fbpx
Jak skonfigurować zdarzenia konwersji na Facebooku dla iOS 14?

Obowiązkowa weryfikacja domeny w Menadżerze Firmy na Facebooku to tylko jedna ze zmian. W związku z wprowadzeniem nowych zasad prywatności przez Apple w iOS 14. Zmian, jakie należy wprowadzić w menadżerach reklam na Facebooku; jest więcej. Od 2 tygodniu pojawiają się złowrogo wyglądające komunikaty. Na pewno je widziałeś, prawda? Tak wyglądają przy tworzeniu nowych reklam, prawda?

Nic z tego nie rozumiesz. Ja też nie rozumiałam. Byłam zaskoczona, nawet bardziej niż myślisz. Głównie dlatego, że przysporzyło mi to więcej problemów, niż zapowiadano na początku. Jednak postaram się pomóc Ci to ogarnąć. Bo nie jest to takie trudne, jak wygląda. Te wszystkie komunikaty, które się pojawiają, tylko tak źle wyglądają. W praktyce całe te zmiany to kilka kliknięć. Które niestety musimy wykonać i nie warto z tym zwlekać. Jeśli już czytasz mój artykuł, to na pewno komunikat widzisz. I chcesz się go pozbyć. Pomogę!

Jak skonfigurować zdarzenia konwersji na Facebooku dla iOS 14?

Istotną zmianą, jaka się zmienia to skonfigurowanie tylko 8 zdarzeń na swojej witrynie. To i dużo i mało. W zależności od tego, jaki biznes prowadzimy. Na szczęście w przypadku sklepów internetowych te 8 zdarzeń jest wystarczające. Cały proces konfiguracji zdarzeń musimy zacząć jednak od weryfikacji domeny w menedżerze firmy. Jak to zrobić dowiesz się z mojego poprzedniego wpisu. Musisz do niego wrócić i wykonać czynności, jakie tam opisałam.

Nie korzystasz z menedżera firmy? Niestety musisz rozpocząć. Minusem zmian dla iOS 14 na Facebooku jest to, że prywatne konta reklamowe są pozbawione możliwości weryfikacji domeny. Oraz konfigurowania zdarzeń konwersji. Zaskoczony? Też byłam i to bardziej niż myślisz.

Kiedy prawie 10 lat temu zaczynałam korzystać z reklam na Facebooku. Zrobiłam to właśnie z prywatnego konta reklamowego. Tam utworzyłam sobie pixel i skonfigurowałam zdarzenia w witrynie. Przenosząc zasoby do Menedżera firmy, również to konto przeniosłam. I przez wiele lat tak właśnie reklamowałam markę Mama Marketing. Do połowy stycznia wszystko działo wszystko dobrze, kiedy pojawiły się te komunikaty.

Skontaktowałam się z pomocnym supportem. I okazało się, że niestety konta reklamowe należące do osoby prywatnej. Nie posiadają funkcji do skonfigurowania zdarzeń dla iOS 14. Miła Pani poinformowała mnie, że z uwagi na te wszystkie zmiany. Muszę utworzyć konto reklamowe firmowe. Dodatkowo muszę utworzyć nowego pixela. Bo obecny jest sparowany z kontem prywatnym. I staje się bezużyteczne. Szok, niedowierzanie i złość — to czujesz, prawda? Ja też!

Niestety jednak zarówno ja, jak i Ty musiałam się z tym pogodzić. Jeśli korzystasz z prywatnego konta reklamowego. Swoje zmiany rozpocznij od stworzenia firmowego konta. I stworzenia nowego pixela. Dopnij go do swojej domeny. Pozostaw jednak stary do czasu kiedy nowy się zapełni. To pomoże w okresie przejściowym, by nie zaczynać od nowa w tworzeniu reklam.

Kolejnym krokiem to weryfikacja domeny. Zrobione? To postępuj według poniższych instrukcji.

Instrukcja konfiguracji zdarzeń konwersji na Facebooku dla iOS 14

By skonfigurować zdarzenia konwersji odwiedź menadżer zdarzeń – możesz kliknąć tutaj – https://www.facebook.com/events_manager2

Kliknij pomiar zagregowanych zdarzeń – TO NOWOŚĆ JAK WIDZISZ POWYŻEJ ^

Wybieramy KONFIGURUJ ZDARZENIA INTERNETOWE ^

Zobaczysz tutaj listę swoich domen. Po prawej przy swojej domenie mamy ptaszek w dół – klikamy.

Menadżer sam zdecydował jakie zdarzenia konwersji są dla Ciebie ważne. To dwa, jednak na pewno musisz je zmienić i dodać. Jak widzisz system wymaga od Ciebie posegregowania zdarzeń od najwyższego do najniższego. Jeśli najważniejsze zdarzenie w Twojej witrynie to zakup – ustaw go na samej górze. Możesz skorzystać z przykładu jak ja to zrobiłam. Oczywiście w przypadku sklepu internetowego. Sam musisz ocenić które zdarzenie dla Ciebie jest najważniejsze. Dodaj wszystkie konieczne. Pamiętaj masz limit 8 zdarzeń. Jeśli je ukończyłeś kliknij PRZEŚLIJ.

Zaznacz „TAK, rozumiem te zmiany” i zastosuj. Twoje zdarzenia zostały skonfigurowane poprawnie. Będą działały natychmiast. A Ty tworząc nowe reklamy w menedżerze nie zobaczysz już tych komunikatów jak przedtem. To oznacza, że nie musisz już obawiać się zmian jakie będą dla iOS 14.

GRATULACJE!

Jak widzisz Facebook zrobił niezłego psikusa dla właścicieli kont prywatnych. Wiem, że tu może być konieczna pomoc informatyczna. Jeśli takiej pomocy potrzebujesz możesz na mnie liczyć. Zapraszam do zakupu jednorazowych usług informatycznych w moim sklepie.


Potrzebujesz pomocy w konfiguracji zdarzeń? Weryfikacji domeny, bądź instalacji nowego piksela w witrynie? A może szukasz pomocy w ustawieniu skuteczniej reklamy na Facebooku?

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie widoczny.