Reklama na Facebooku – zmiany dla iOS 14

O tym, że firma Apple wprowadzi zmiany, było wiadomo od dawna. W styczniu 2021 roku Facebooku rozpoczął wprowadzanie zmian, by jak najlepiej przygotować swoich reklamodawców. Wciąż jednak wiele osób nie jest na te zmiany przygotowanych. Reklamy na Facebooku w związku ze zmianami się zmienią. I mogą okazać się mniej skuteczne. Czy tak będzie? Niestety tak. Zapowiadane zmiany zostały wprowadzone od 26 kwietnia 2021 roku. Czy nadal można reklamować się na Facebooku? Tak, jednak promowanie wymaga zmian, jakie należy wprowadzić. Zarówno w managerze reklam, jak i w witrynie.

Na czym polegają zmiany w reklamie na Facebooku w związku ze zmianami iOS 14?

Firma Apple wprowadziła zmiany wpływające na sposób otrzymywania zdarzeń konwersji. Takich jak piksel Facebooka oraz przetwarzanie ich. To największa zmiana. Ta zmiana ma wpływ na firmy reklamujące aplikacje mobilne. Również firmy optymalizujące, targetujące i raportujące zdarzenia konwersji w witrynie przy użyciu któregokolwiek narzędzi Facebooka.

A więc zmiany te wpłyną na Twoje reklamy na Facebooku w przypadku reklam z użyciem konwersji:

  • zakup
  • dodanie do koszyka
  • kontakt

I wszystkich innych niestandardowych konwersji, pod jakie optymalizujesz swoje reklamy na Facebooku. Jeśli chcesz, by kampanie były skuteczne musisz zadbać o wprowadzenie obowiązkowych zmian przetwarzania konwersji.

Główną zmianą wprowadzoną przez Apple to wymaganie od użytkownika urządzeń z systemem iOS 14 zgody na używanie aplikacji śledzących. Takich jak piksel Facebooka właśnie. Zasady firmy Apple zabraniają gromadzenia i udostępniania pewnych danych. Na urządzeniach z systemem iOS 14. Jeśli użytkownik nie wyrazi zgodny. Zmiany skutkować będą rezygnowaniem z monitorowania na urządzeniach, personalizacją reklam. Raportowanie wyników zostaje ograniczone zarówno w aplikacjach, jak i zdarzeniach konwersji w witrynach internetowych.

Przez te zmiany w dużej mierze utrudnione zostanie reklamowanie na Facebook za pomocą remarketingu, grup podobnych odbiorców i zainteresowań.

Dlatego wprowadzenie zmian, jakie zaleca Facebooku, jest konieczne i kluczowe. Da to możliwość przetwarzania zdarzeń konwersji z wykorzystaniem piksela na urządzeniach iOS 14 przy użyciu zagregowanego pomiaru dotyczącego zdarzeń. To zapewni użytkownikom Apple prywatność, a tobie skuteczne prowadzenie kampanii reklamowych na Facebooku.

Reklama na Facebooku po nowemu — krok o kroku

Reklama na Facebooku i Instagramie z „wierzchu” nadal będzie wyglądała tak samo. Do wyboru nadal masz kilka celów reklamowych takich jak:

  • rozpoznawalność marki
  • wyświetlenia
  • kliknięcia linku
  • konwersja
  • sprzedaż z katalogu

Jednak zmiany dla iOS 14 dotykają Cię, tylko jeśli korzystasz przy swoich kampaniach z celu konwersji i pochodnymi. I jeśli na swojej witrynie wykorzystujesz piksel Facebooka. Oczywiście zaleca się z niego korzystanie. Jednak z doświadczenia wiem, że nadal wiele witryn z narzędzia śledzenia nie korzysta. Przyjmijmy, że z piksela korzystasz. Jak zatem zrobić reklamę na Facebooku po zmianach dla iOS 14? Podpowiadam.

  1. Weryfikacja domeny na Facebooku — obowiązkowo. Jak ją wykonać dowiesz się z mojego artykułu: https://www.mmarketing.com.pl/weryfikacja-domeny-na-facebooku-jak-ja-przeprowadzic/
  2. Zdefiniowanie zdarzeń piksela — obowiązkowo. Jak ją wykonać dowiesz się z mojego artykułu: https://www.mmarketing.com.pl/jak-skonfigurowac-zdarzenia-konwersji-na-facebooku-dla-ios-14/

Te wszystkie zmiany dokonasz tylko w przypadku korzystania z menadżera firmy na Facebooku. Jeśli do tej pory reklamy ustawiałeś ze swojego konta reklamowego — prywatnego. Musisz niestety z niego zrezygnować. Kolejnym utrudnieniem jest piksel Facebooka. Niestety te przypisane do kont reklamowych prywatnych nie dają możliwości zdefiniowania zdarzeń konwersji. Tu niestety jesteś zmuszony zrezygnować z niego. Musisz w managerze firmy utworzyć nowego piksela (firmowego) i podmienić go w witrynie. Co będzie skutkować utratą danych zgromadzonych. Jednak nie ma innego wyjścia.

Jak utworzyć managera firmy na Facebooku dowiesz się tutaj: https://www.mmarketing.com.pl/menedzer-firmy-na-facebooku-jak-go-utworzyc-krok-po-kroku/

Jaki wpływ mają zmiany iOS 14 na reklamy na Facebooku?

26 kwietnia 2021 zmiany zaczęły obowiązywać. Niestety już teraz widać duże zmiany. Głównie w wynikach konwersji reklam. Facebook ostrzega w komunikatach, że rezultaty reklam mogą nie uwzględniać konwersji od osób z iOS. Tym samym zmniejszona liczba konwersji może mieć wpływ na optymalizacje Twoich reklam i proces uczenia.

Kolejną zmianą, kluczową dla reklam na Facebooku i Instagramie jest zmniejszona liczba osób w grupie odbiorców. Które były i są wykorzystywane do remarketingu. Tu również Facebook wyświetla komunikat. I sugeruje zrezygnowanie z ich korzystania, ponieważ mogą nie przynieść oczekiwanych wyników.

Raportowanie w czasie rzeczywistym nie jest możliwe. Dane mogą zatem docierać nawet z kilkudniowych opóźnieniem. W przypadku kampanii dotyczących instalacji aplikacji na urządzeniach z systemem iOS 14 czas zgłoszenia konwersji będzie określany na podstawie czasu zgłoszenia Facebookowi przez API SKAdNetwork, a nie czasu wystąpienia. Czas zgłoszenia zdarzeń konwersji w witrynie będzie zależeć od czasu wystąpienia konwersji, a nie czasu wyświetlenia powiązanej reklamy.

Zmiany też dotyczą czasu atrybucji. Zostaje on ustawiony na 7-dniowy przedział atrybucji kliknięć i dotyczy kampanii reklamowej, a nie konta reklamowego.

Jak widzisz, zmian jest bardzo dużo. Niestety samo uruchomienie kampanii nie wystarczy. Szczególnie jeśli chcesz osiągać cele reklamowe. Również problematyczne będzie włączenie reklamy z archiwum, która wcześniej przynosiła wymierne efekty. Zgodnie z informacjami Facebook, będzie wyłączał kampanie z wykorzystaniem piksela, którego zdarzenia nie są zdefiniowane w domenie. A by takiego zdefinowania dokonać, należy zweryfikować domenę na Facebooku. Przy kontach reklamowych – prywatnych, staje się to jeszcze bardziej skomplikowane.

Jeśli potrzebujesz pomocy. Twoje reklamy zostały wstrzymane. Nie potrafisz wykonać zadań o jakie prosi system reklamowy Facebooka – pomogę!


Potrzebujesz pomocy w konfiguracji zdarzeń? Weryfikacji domeny, bądź instalacji nowego piksela w witrynie? A może szukasz pomocy w ustawieniu skuteczniej reklamy na Facebooku?

Leave a Reply

Your email address will not be published.