związane ze zmianą prawa. I decyzją Facebooka w związku z tym. Ze względu na nowe zasady dotyczące ochrony prywatności w Europie. Facebook wstrzymał możliwość korzystania z niektórych kampanii dotyczących wiadomości właśnie. A trwające kampanie zostały wstrzymane. A pewne reklamy dotyczące właśnie Wiadomości są niedostępne. Co to oznacza? Wyjaśniam.

Facebook wiadomości — czy FB usunął ten cel reklamowy?

Uspokoję was, ale Facebook nie usunął tego celu reklamowego. A jedynie zmienił sposób, w jaki będzie wyświetlał wasze reklamy z tym celem. Wstrzymał optymalizacje na wiadomości sponsorowane. Czyli zmiana dotyczy tych wiadomości Facebooka, które mogliście wysyłać do wszystkich osób. Które w ciągu ostatnich 24 godzin weszli w integracje z Fan Page. Tak można to krótko wyjaśnić.

Warto jednak tę zmianę wyjaśnić dłużej. Tak by łatwiej było zrozumieć zmianę, jaką Facebook wprowadził — dotyczącej wiadomości.

Na początku grudnia Facebook wstrzymuje możliwość optymalizacji kampanii na:

  • konwersje, rozumianą jako wysyłanie wiadomości;
  • usuwa szablon wiadomości „pozyskiwanie kontaktów”;
  • pozbywa się wspomnianych „Wiadomości Sponsorowanych”;

Zostaje natomiast możliwość optymalizacji na ruch. Rozumianą jako kliknięcie link prowadzący do Messengera.

Optymalizacja reklamy — co to oznacza?

Tworząc reklamę na Facebooku, należy wybrać odpowiedni cel. To poinformowanie Facebooka, że zależy wam na reklamie konwersje — zakup. Oznacza to, że nakazujemy Facebookowi znaleźć w naszej grupie docelowej, osoby, które z największym prawdopodobieństwem dokonają konwersji — zakupu właśnie. Jednak nie te, które:

  • klikną link do sklepu internetowego;
  • chętnie zobaczą produkt na naszej stronie www;

Nakazujemy Facebookowi znalezienie tych osób, które mogą dokonać zakupu. Bo Facebook śledzi nas 24/7/365 dni. Wie o nas dużo więcej niż kto inny na całym świecie. Analogicznie tak samo wygląda optymalizacja reklamy z wykorzystaniem innych celów reklamowych. Do wyboru mamy:

  • Ruch — z optymalizacją na kliknięcia. Czyli prosicie Facebooka, by dotarł z reklamą do osób, które najprawdopodobniej klikną reklamę. Lub optymalizacje na wyświetlenia strony docelowej. Facebooku ma tu dotrzeć z reklamą do osób, które klikną link, ale zaczekają, aż załaduje im się strona i ją zobaczą.
  • Aktywność — z optymalizacją pod polubienia strony na Facebooku lub aktywność posta. Oraz reakcje na zaproszenie. Facebook z twojej grupy docelowej znajdzie osoby, które najchętniej te czynności wykonają.
  • Zasięg — optymalizacja na docieranie do nowych osób lub optymalizacja na jak najwięcej wyświetleń danej osobie.

I tak dalej i tak dalej. Ale co to oznacza dla Twoich reklam z celem wiadomości?

Jeżeli korzystałeś z optymalizacji reklam na wiadomości z celem konwersja. Znaczyło to, że docierałeś do węższej, bardziej jakościowej grupy odbiorców Twojej reklamy. Wycofanie przez Facebooka optymalizacji na konwersje. I pozostawienie tylko optymalizacji na ruch do wiadomości. Oznacza, że zaczniesz docierać do szerszej grupy odbiorców o niestety niższej jakości. Prawdopodobnie do osób chętniej klikających w link do otwarcia Messengera niż realnie wysyłających wiadomości. Niestety!

Jak zatem działać dalej?

W dalszym ciągu możesz wyświetlać reklamy na Facebooku, przenoszące do wiadomości. Za pomocą wymienionych niżesz opcji. Jednak zmiany w obrębie kampanii mogą mieć wpływ na Twoje wyniki.

Zamiast optymalizacji pod kontem konwersja/kontakt możesz skorzystać z optymalizacji pod kątem kliknięcia linku. Natomiast zamiast używania szablonu „Pozyskiwanie kontaktów”. Możesz użyć szablonu — rozpoczynanie konwersacji.

Jeśli jednak zależy nam by nasza reklama na Facebooku, była skuteczna. Warto zdecydować się na stworzenie landing page z formularzem kontaktowym. I wybrać cel konwersja. Wcześniej ustawiając zdarzenie za pomocą Pixela Facebooka.

Statystyki reklam — czy coś się zmienia?

Nadal w interfejsach raportów reklamy na Facebooku dane historyczne będą dostępne. Zarówno dla lokalizacji w Europie jak poza nią. Jednak niektóre wskaźniki nie będą już rejestrowane i raportowe w przypadku firm z siedzibą w Europie.

Jednak zmiana nie dotyczy podmiotów targetujących reklamy poza Europę.

Oficjalne informacje na temat tych właśnie zmian można znaleźć na stronie: https://www.facebook.com/business/help/574941489951914


Poszukujesz specjalisty do obsługi Twoich stron na Facebooku, lub reklamy Facebook ADS? Zobacz moją ofertę:

[cmsmasters_selected_products shortcode_id=”cso6cjwev1″ orderby=”date” order=”DESC” ids=”13267,13265, 13264 ” columns=”4″]

Ocena: post