Black Friday 2021 przypada 26 listopada. To tak zwany Czarny Piątek. Zostało zatem do niego nie wiele czasu, szczególnie jeśli prowadzimy sklep stacjonarny, lub internetowy. To już ostatni dzwonek, by przygotować ofertę tak, by w Czarny Piątek, zgarnąć jak najwięcej zamówień. Niektórzy już rozpoczęli planowanie kampanii reklamowej. Inni planują promowanie takiego wydarzenia jak Black Week. Ty również możesz do nich dołączyć. I promocje przedłużyć aż do Cyber Monday 2021 29 listopada. Szczególnie jeśli reklama na Facebooku dotyczy sklepu internetowego. Pora więc zabrać się za planowanie reklamy na Facebooku i w innych mediach już teraz!

Skuteczna reklama na Facebooku na Black Friday

Black Friday 2021 to bardzo ważne wydarzenie. Szczególnie w e-commerce. To czas rozpoczynający okres świątecznych zakupów. Dlatego warto zaplanować kampanie wcześniej. Jeśli jednak tego nie zrobiłeś, to masz jeszcze szansę. Warto jednak dłużej nie zwlekać. Każdego roku na wielu kontach reklamowych, przy okazji celebracji konsumpcjonizmu pojawiają się problemy techniczne. Musisz mieć to na uwadze. Kampanie nie uruchamiają się na czas. Zestawy reklam nie mają wyświetleń. Nie rejestrują się zdarzenia. Wymieniać błędów można wiele. Musisz o tym pamiętać, technika jest zawodna. Dlatego warto zacząć wcześniej!

Być może jesteś w gronie szczęśliwców. I Twoje reklamy nigdy nie miały takich problemów. Gratuluje! Jednak passa nie trwa wiecznie. Uwierz jednak, że w wielu agencjach, działach marketingu jest nerwowo. Dlatego przygotowałam kilka porad. Co zrobić, by jednak unikać wpadek. I w pełni wykorzystać ten dzień. Dzień, w którym między innymi skuteczna reklama na Facebooku jest kluczowa.

Z tych porad możesz korzystać zawsze. Nie tylko w reklamie na Black Friday.

1. Zaplanuj kampanie na Facebooku wcześniej. By zdarzyć, uzyskać jej akceptację.

W teorii Facebook akceptuje reklamę do 48 godzin. Zazwyczaj jest to kwestia kilku minut. Czasami godzin. Nie jesteśmy jednak w stanie tego przewidzieć. W żaden sposób przyspieszyć. Musimy po prostu czekać. Ostatnio zdarza się, że czas akceptacji jest wydłużony. W okresie wzmożonej ilości kampanii do akceptacji ten czas może być długi. Dlatego tak ważne jest, by zaplanować reklamę na Facebooku z wyprzedzeniem. Lepiej być przezornym i reklamę Facebook ADS stworzyć szybciej. Nawet dziś! To ostatni dzwonek, by mieć pewność, że reklama na Black Friday na pewno będzie aktywna. Możesz wykorzystać opcje planowania reklam na Facebooku. Reklamy trafiają do akceptacji od razu po zaplanowaniu. A nie w momencie, kiedy już powinny być aktywne i generować ruch i konwersję.

2. Zastosuj stawki ręczne reklamy na Facebooku.

Domyślnym sposobem rozliczania stawek za reklamę Facebook ADS to automat. Automat sam decyduje, ile wydasz za kliknięcie, czy konwersje. W kampanii na Black Friday, warto rozważyć wprowadzenie stawek ręcznych. Warto celować w kwoty dwu-, a nawet trzykrotnie wyższe od swoich standardowych kosztów konwersji, wejścia na stronę www.

To nie oznacza, że zapłacisz aż tyle. Nie martw się. Ustawiając tak kampanie, zyskujesz dostęp do większej puli wyświetleń. Ustawienie stawek ręcznych to nadal aukcja. Daje jednak możliwość minimalnego przebicia swojej konkurencji.

Dlaczego tak się dzieje? Przy wielu kampaniach, jakie tworzę, zauważyłam, że automat czasami „zawiesza” kampanię. Nie wydaje ona przeznaczonego budżetu. I nie zbiera nowych wyświetleń. Zmiana stawki na ręczną rozwiązuje ten problem. Wprowadź więc tak zwany limit ofert. Jeśli jednak zazwyczaj stosujesz limit oferty (stawkę ręczną). I zauważasz problemy z wyświetlaniem reklamy. Przestaw dany zestaw na stawki automatyczne.

3. Skorzystaj z innych celów reklamowych i metod optymalizacji.

Black Friday to taki dzień, kiedy słowo „Rabat” czy „Promocja” nabiera większą moc niż każdego innego dnia. Użytkownicy klikają, w co popadnie. Tworząc swoje standardowe reklamy na FB z celem konwersja. Warto rozważyć wprowadzenie kampanii z takim celem jak Ruch. Również zastosować optymalizacje na „Unikatowy zasięg dzienny”, „Wyświetlenia”.

Dlaczego? Tego dnia gra toczy się o zasięg i częstotliwość wyświetlania reklamy. A chętnych jest naprawdę sporo. Warto zatem odpalić teoretycznie nielogicznych bądź rzadko używanych kampanii. By zwiększyć prawdopodobieństwo skuszenia do odwiedzenia właśnie Twojego sklepu internetowego. Jednak zadbaj również a atrakcyjność oferty. Dzięki temu klient nastawiony na wykorzystanie promocji. Zdecyduje się na zakup. Operacja zakończy się konwersją — sukcesem. Niezależnie od wybranego celu reklamowego.

4. Z duplikuj swoje kampanie reklamowe na Facebooku.

Bardzo często pojawia się w reklamach na Facebooku uzyskiwanie małego zasięgu. Mimo dużych grup docelowych. Warto tego dnia zapomnieć o testach, czy nakładaniu się grup odbiorców. Z duplikuj swoje kampanie. Obserwuj je, któraś będzie miała więcej szczęścia i dotrze do wybranej grupy. Możesz pozostawić je obydwie.

Ten błąd techniczny pojawia się dość często. Kampania, mimo odpowiednich ustawień, nie wyświetla się. Czasami to kwestia nasycenia grupy. Czasami stawki. Powielenie jej zazwyczaj rozwiązuje ten problem. Próbuj, bo gra jest warta świeczki.

Reklama na Facebooku na Black Friday — wykorzystaj tryb przyśpieszony

Czarny piątek to jeden dzień. Dzień, który musisz jak najlepiej wykorzystać. I zdobyć jak najwięcej konwersji — zakup. Jeśli zdecydowałeś się na przygotowanie osobnej kampanii. Która ma trwać tylko jeden dzień, uruchom ją w trybie przyśpieszonym.

Budżet domowy Twoich klientów nie jest z gumy. Musisz o tym pamiętać. Część Twoich odbiorców może nie zobaczyć kreacji. Lub zobaczy ją zbyt późno. Po tym, jak dokonają już innych zakupów. Tym samy stracisz szanse na zwiększenie sprzedaży w swoim sklepie. A tego chcemy uniknąć, prawda? Dlatego przy tworzeniu kampanii na Czarny Piątek użyj opcji, która pozwala wyświetlać ją szybciej.

Pamiętaj! Ta opcja wymaga zastosowania budżetu całkowitego! Nie dziennego. Dlatego zalecam korzystanie z tego typu kampanii przy jednorazowych okazjach. Jak Black Friday 2021 czy Cyber Monday 2021 właśnie.

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu skutecznej reklamy na Facebooku? Zapraszam do skorzystania z mojej pomocy. Zamów usługę Reklama na Facebooku w moim sklepie – https://www.mmarketing.com.pl/sklep/.

Zamówienie zrealizuję szybko, tak by reklama była aktywna z tym ważnym dla ciebie dniu.

Ocena: post