Ostatni kwartał roku, czyli październik, listopad i grudzień. To najgorętszy okres sprzedażowy dla wielu firm. W tym sklepów internetowych. Ze statystyk z poprzednich lat można wyczytać, że wiele sklepów w tym czasie może wygenerować nawet o 50% więcej sprzedaży. W 2020 roku sprzedaż internetowa może być jeszcze bardziej popularna. Panująca pandemia korona wirusa skłania nas do wykonywania częstszych zakupów internetowych. Również tych świątecznych. Jednak listopad to ostatni dzwonek. By przygotować swój sklep internetowy do tak dużego natężenia ruch.

Jak przygotować sklep internetowy na święta?

Przed nami jeszcze takie wydarzenia jak:

  • Black friday — Czarny Piątek (27 listopada 2020)
  • Cyber monday – 30 listopada 2020
  • Dzień Darmowej Dostawy – 5 grudnia 2020
  • Mikołajki – 6 grudnia 2020
  • Święta Bożego Narodzenia – 24-26 grudnia 2020
  • Sylwester – 31 grudnia 2020

Te wszystkie okazje jeszcze przed nami. Więc jeśli prowadzisz sklep internetowy, to jest to ostatni dzwonek. By przygotować go do sprzedaży. Szczególny będzie 2020 roku. Kiedy sklepy internetowe będą głównym kanałem zakupów. Warto zatem już teraz przygotować plan działania. Tak by nie przegapić żadnej z okazji. I wykorzystać potencjał okresu świątecznego.

Kampania świąteczna z ubiegłego roku — analiza

Jeśli to kolejna kampania świąteczna, jaką wykonujesz, sprawdź dane z paneli analitycznych. To tam masz wiedzę, bezcenną wiedzą. Która umożliwi Ci ustawienie tegorocznej kampanii. Sprawdź które dni ubiegłego roku były najlepsze. Głownie pod względem sprzedaży. I które produkty budziły zainteresowanie. Wykorzystać zeszłoroczne pomysły na reklamę. Jeśli takowa była efektywna. Dzięki analizie będziesz dokładnie wiedzieć, kiedy rozszerzyć budżet na promocje. Warto też sprawdzić działania konkurencji i reagować na ich ruchy.

Kondycja strony internetowej — sprawdź, czy wszystko działa!

To podstawa Twojego sklepu internetowego. Jeśli sklep nie działa. To wszelkie promocje i ustawione kampanie reklamowe na nic się zdarza. Przed okresem świątecznym sprawdź kondycje swojej strony internetowej. Sprawdź, czy serwer działa i czy wytrzyma obciążenie ruchu. Bardzo ważna jest prędkość ładowania strony. Niecierpliwi klienci mogą zrezygnować z zakupów. Szczególnie jeśli czas oczekiwania na otwarcie strony sklepu będzie za długi. Niedziałająca strona to tak jak by zamknięte drzwi.

Nie wiesz, czy Twój sklep jest gotowy na okres świątecznych zakupów? Możesz skorzystać z analizy strony www. Jaki dla Ciebie wykonam. Taką usługę możesz zamówić tutaj. Po zleceniu przeanalizuję Twój sklep internetowy. I wskaże, co musisz poprawić, a co działa poprawnie.

Stwórz świąteczną ofertę w swoim sklepie internetowym!

Warto sklep internetowy przeorganizować pod kątem nadchodzących Świąt i wydarzeń. Dedykowana oferta sprawdzi się idealnie. Wyeksportuj produkty, które w przeszłości generowały największe przychody. Utwórz dodatkowe kategorie jak:

  • prezenty dla niej
  • prezent dla dziecka
  • upominek dla mamy

Dzięki temu klientom łatwiej będzie odnaleźć się w gąszczu ofert. I dokonać decyzji zakupowej.

Musisz pamiętać, że coraz większa ilość użytkowników, dokonuje zakupów z urządzenia mobilnego. Głównie smartfona i tabletu. Zadbaj o to by Twoja strona, była dostosowana do standardów urządzeń mobilnych właśnie. W przeciwnym razie nawet 80% zakupów może nie być dokonana.

Promuj ofertę świąteczna Twojego sklepu internetowego!

Stworzyłeś dedykowane oferty świątecznie. Poinformują o tym swoich klientów. Jeśli Twój sklep bierze udział w wydarzeniach takich jak Czarny Piątek, czy Cyber Monday. Również o tym poinformuj klientów. Przygotowuj treści, które będą odnosić się do tej oferty. Postaw na sprawdzone rozwiązania, takie jak:

  • zestawienia bestsellerów
  • poradnika prezentowe

Wykorzystaj media społecznościowe do budowania zaangażowania. Szczególnie przed rozpoczęciem kampanii Świątecznej. Jednak nie zdradzaj od razu wszystkich informacji. Buduj napięcie. Stopniowo odsłaniaj kolejne karty. Dzięki temu Twoi odbiorcy będą regularnie zaglądać na Twoje profile. W poszukiwaniu kolejnych informacji.

Nie bój się oferować zniżek i rabatów!

W okresie świątecznym cała branża e-commerce obniża ceny. Dlatego pod koniec listopada mamy Czarny Piątek i Cyber Monday. To już tradycja. Klienci na pewno u Ciebie również, będą szukać okazji na tańsze zakupy. Wykorzystaj ten trend. Jeśli klienci nie zjadą dla siebie okazji, dokonają zakupów u konkurencji. Stwórz kod rabatowy i dziel się nim w różnych kanałach. Wysyłaj mailing, publikują w mediach społecznościowych.

Rozpocznij kampanię świąteczną!

Kampania świąteczna jest najważniejsza! Jeśli Twój sklep jest już gotowy, a oferta przygotowania. Wyślij informacje do Twoich klientów. Możliwości jest tu dużo. Jednak jest kilka zasad, które musisz przestrzegać.

Google ADS — wykorzystaj potencjał reklamy sponsorowanej w wyszukiwarce Google!

To jedna z najskuteczniejszych form reklamy dla sklepów internetowych. Jednak by była skuteczna, należy dobrze ją zaplanować. Przy ustalaniu budżetu na kampanię świąteczną wystrzegaj się nieuzasadnionej oszczędności. Twoja konkurencja często gra va banque. Dlatego musisz stanąć na wysokości zadania. By nie stać w tyle, musisz zagospodarować większy budżet na reklamę.

Stwórz i wykorzystaj kampanie remarketingowe. Kieruj reklamy do nowych klientów. O Twoim sukcesie czy porażce może zadecydować ranking reklamy. Dlatego warto stworzenie takiej reklamy zlecić specjaliście. Tak by wykorzystał Twój budżet jak najlepiej się da.

Chcesz bym taką kampanię dla Ciebie przygotowała, możesz ją zlecić tutaj – https://www.mmarketing.com.pl/produkt/reklama-google-ads/

Facebook ADS — nie zapominaj o niej!

Także tu również możesz wykorzystać remarketing. To Twoja główna broń. Skorzystaj z uprzednio stworzonych list odbiorców. Nie ograniczaj się tylko do ostatniego miesiąca. Przypomnij o swoje ofercie użytkownikom, którzy odwiedzili Twój sklep. Nawet 180 dni temu lub ubiegłe święta.

Kampania świąteczna jest dla Ciebie kluczowa. Nie przegap jej. Jeśli zależy Ci na skuteczności, zleć reklamę na Facebooku. Dzięki temu wykorzystasz jej potencjał. Pomysły na reklamę są ogromne. Osoba znająca się na Facebook ADS na pewno je zna i wykorzysta.

Taką reklamę również wykonuję. Jeśli jesteś zainteresowany jej zleceniem, zamów – https://www.mmarketing.com.pl/produkt/reklama-facebook/

Obsługa klienta na najwyższym poziomie!

W okresie świątecznym możesz spodziewać się kilkukrotnego większego zainteresowania w sklepie. Szczególnie w 2020. Kiedy dużo więcej osób na takie zakupy się zdecyduje. Głównie z powodu pandemii. Zadbaj zatem o obsługę klienta. I sprawne realizowanie zamówień. Rozważ tymczasowe zwiększenie obsługi. Rozdziel zadania. Warto zlecić marketing firmie zewnętrznej a samemu zająć się obsługa klienta. Tak by wszystko działało. A proces zakupowy był sprawny.

Nawet jeśli wszystkie wyżej wymienione elementy działają. Pozostaje jeszcze kwestia dostawy zamówień. Nieterminowe dostawy mogą całkowicie przekreślić szanse na sukces. Może grozić Ci nawet kryzys wizerunkowy. Dlatego jest jeszcze czas by ustalić plan działania z firmą kurierską. Z którą współpracujesz. Ustal, do jakiego dnia realizują wysyłki. By klienci otrzymali zamówienie jeszcze przed Świętami. Bo to najważniejsza informacja dla nich. Mając taką wiedzę, możesz poinformować o tym klientów na stronie internetowej. Również mediach społecznościowych.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.